Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B1 Typ 80 C -pilari "mysteerio" !?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 B1 Typ 80 C -pilari "mysteerio" !?

    Onko jollakulla tietoa milloin tarkalleen ja ennenkaikkea MIKSI kyseisen mallin c-pilarista hävisi sisäilman vaihtuvuudelle ja ikkunoiden auki pysymiselle tärkeät läpivirtauksen mahdollistavat kolme reikää/venttiiliä?

    Varhaisissa Audi 80 esitteissä erikseen mainostetaan tehokasta läpivirtausta ja ainakin 1972-1973 vuoden Audeissa venttiilit näyttäisi olevan. Minulla on vuonna 1974 rekisteröity neliovinen Audi 80S ja siinä on täysin umpinainen C-pilari (ei ole hitsattu umpeen myöhemmin). Autoni on neliovinen, mutta 4 -ovisuus ei näyttäisi olevan syy, sillä google kuvahaulla löytyy neliovisia joissa venttiilit selkeästi paikallaan.

    Autossani on ilmankierto reijitystä takaovissa ja hattuhyllystä takakonttiin, mutta syksyn kosteilla keleillä huomasi selvästi ikkunoiden huurustumista vaikka yksin ajelin, joten selvästikään nuo ei riitä hyvään ilmanvaihtoon ainakaan kaupunkinopeuksilla. Talvikäytöstä ei toistaiseksi kokemusta.

    Tämmöistä triviaahan tämä, mutta olisi mukava tietää onko tähän ilmeiseen huononnukseen jokin järkevä selitys?! Se vielä mainittakoon, että c-pilarin koriste lätkä oli myös autossani halvannäköinen/ruma muovinen lätyskä. Onneksi kevytmetallinen huomattavasti tyylikkäämpi koriste sopi heittämällä reikiin, eli osat muutoin identtiset- vain laadussa oli säästetty 1974 mallissa.

    #2
    Tuuletusreijitys pitäisi olla takaovissa uudemmissa malleissa.

    Comment

    Working...
    X