Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 1.8S sammumisongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 1.8S sammumisongelma

    Elikkä kyseisessä audissa on hyvin mielenkiintoinen onglema. Kun sammuttaa virrat niin kone pyörii vielä, joskus todellakin pitkään. Vaikuttaisi siltä, että kaksi pyttyä syttyisi vielä vaikka virrat on pois päältä.

    Ja vielä lisäksi voiko joku pistää kuvan tai kertoa tarkalleen miten ne alipaineletkut kaasarin ympärillä menee, itse en ole vielä 100% varma tuosta paikoituksesta.

    #2
    Jälkikäyntiäkö ? Eiköhän siellä kaasarissa ole tyhjäkäyntipiirin katkaisu soleinoidi. Tarkasta se.

    Comment


    • #3
      Missähän tuo tyhjäkäyntipiirin katkaisu solenoidi sijaitsee ?
      Kaasarihan on tuo Keihin I tuplakurkku.

      Comment


        #4
        Tuossa.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Jälkikäynti on aika massiivista jos on ajettu 95 bensalla. Laittaa 98 niin alkaa pelaa.

          Comment


          • #6
            Sleepy2, kiitos selvennyksestä, miten tuon solenoidin toimivuuden voi tarkastaa ?

            Pasi orava: On ajettu aina 98, ei näillä vehkeillä kannata koskeakkaan 95.

            Comment


              #7
              Sytkävirta päälle ja sitten piuhaa irroittamalla ja kiinnittämällä kuuntelee, että napsahteleeko soleinoidi. Virtakynällä voi tietysti varmistaa, että siihen tulee sähkö. Pitäisi kyllä jäädä kiinni asentoon sähköttömänä.

              Miten tuo siis oikuttelee ? Mitä tapahtuu, kun avaimestaa kääntää sammuksiin ?

              Comment


              • #8
                Noh sammuu muuten ihan normaalisti paitsi kun kone on lämmin auto sammuu kyllä, mutta saattaa kone pyöriä jopa 10 sekunttia. Kuulostaa aivan siltä kuin se kävisi viellä 2 tai yhdellä pytyllä jonkun aikaa.
                Olen vain harrastanut sitä että vaihde silmään ja pysäytän koneen hieman kytkintä nostamalla.
                Ja kanssa tyhjäkäynti on todella epätasaista, nykii tasakaasulla ja mahdotonta säätää tyhjäkäynti alle 1000rpm.

                Comment


                • #9
                  Joku siellä vuotaa bensaa kaasarissa.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllähän bensakoneen pitäisi sammua , jos ei kipinää tule eli nyt jälkikäynti johtuu karstan hehkumisesta ja bensan saamisesta kaasarista.
                    Imuvuotoa voi myös olla eikö kone käy alle 1000rpm vai eikö sitä saa säädettyä.
                    Sähköpuolen vikaakin voi olla , yleensä näissä vikakohteena virranjakajan liitäntä. Sähköpuolen viasta oireena voi olla kierroslukumittarin suuri heilunta.
                    Kannattaa ottaa kaasari irti, puhdistaa huolella ja laittaa netistä saatava korjaussarja, ei ole kovin kallis.
                    Tuossa vielä SSP 92 Keihin II kaasari , siellä on erittäin hyvät kuvat ja ohjeet, tosin saksaksi:
                    http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_92.PDF
                    Tyhjäkäynti saksaksi on leerlauf.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos paljon, eli tyhjäkäyntiä ei vaan saa mitenkään säädettyä alle 1000rpm, ellei laita ilmanseosruuvia aivan kiinni :S
                      Kierroslukumittari heiluu kyllä aika paljon, mutta on tuo tyhjäkäyntikin aika epätasainen kun koko auto heiluu.
                      Pitää tässä hieman ihmetellä tuota kaasaria ja sen kumijalkaa jos sieltä löytyy jotakin.

                      Comment


                        #12
                        Kannattaa myös varmistaa ettei kipinää tule. Miulla oli 74 scirocossa aikoinaan mielenkiintoinen kytkentä jossa puolan + sai virtaa tuulettimen puhaltimelta. Eli flekti kävi jatkuvasti, mutta kun auton sammutti, kului vielä hetki että moottori sammui kun puhaltimen moottori syötti hiipuvan jännitteen. Moottori sammui vasta kun toisiojännite jäi niin heikoksi ettei kipinää tullut.

                        Jonkin aikaa tuota vikaa tuli metsästettyä. =)

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Hoppa Näytä viesti
                          Kiitos paljon, eli tyhjäkäyntiä ei vaan saa mitenkään säädettyä alle 1000rpm, ellei laita ilmanseosruuvia aivan kiinni :S
                          Kierroslukumittari heiluu kyllä aika paljon, mutta on tuo tyhjäkäyntikin aika epätasainen kun koko auto heiluu.
                          Pitää tässä hieman ihmetellä tuota kaasaria ja sen kumijalkaa jos sieltä löytyy jotakin.
                          Kannatta tarkistaa kaasarin kumilaippakin,onko hajonnut!Siis joka on kaasarin ja imusarjan välissä!Itellä oli hajonnut,joten kierrokset oli perseellään,eikä saanut säädettyä!Ilman putsarin reunoista painelemalla-nostelemalla huomaa jos kierrokset nousee,niin on laippa hajalla/murtunut!

                          Comment


                            #14
                            Ääni kumilaipalle.

                            Comment

                            Working...
                            X