Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ongelmia käynnistyksessä, -86 audi 100

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ongelmia käynnistyksessä, -86 audi 100

    Hei! Osaisiko joku neuvoa, mistä lähteä etsimään vikaa, kun vuoden -86 audi 100 2.0l jätti yhtäkkiä käynnistymättä? (olin juuri ostanut kyseisen menopelin, muutama päivä oston jälkeen) Ensimmäiset päivät toimi hienosti, mutta neljäntenä tai viidentenä ei vain yksinkertaisesti enää lähtenyt käyntiin.

    Avainta kääntäessä pyörittää, pari kertaa luvannutkin mutta sitten pettänyt, joten en olettaisi vian olevan suuri. Ensimmäisenä vikaa lähdittiin etsimään sytytyksestä, eli tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettiin (osittain myös siksi että oli ylimääräisiä varaosia jotka olivat vanhoihin nähden parempia). tulpat ottavat kipinän, ja bensankin tuoksun saa nenäänsä kun hetken pyörittää. Missä siis vika, osaisiko joku kokeneempi ja viisaampi neuvoa? Olisin hyvin kiitollinen edes pienistä vinkeistä suuntaan, jotka saattaisivat vaikuttaa asiaan!

  • #2
    Sytytyspuola oli omassa vikana. Samat oireet ja mittaamalla näytti että jotenkin toimii. Toinen puola tilalle ja palmun alta käyntiin.

    Comment


    • #3
      Sytytyspuola oli omassa vikana. Samat oireet ja mittaamalla näytti että jotenkin toimii. Toinen puola tilalle ja palmun alta käyntiin.
      Niin tuli jo hieman arveltuakin, kun tänään aamulla isäni kanssa asiaa pohdiskelimme. Täytyypä käydä motonetissä uusi puola hakemassa. Kiitos vastauksesta.

      Jos muita mielipiteitä löytyy, olen hyvin kiitollinen niiden jakamisesta!

      Comment


        #4
        Veikataan bensapumppua.

        Comment


          #5
          Eipä noita kait muita ole kuin:
          - bensapumppu
          - puola
          - hall-anturi
          - sytkänvahvistin
          - iso imuvuoto

          Ilman hallia ei tosin pyöri pumppukaan, mutta periaatteessa voi toki räpsiä epämääräisesti eikä olla vain täysin hiljaa. Ekan ja vikan saa testattua helpohkosti, muihin oikeastaan suoraan vain uusi osa.

          Comment


          • #6
            Olen itse aikanaan paikallistanut viallisen Hall-anturin diodikynällä. Parkkis- hommina menee.

            Comment


            • #7
              kiitoksia paljon vastauksista, huomenna sitten ahkerasti paikallistamaan missä vika!

              Comment


              • #8
                Kannattaa hommata se puola purkuautosta, maksaa uutena aika paljon. Purkuosat yleensä toimii, eikä harmita hinta jos vika ei ollutkaan siinä.

                Comment


                  #9
                  Puolan tekisin vikana.

                  Comment


                  • #10
                    ni jäi vaivaan..sytkänvahvistin..missäpäin sijaitsee? typ44

                    Comment


                    • #11
                      kerkesinkin jo typeränä käydä hakemassa uuden puolan, mutta eipä ollut vika siinäkään. Lisää tutkiskellessa kävi ilmi, ettei autossa ole ilmanputsaria laisinkaan siinä kotelossa, jossa sen kuuluisi olla (olen tosissaan ostanut auton aivan pari viikkoa sitten). Taitaa olla roskat yms. hiekka päässyt pyttyyn, ruiskuihin?

                      Kyseisestä vajaavaisuudesta ei autoa ostettaessa mainittu, joten huomenna taitaakin olla vihaisen puhelun paikka liikeeseen, josta auton ostin. Kuluttajansuojalain nojalla minulla on tietääkseni oikeus vaatia ja myyjällä vastuu korjata vika, joka ei ole johtunut kulutusosasta eikä siitä ole mainittu auton oston yhteydessä? Vastaavista tilanteista enemmän tietävän mielipiteitä arvostettaisiin suuresti!

                      Comment


                        #12
                        Ei se välttämättä mitään ole vielä tehnyt, vaikka putsari puuttuukin. Jos jotain, niin venat ja pytythän se hioo, ei muuta. Ruisku ei siitä ota neniinsä.

                        Sytkänvahvistin tai sytkäboksi tms. mikä nyt oikeammin onkaan. Kärjet korvaava trankkulaatikko :) Konepellin avausvivun alapuolella.

                        Auton hinnaksi veikkaisin muutamia satasia, joten ei nyt kauheasti kannata lähteä taistelemaan. Raaka fakta.
                        Viimeksi muokannut jasso; 11.8.2011, 16:42.

                        Comment


                        • #13
                          Kiitos vastauksestasi, huojensi hieman mielialaa, on hienoa että on ihmisiä jotka jaksavat vastailla tietämättömämmille! :) Ei tosiaan kallis ollut, eikä tarkoituksena taisteluun lähteä olekaan, halpa kun oli, harmittaa vain aina tällaiset mutta halvalle autollehan ne viat tai puutteet ovat enemmän ominaisuuksia.

                          Comment

                          Working...
                          X