Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 -82 1.6 entisöintiä / eheytystä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 -82 1.6 entisöintiä / eheytystä

    Hyvää päivää arvon herrat.

    Tuli tuollainen kippo tutultulta laittoon ja ajattelinkin sen lisätä tänne.

    Kori on siksikin fiksussa kuosissa ja auto on tiettävästi ylimaalattu joskus aikanaan. Ollut vanhemmalla miehellä ajossa tiettävästi aika kauan ja nyt päätyi tuttavalle käsiin.

    Moottorina on YP? ja kaasuttimena Solex jotain?

    Eli heitänpä muutaman kysymyksen ilmoille.

    - Jos sattuu löytymään vänkärin puolelle takakulmaan kromilistaa "kylkilistoja", saa tarjota
    - Onko jollain tietotaitoa tuon kaasuttimen säätämisen kanssa, tyhjäkäyntiä ei tahdo saada toimimaan ja ilmeisesti onkin kaasuläppäakseli väljä joten korvaavaa kaasutinta kaivataan.

    - Sytkän perusennakon säätäminen, ei ole kuin O merkki vauhtipyörällä ja lamppu on kyllä muttei säädettävä. Jakajassa on kaksi alipaine ohjausta, pitääkö ne kumpikin irroittaa säätöä varten? (ei vain etummainen) ja 6 ast EYKK säädetään? (kyllä) miten 0-merkin paikka täten? jos letkut paikallaan niin on aika lähellä 0-merkkiä sytty (aukosta katsottuna siten että piikki on vertailukohta)

    - Moottorin lämpötilanäyttöä ei ollut ja vaihdoin mittaristoon alipainemittarin tilalle sellaisen mutta ei toimi. Antureita on kannen takana itse kannessa yksi ja toinen kaasuttimelle päin menevässä putkessa. Yksi "ylimääräinen" kaksinapainen liitin löyty (maa ja sign siniruskea) ja tätä kun maattaa menee mittari tyrmään. On kokeiltu kummassakin anturissa käyttää mutta ei toimi, syttyy lämpötilan merkkivalo joka on sininen?.
    Otin toisesta vehkeestä anturin ja kokeilin laittaa vapaaseen paikkaan kannen takana olevaan letkulähtöön, ainoa vain että nesteen kanssa ei ole suoranaisesti kosketukissa mutta testin vuoksi kokeiltu, ei nouse mittari :)
    - valoviiksi on entinen ja toimivaa kaipaillaan..
    Viimeksi muokannut jvt1; 11.4.2011, 18:26.

  • #2
    Löytyisi tuon Keihinin tilalle Golfin pierburg 2e2 tai 2e3 mutta pitäisi saada tietoon nuo lämpökytkimien tiedot mitä tuossa alkuperäisenä on kaasarille tulevassa nesteputkessa, jos niitä voisi vaikka mahdollisesti hyödyntää.. tuossa kun on pari sähköalipaineventtiiliä mitä tässä keihinissä ei ole

    Comment


    • #3
      Derbyssä oli nesteputkessa jokin lämpöanturi, jos imusarjassa oli sähkövastus. Ja niissä, joissa ei ollut sähkövastusta, ei ollut anturiakaan imusarjan nesteputkessa. Eli liittyivät varmaankin toisiinsa jollain tapaa.
      Ei varmaan ihmeemmin apua tiedosta, mutta onpahan ainakin yksinpuhelu katkaistu. :)

      Comment


      • #4
        Volksvagen-classic.net tai jotain sinne suuntaan oli osoite. Tehdasuusia keihin kaasareita 150-350e riippuen tyypistä. Kannattaa käydä katsomassa.

        Comment


          #5
          Vähän offia tähän välliin. Kiitos tosta volksvagen classic osoitesta. Löytyi meinaa vanhaan vw santanan osia mitä olen kaivanut.

          Comment


          • #6
            Hyvä ettei menny hukkaan :) p.s. Ebay:ssa on myytävänä mielenkiintoinen esite.

            http://www.ebay.de/itm/1985-VW-SANTA...item3cbf9a1948

            Pahoittelen OFFtopiccia....

            Comment


            • #7
              Jos ei ole vielä tuttu linkki, niin täältä löytyy hyvin juttua pierupurkin toiminnasta. Noilla taistelin omani toimimaan, mutta tietenkin omassa se oli tehtaalta lähtien paikallaan.

              Comment


                #8
                Vähän offia. Löytyy tuo esite jo. :)

                Comment

                Working...
                X