Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 43 aiheista puuhastelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuota punaista on alettu kursimaan kasaan, onneksi tuli puhallettua nuo ongelmapaikat, on aika helppoa hommaa hitsailla. Jospa tämän saisi keväällä leimalle. Onko kellään ylimääräistä EHJÄÄ WJ:n ohjauspaineensäädintä? Omasta kalvo rikki ja tuon vaparin kalvo-osa ei toimi toivotulla tavalla.

    Comment


    • #32
      Ai niin, mites tuosta kopasta lähtee tuo raitisilmakotelo irti? Pitäisi lämppärinkenno vaihtaa ja tunnin purkamisella en saanut sitä etes heilumaan.

      Comment


      • #33
        Kenelläkään ei ole hajua tuosta kennonvaihdosta?

        Korjasin kuskin puolen etusisälokasuojaa ja oli melkoinen ylläri kun runkopalkin sisältä löytyi uretaania! Aukasin sitten sen verran reilusti että sain kaavittua kaikki pois.

        Comment


          #34
          Aivan ensiksi täytyy irrottaa lämmitylaitteesta vesiletkut, ilmaputket, esivastuksen sähköpistoke sekä vetää irti kojelaudasta lämmönsäätövivut ja ruuvata irti säädinmekanismi. Säädinmekanismi vaijereineen nostetaan kotelon mukana ulos autosta, vaijereita ei irroteta säätöläpistä.

          Itse lämmityslaite on kiinni tulipellissä tiivistemassalla ja metallisella kiinnityspannalla. Pannan irrottamisen jälkeen koko laitteen pitäisi lähteä kevyttä voimaa käyttäen nostamalla irti. Tämän jälkeen kotelon saa auki kampeamalla irti sitä yhdessä pitävät metalliklipsit. Älä hukkaa. Tässä vaiheessa lämmönvaihdin on kuin tarjottimella.

          Kasausvaiheessa lämmönvaihtimen letkulähtöjen puoleiseen päähän pitää tehtaan ohjeen mukaan "valaa silikonia", jolloin se tiivistyy kunnolla koteloon. Tursutin siihen itse tiivistemassaa. Kannattaa myös varmistaa jollain tiivistemassalla tai -nauhalla että kotelo on tiiviisti koria vasten, muutoin vesi pääsee akkukaukalosta raon kautta matkustamoon. Esim. samalainen nauha kuin mitä takavalojen tiivistykseen käytetään on hyvä.

          Comment


          • #35
            Kiitokset Heksille! Kokeilempa huomenna miten käy.

            Comment


              #36
              Kirjoitin tuon ihan muistikuvien perusteella 10(!) vuoden takaa. Mutta kysy jos tulee ongelmia. Kohta 12 vuotta ollut itselläni tuo 43-satku, jopas vuodet vierii..

              Comment


              • #37
                Kenno vielä vaihtamatta, piti alkaa tuo etupää laittamaan nyt kun se sattui olemaan ilmassa. Eli nyt on vaihdettu apurunkoon kaikki helat, tukivarsien sisemmät myös uudet. Tarkoitus oli laittaa myös ne ulommat mutta olivat väärät, veikkaisin että ovat ohjaustehostomattomaan malliin. Huomenna jos laittaisi madallusvieterit noiden laikattujen tilalle ja mahdollisesti pyörilleen, jos löydän jostain nuo puuttuvat helat.

                Comment


                • #38
                  Saksalaiselta foorumilta löytyi pari kuvaa jossa näkyy tuo typ44 välijäähdytin tuossa vanhemmassa kopassa. Ahdasta on ja tuulihaalle joutuu tekmään jotain.



                  Comment


                    #39
                    Kenno vielä vaihtamatta, piti alkaa tuo etupää laittamaan nyt kun se sattui olemaan ilmassa. Eli nyt on vaihdettu apurunkoon kaikki helat, tukivarsien sisemmät myös uudet. Tarkoitus oli laittaa myös ne ulommat mutta olivat väärät, veikkaisin että ovat ohjaustehostomattomaan malliin. Huomenna jos laittaisi madallusvieterit noiden laikattujen tilalle ja mahdollisesti pyörilleen, jos löydän jostain nuo puuttuvat helat.
                    Tarkoittaako helat puslia? Millainen homma oli vaihtaa ne, pystyykö ilman prässiä? Pitäis omaan 80:seen vaihtaa myös, mutta ei ole kokemusta siitä niin hiukan arveluttaa.

                    Comment


                      #40
                      Kierretangolla, muttereilla, sopivilla holkeilla ja mäntysuovalla on toistaiseksi melkein kaikki oem-puslat saanut paikoilleen. Prässillä ja sorvatuilla holkeilla tosin paljon mukavammin.

                      Comment


                      • #41
                        Prässillä olen kaikki helat vaihtanut, myös tuohon omaan typ81:een.

                        Comment


                        • #42
                          Lämppärikotelo lähti aika helposti sitten. nyt on uusi kenno paikallaan. Täytyy vielä hakea sitä tiivistenauhaa, että saa kotelon tiiviisti paikalleen.

                          Yhdessä kuvassa näkyy osa vaihdetuista puslista..







                          Comment


                          • #43
                            Taas hitsattu muutama tunti, vänkärin etuloksu valmis. Sitä mukaan kun yhden tilkitsee, löytyy 2 uutta reikää..

                            Comment


                            • #44
                              Tilanne on nyt se että nämä 2 harmaata 200 5T:tä tulee kohtaamaan loppunsa tuomiopäivänä 31.3, jos eivät kelpaa sitä ennen kenellekkään. Tuo punainen jää vielä talliin.

                              Comment


                              • #45
                                Miten tuo 100 CS:n etupuskuri lähtee irti? Puskurin alapinnasta on irrotettu 2kpl M6-pultteja, mutta ei hievahdakkaan. Liekkö tuolla koristemuovien alla jotain kiinnikkeitä?

                                Comment


                                  #46
                                  Muistaakseni siellä oli jotain. En mene aivan takuuseen, kun pari vuotta sitten irroitin yhdesta sellaisen. En itse saanut ehjänä niitä muoveja irti.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Olisko puskureiden päädyt mutterilla kiinni lokasuojan sisäpuolelta ja etuosasta menee hieman jämäkämmät putket rungon sisään?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Puskuria en ehtinyt vielä irroittamaan. Peltihommat on jo paremmalla puolella, vielä jotain pientä kuskinpuolella ja sitten pääsee kasaamaan sisustaa takaisin.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Välijäähdytin paikallansa, vielä kiinnikkeet tekemättä. Tuulihaka täytyy korvata jollain, ei voi olla enää samassa paikkaa. Turbon imuputkesta tuli sekasikiö KG:tä ja WJ:tä, by-passille myös putki valmiina. Vielä tekemättä putki turbolta coolerille, siinä onkin hommaa. Myykää joku mulle se typ44:n coolerin ja imusarjan väliletku?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Typ44:sta sopi myös se turbolta coolerille menevä letku. Nyt kaikki letkut ja putket on valmiina, vielä pitäisi käyntiin saaha.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Romu-ukko ei ole hakenut vielä noita kahta typ43:sta useista pyynnöistä huolimatta. Vielä on siis mahdollista hakea ne ennen paalausta. Mikäli eivät ole ennen juhannusta hävinneet, niin rusikoin ne traktorilla ja vien ite kärryllä pois.

                                            Tuo turbo on saatu käytiin, nyt pitää vielä asentaa kaasuläppä takaisin, kun se piti irroittaa alipaineliitännän tekemistä varten. Kaasuvaijeri myös askartelematta.

                                            Comment


                                            • #52
                                              punainen myyty.
                                              Viimeksi muokannut Kalu-Sakke; 11.7.2013, 16:02.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Nyt on viimeiset hetket pelastaa tuo harmaa. Romu-ukko tulee loppukuusta hakemaan, jos ei kelpaa kenellekkään ennen sitä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Hyvä että sait ees yhen niist myytyy. On sen verra harvinainen malli et on milteen rikos tuhota yhtään lisää, mut minkä sille voi jos ei oo tilaa (mulla ei oo tilaa ja ajelen typ44:illa). Teet jonkun euron hintapyynnön siitä ni eiköhän joku sen harmaankin hae...

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Laitappas yleiskuvat ja harrastajaystävällinen hinta lopuille romuille niin eiköhän ne parempaa käyttöön mene kuin sulatukseen.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Perkale kun pitää olla niin kaukana, muuten oisin hakenu huutaen.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Voin napata kuvan tai pari. Auto kun on vielä aika hyvin irtoromun ympäröimänä tallissa. Hintaa tuolle harmaalle on kaikkinen osineen (mm. uusi tuulilasi, korjauspeltejä, jne.) on 350e. Autoon siis ei ole konetta. Jos laittaa satasen lisää niin saa mukaan toisen kopan jossa uudet/liki uudet alustan osat, mm. puslat, laakerit, iskarit, jouset, jne.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Harmaa kori nyt 250e ilman uutta tuulilasia. Voin vaihtaa myös maalaustyöhön. Eli 4kpl typ81 ovia ja konepelti pitäis saaha maaliin, maalit on ja pelleissä ei hitsattavaa.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X