Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupen turbotusta..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupen turbotusta..

    Semmonen tuli mieleen kun on aikeissa jossain tulevaisuudessa laittaa turbo kone (itseltä löytyy jo ylimääräinen 200:n 10v 2.2 turbo kone) Coupe quattron (Typ85) keulille tuon vapaasti hengittävän 2.2 tilalle niin onko kellään tietoa täytyykö autoon laittaa 5 pulttiset navat niinkuin urkissa käsittääkseni on?? Ei muuta "ongelmaa" mutta harmittaa kun on löytänyt hienot vanteet kyseiseen autoon ja sitte pitäis ettiä taas jotkut hienot valssit jotka kävis sitten niihin 5 pulttisiin.. no ehkä se kuitenkin on pienin murhe siinä projektissa. Muutenkin pitäsi tehdä tuo alusta kokonaan uusiks ku paukkuu ja kolisee. Eli ilmeisesti oikea kysymykseni on se että kannattaako alkaa rakentamaan noihin 4 pulttisiin tolppiin kynäjousia ja kunnon iskareita vai hommaanko 5 pulttiset ja kunnostan sitten ne? Ja mistä vehkeistä käy nuo navat omiin vetoakseleihin? Niin joo, just hoksasin että onkohan esim. urkissa sama iskari tolppa mutta eri napa.. Jos jollain on tietoa asiasta niin olisin kiitollinen tiedoista ja kenties kiinnostunut ostamaan tarvittavia osia muutoksen tekemiseen.

    #2
    Sun ei tarvi tuolle autolle muuta tehdä, kuin kone keulille. Penkittää auto ja mennä teholapun kanssa konttorille, todistaa teholapulla, että ei oo yli 165 hevosta ja sit muutoskattastaa.

    En tiedä kannattaako vaihtaa tuota pulttijakoa turhaan, löytyy noita jarruosia muutenkin jos sitten välttämättä haluaa parempia jarruja...

    Comment


    • #3
      Se +20% koskee sitten ainoastaan mallisarjan tehokkainta. Jos ei oo mallisarjan tehokkain ja menee yhtään tehot yli niin aina siirrytään yhtä tehokkaamman mallin palikoihin. Eli tässä tapauksessa tehoa sais olla 100kw jos haluu säilyttää nuo orkkis jarrut ja alustat.

      Comment


        #4
        Asiahan on niin, että Coupe quattro ja Quattro coupe ovat aken papereiden mukaan eri mallisarjaa. Näin ollen coupe quattro on aina mallisarjan tehokkain ja se sallii siihen 120kW tehon.

        Katso Jari projektini projekti-osiosta. Pitkässä ketjussa on tarinaa ja kuvia myös lisätehosta.

        Comment


        • #5
          Aina oppii uutta :)

          Comment


          • #6
            Ahaa.. Kiitoksia tiedoista, täytyypä alkaa suunnittelemaan toteutusta...

            Comment


            • #7
              jos autoa on valmistettu sarjatuotantona turbo moottorilla ei tarvitse penkkilappua vaan alkuperäisen moottorin ja alkuperäisen romppeet, ainakin nii katsastusmies sanoi en sitten tiedä?voiko olla näin

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Jarkko Kalsi Näytä viesti
                Asiahan on niin, että Coupe quattro ja Quattro coupe ovat aken papereiden mukaan eri mallisarjaa. Näin ollen coupe quattro on aina mallisarjan tehokkain ja se sallii siihen 120kW tehon.

                Katso Jari projektini projekti-osiosta. Pitkässä ketjussa on tarinaa ja kuvia myös lisätehosta.
                Asiahan ei välttämättä ole noin yksiselitteinen niin kuin se jo aiemmin on parissa muussa topicissa todettu. Esim saksalainen Sierra 2.0 ja etelä-afrikkalainen sierra xr8 tai amerikkalainen Merkur xr4ti on melko varmasti eri mallisarjaa, onhan Merkur eri merkkinenkin vaikkakin saman konsernin tuote. Silti nuo kelpaavat vertailuautoksi koska omaavat saman perusrakenteen.
                Otin nuo esimerkiksi koska molempia on tuttavapiirissä käytetty tavallisen Sierran vertailuautona. Aikaa noista taitaa olla noin 3 vuotta. Onnistuu käsittääkseni ihan samoin edelleen. Audi ei liene lain puitteissa poikkeava merkki. Eli coupe-quattroon pitäisi näin ollen urkinkin kelvata vertailuautoksi, kunhan alustan ja jarrut muuttaa urkin vastaaviin. Ja uudemmassa coupessa s2.
                Asiasta kannattaa rupatella katsastushenkilön kanssa ja esittää yhtäläisyydet jos coupe ja urkki ei katsurille ole niin tuttuja autoja. Jos siis otteeseen haluaa välttämättä isommat tehot. Aika pitkällehän päätös on katsastusmiehen käsissä. Penkkipapereillahan tuo tietysti onnistuu ja vv-auto palvelee tarvittavissa paperiasioissa hyvin.
                Viimeksi muokannut Japi; 1.10.2012, 12:23. Perustelu: Lisäystä

                Comment


                  #9
                  Eli coupe-quattroon pitäisi näin ollen urkinkin kelvata vertailuautoksi, kunhan alustan ja jarrut muuttaa urkin vastaaviin. Ja uudemmassa coupessa s2.
                  Vaan kun ei kelpaa. Sama koskee A4->S4->RS4.

                  Comment


                    #10
                    Voihan se olla ettei kelpaa, siksi laitoinkin että kannattaa jututtaa katsastusmiestä ja vaikka toistakin. Näissä ja monissa muissakin muutosasioissa tuntuu toiselle katsastusmiehelle hyvillä perusteluilla kelpaavan mutkitta muutos joka on toisen mielestä maailmanloppuun verrattava asia. Pitää tuossa kysellä parin tutuhkon katsastusmiehen käsitystä asiaan kunhan käyn tuon oman 80:n katsastamassa jos ovat töissä.
                    A4 ja S4 on taidettu kyllä täälläkin aiemmin olevan selkeästi samaa mallisarjaa, mutta RS ei?

                    Comment


                      #11
                      Juupas eipäs keskusteluun voin sanoa, että ainakin Typ89 coupessa kelpaa verrokiksi S2 jos päivittää alustan osat vastaamaan kyseistä mallia.

                      Comment


                        #12
                        Enemmän se on katsastushenkilön saannin määrästä ja kuun asennosta kiinni mikä kelpaa ja mikä ei, ei niinkään järkiperusteista. Ts. aina kannattaa keskustella juuri sen henkilön kanssa joka tulee suorittamaan ko. auton muutoskatsastuksen.

                        Comment


                          #13
                          mcpete on tässä kohtaa oikeassa, ennen tätä nykyistä väljempää ahtamispolitiikkaa, joku on mennyt saamaan trafin järjestelmään 3b koneisen koupen typ89q mallisarjantehokkaimmaksi, jota se ei oikeasti ole. Tästä nyt kärsii jos vm87-90 haluaa ahtaa, pitää väkisin olla s2 vastaava alusta, muuten 7a alusta riittäisi. Toki jotain kikkailuja +20% säännön puitteissa voi koittaa omassa autossa olevan alustan määräävän maksimitehon kanssa.

                          Comment

                          Working...
                          X