Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8 kestävyys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8 kestävyys

    Audi 80 1.8 -85
    Moottorina hyväkuntoinen DS (kovilla nostajilla)

    jota muutettu:

    -Ilmanputsarina itsetehty imukotelo ja kartiosuodatin (tämmönen)
    -Loppuputki 2" vapaavirtaus pöntöt

    Moottori toimii hyvin (näin)
    Vetoja riittää ajossa 4000-7000rpm välillä

    Ja sitten muutetaan seuraavaksi:

    -Weber 32/36 tilalle (kunhan pierupurkki alkaa temppuilemaan)
    -Kansi vaihtuu DZ kanneksi, nokkineen (toivotaan parasta että saan nämä)
    -kanavia hieman siistitään ja lasketaan 0,5mm
    -4-1 peltisarja (on matkahuollossa)

    Moottori muuttuu hivenen ylävireisemmäksi n.4500-7500rpm
    Niin minne asti on turvallista kiihdyttäessä kierrättää vakiohiluilla vw/audi 1.8 moottoria?
    Ja mikä sieltä sitten pettää ensimmäisenä?

    Nokka saattaa vaihtua kireämpään,
    Mutta miten voisin parantaa moottoria vielä?

    #2
    Eipä siellä taida vakionokalla juuri vetoja olla 6000 yläpuolella, aika turhaa kierrättää kovin korkealle. Moottoriahan voi parantaa nokalla, kansitöillä, ruiskulla, tai jos voimaa haluaa niin turbolla. Mistäs tuo peltisarja on, tekeekö joku näihinkin?

    Comment


    • #3
      Itselle on ollut tuollainen 1,8 DS-koneella. Virityksenä laitoin isompikurkkuisen pierburgin, siihen kakkoskurkkuun isompi suutin ja lisäksi kakkoskurkku kiinteästi aukeavaksi. Pakosarjan tein itse , ostin uuden vakiosarjan ja katkaisin sen. Vedin neljä putkea pitkälle auton alle isoon loivaan kartioon, jatkoksi isompi putki (olikohan kaksilitraisen vai GLE:n ) . Sytytys laitettiin pari astetta aikaisemmalle ja 99 bensa . Ei muistaakseni muuta, kone kulki ja kiersi todella hyvin. Katsastuksessa kerran luultiin autossa olevan turbo, johtui varmaan kaasarin ominaisuuksista. Auto kesti erittäin hyvin, myin sen opiskelukaverilleni. Moottorilla ajettiin ainakin 350 tkm avaamatta. Sanottakoon tämä on ollut ainoa auto itselläni, jolla pääsee yhdellä vaihteella 0-100 km/h . Kakkosella siis lähdetään , konehan ei tuolla pierburgilla sammu kovin herkästi, no kierrokset sitten tuolla sadassa ovat tapissa. Unelma-auto oli muutenkin.

      Comment


      • #4
        Aika paljon tuota 66kw moottoria on kestäväksi kehuttu.

        Eipä siellä taida vakionokalla juuri vetoja olla 6000 yläpuolella
        En tiedä tuosta nykyisestä nokka-akselista mikä se on,
        W merkintä nokassa. Ei ETKAsta ainakaan löytynyt.
        Mistäs tuo peltisarja on
        Peltisarja on yleismallinen aihio, josta rakennellaan sitten sopiva tähän.
        Ei näihin tahdo löytyä valmiina. Hinnakkaita ovat ylipäätään valmiit sarjat.
        Tai siis 400? sijoitus 600? autoon ei kuulosta järkevältä. Kalliita hevosia!

        Tuota nokka ja kansi pakettia en nyt saanut... ainakaan vielä!
        Tosin eipä nuo kannen 2mm isommat imuventtiilit suurta eroa taida tehdä.
        Se nokka-akseli saisi mielellään löytyä!

        Kaasariksi vaihtuu Weber 32/36 DGV.
        Minkäköhän kokoiset suuttimet tarvitsee?

        Comment

        Working...
        X