Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kanttikoppainen 80/90/coupe + 20V

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kanttikoppainen 80/90/coupe + 20V

    Mitenkäs te muut kanttikoppaiset 20V ukkelit, minkä sarjan vaihdeaski teillä on aparaatin perässä ja minkälainen kytkinrakennelma?

    Kevättä pukkaa ja jossain välissä pitäisi ehtiä viime kesän pikarojekti (NM+coupe) nostaa pois konehuoneesta ja ihmetellä miksi kytkin pitää ääntä.

    Sitten tyhmä kysymys. Illalla lämmittelin coupen konetta ja pimeässä virranjakajan hattujen välillä kierroksia nostessa välkehti sininen pilvi. Kipinää lähti kuin ystävämme keisari Palpatinen sormenpäistä. Eli lyöpi yli, ja löi ilmeisesti viime kesänäkin. Tulpanjohdot on kuitenkin vaihdettu, kuten myös kansi ja pyörijäkin, onko ideoita mistä syytä tuolle sähkön sikiämiselle kannattaisi metsästää?

  • #2
    Paketti ei ole vielä kasassa , mutta mittailin tässä taannoin että toimiva tulee kun laitetaan UH-laatikko jossa US-etukoppa(016 sarjaa). Laatikko on jo kasattu ja siinähän on sitten lyhempi kytkinakseli kun sulla vissiin. -Toimii 7A:n vauhtipyörän kanssa kunhan siitä koneistaa noin 4mm pois tasosta. Asetelmaksi 7A-lainen levyksi 228/23-rihlainen ja painelaakeri mallia vanhempi.

    Comment


      #3
      Miulla on 093 aski tuossa kiinni, se on kytkingeometrialtaan sama kuin 016, mutta rakenteeltaan kevyempi. Ainakin mitä vertailin hartaasti 016q ja 093 eroja, luonnossa ja etkassa.

      Oire oli muistaakseni niin että aivan kuin kytkin kantaisi hieman - painelaakeri ottaa kontaktia paineasetelmaan juuri ja juuri, ja kierrosten ollessa yli 2000 alkaa sirittämään. Tuo 4mm vauhtipyörän ohennus voisi hoitaa ongelman. Tai sitten pitää laittaa painavampi KV-koneen vauhtipyörä siihen kiinni jos siitä löytyy triggeripinnit myös.

      Comment


      • #4
        -Kyllä siinä kv:n pyörässäkin niitä tappeja tais olla. Hammaskehä vaan on erimoinen. KV:ssa vnro:n viimeinen kirjain tais olla A, kun taas 7A / ns. boksikoneissa kg,mc,nm... se on E. Ainakin hammaskehän sisähalk. on eri, ja vissiin hammasluvussa saattaa olla jotain pientä.
        Tutki tosi tarkkaan ennenkuin teet siirtoja. Mulla oli aski pöydällä, vauhtipyörään kasattuna kaikki kytkinhilut + mitta kampuran päästä lohkon kytkinkopan vastinpintaan. -Sitten vaan vautipyörä kytkimineen asetelmineen kytkinaksilalle riittävän syvälle ja kas: KANTAA NIIN PRKLSTI!!! No, sorvari auttaa ahdingossa samalla kun raapitaan tosta limpusta ylimääräiset kilot pois.

        Comment


          #5
          Ei se ihan vallan erilainen hammaskehä voi olla, koska startit käy ristiin.

          Comment


            #6
            Tuo miun KV vauhtipyörä on vanhemmasta jossa on 093 aski perässä. Se on muistaakseni T versio, ei E.

            Comment


            • #7
              Startit varmasti käy ristiin ihan ok. Mutta jotain eroa on, koska numerossa eroa on. Liekö hampaissa tarkempi viimeistely tuon kierr. tuunnistuksen takia. Met kun laitamma 7a limppuun vanhan WH-koneen starttikehän, täytyy limpusta ottaa tavaraa pois.

              Comment

              Working...
              X