Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 GLS 1,6 -77

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Juu, kyllä pitää hurauttaa Audilla sinne harrasteautoparkkiin. :) Nythän sitä on laajennettukin viime vuotisten kokemusten perusteella.

    Oli tosiaan kiva yllätys huomata Teron Solara lehdessä. :) Se on ilmeisesti nyt sitten klassikko-auto, eikä Tuulilasin aina parjaama vanha romu jonka hävittäminen katsotaan todelliseksi "ekoteoksi". Siinä lehdessähän perinteisesti rienataan 80-luvun menopelejä, mutta eikös sitten joku Amazoni ole tietysti upea klassikko... huoh.

    Comment


    • #32
      Tuplajallu (lehti+pullo), pari pötköä sikareita, Luger, sekä Mein Kampf? :)
      Heh, nuo saattaisi kyllä tulla tarpeen tämän auton kanssa. Tällainen boksi kontista löytyi:



      Tarkoitus olisi tulla Lahden näyttelyyn sunnuntaina. Toivottavasti kaikki menee putkeen ja perille päästään.
      Alusta on matkalla Suomeen ja jonkinlaiset väliaikaisvanteetkin tuli hankittua. Ehtaa 60-70-luvun tyyliä, tiedä sitten miten hyvin sopii Audiin. Laitan kuvia taas kun on tavaraa saatu lähemmäs autoa:).

      Comment


      • #33
        Alusta tuli viimeinkin. Toimitus kesti poikkeuksellisen kauan, taisi GLS:n pojat olla pääsiäisen lomilla.
        Pikatarkastelulla tolpat ja vieterit vaikuttavat ihan asiallisilta. Uudet etujouset ovat tosiaan progressiiviset, kun tuossa alunperin on normaalit "suorat" jouset. Tuo satsi on tarkoitettu typ81:n, mutta muita eroja ei pitäisi olla. Sittenhän se selviää kun osat on pöydällä vierekkäin.
        Saa nähdä kuinka paljon tuo putoaa, tuskin luvattua 75/45mm. koska typ82 on kuitenkin kevyempi.
        Takatolpissa on sokkasäätö, joten korkeuden voi säätää mieleiseksi. Snadista etunojasta haaveilin, kun tuo nyt kulkee perä alempana kuin kakkoskorin Jetta:)
        Vanteet haen viikonloppuna ja niistä kuvia sitten myöhemmin.

        Tässä pari kuvaa alustasarjasta:


        Comment


          #34
          Tilasitko yksityiseltä vai joltain firmalta? Olisko linkkiä laittaa... Mielenkiinnolla odotellaan kuvia lopputuloksesta.

          Comment


          • #35
            Ihan ebaysta, GTS Sportfahrwerk Audi 80, Typ 81, Typ 89, bis 75/45mm. Tuolla haulla pitäisi löytyä putiikki. Laitan kuvia jahka alusta on asennettu.

            Comment


              #36
              Näyttäishän noi takajousetkin olevan progressiiviset.

              Comment


              • #37
                Laitapas kuvia heti ku saat asennettua. Taitaa joutua pian iteki tilaamaan tuollaset :) On vähän hölmön näkönen tuo keuliminen, mitä noissa kaikissa typ82:ssa on tehtaan jäljiltä.

                Comment


                • #38
                  Jaahans, päivitellään tätä hieman. Palikkaa on haalittu sieltä sun täältä, eteen hommasin typ81 GTE:n tolpat, koska alkuperäisiä joustintukia ei voinut käyttää uusien jousien kanssa. GTE:n Tolpissa on kuulemma alajousilautanen 15mm. alempana kuin normimallissa, tiedä siitä sitten. Näihin sitten pitää laittaa typ82:n yläpäät, kiinnitys on nimittäin erilainen. Ehkä niillä saa keulaa vielä hiukan matalemmaksi.

                  Vanteiksi hankin melko erikoisen näköiset pyöreäreikäiset 13" Centran vanteet, joihin pitää metsästää matalemmat kumit, nykyiset ovat kokoa 205/60.

                  Ruostettakin löytyy sieltä täältä lisää, mutta mikään toivoton tapaus ei onneksi ole kyseessä. Alustaa on suojattu menneinä kiitettävästi, olisipa pintapelleistä pidetty yhtä hyvää huolta.

                  Toiseksi käyttöpeliksi Golffin rinnalle hommasin jo aika harvinaiseksi käyneen kärryn eli -86 Passat Variantin 5-koneella. Jos joltakulta löytyy korjauskelpoinen kontinkansi tuollaiseen niin laita ihmeessä privaa. Muutoin koppa on ihan asiallisessa kunnossa, tankin täyttöaukko tosin vaatii toimenpiteitä.
                  Tällaista tälläerää, Audi on toivottavasti liikenteessä syksyllä. Minkä vuoden, sitä ei tiedä kukaan:)

                  Comment


                  • #39
                    Kerrotko Eksu tuosta jousi/joustintuki -sopivuudesta hieman tarkemmin? Matalampaa maavaraa kun itsekin haen tuohon projekti B1:een.

                    Päättelin kuitenki hätäisenä tuosta alustasarjakuvastasi sekä muutamaa AKTEn sivua selaamalla, että ilmeisesti vanhassa jousituessa on jousen alapään halkaisija liian iso. Lienenkö oikeassa? Samoin havaitsin, joka nyt saattaa tiedossa ollakin, että 32B Passatin joustintukihan on sama kuin typ 81:ssä. Niiden saatavuus ainakin täällä kotimaassa näyttää paremmalle.

                    Comment


                      #40
                      Kyllä, 32B == type 81/85 --> type89/B4 tietyin varauksin.

                      Comment


                      • #41
                        Jep, eli vanhassa mallissa (b1/typ82) jousi on ns. suora, kun taas uudemman typ81:n jouset ovat päistään kapeammat eli progressiiviset. Siksi joutuu vaihtamaan joustintuet ja ylälautasen uudemmasta mallista. Tietty yläkiinnitys täytyy ottaa vanhemmasta, koska näissäkin on eroa.
                        Täytyy vielä tarkistaa typ81:n laakeri ja napa, jotta osaa tarvittaessa varautua vetareiden vaihtoon. Vai tuliko isompi laakeri ja napa vasta typ89-malliin?

                        Comment


                          #42
                          type81/85:ssa 68mm laakeri.

                          Comment


                          • #43
                            Nyt olisi tarjolla vara-osia tuosta toisesta -77 kasikympistä. Kaksiovinen peli on kyseessä jonka pellit ovat vielä suht järjissään. Kojelauta on myyty ja muut sisustan osat ovat aika sekalaista varastoa. Tekniikka on vielä kiinni (1,6 K-jet + 4v.), samoin lasit, lamput ym.
                            Jos on tarvetta osille niin laita yv:tä tai soittele o41 5o5o795.

                            Comment


                            • #44
                              Purin tänään lattiaverhoiluita pois, koska löytyi hitsattavaa kuskin jalkatilasta siitä kumitulpan ympäriltä. Muutoin pohja on yllättävän ehjä, takapyörien takaa löytyi hiukan paikattavaa muttei mitään dramaattista. Ovien korjauspellit tuli tuolta ATP:ltä, erittäin asiallista palvelua.

                              Yllätyksekseni lattiamaton ja varsinaisen lattiapellin välissä oli paksu bitumi tms. päällysteinen äänieristematto joka jatkui kojetaulun alle. Sehän oli tietty aivan märkä ja osin murentunut. Pitää kuivatella se kunnolla ennen takaisinlaittoa. Selittää toisaalta miksi ikkunat oli toistuvasti huurussa ja toisaalta hyvän äänieristyksen. On nimittäin yllättävän hiljainen auto ajella.

                              Onko vinkkejä millä pintapelleissä olevat ruosteläikät saisi putsattua? Hiekkapuhallus, neekerintukkalaikka vai mikä neuvoksi?
                              Läikkiä on aika lailla ja onneksi niiden alla on vielä peltiä. Pystyisikö esim. fosforihappoa hyödyntämään tässä? Miten sen saisi pysymään pystypinnassa?
                              Viimeksi muokannut Eksu; 5.2.2010, 20:13. Perustelu: Lisätietoja

                              Comment


                                #45
                                Esim. Bilteman hiekkapuhalluslaite on hyvä pikku paikkojen putsaamiseen. Helppoa ja nopeaa.

                                Comment


                                • #46
                                  Iski epätoivo tämän suhteen. Ei aika riitä, eikä ole oikein kunnon tilojakaan. Siksi myynnissä http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=737046#737046

                                  Jos ei mene, niin laitetaan naftaliiniin ja jatketaan joskus tulevaisuudessa.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X