Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi GT coupe "tuisku" ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi GT coupe "tuisku" ongelmia

    Terve,

    En tiedä mikä mättää eli ei minkäännäköistä käsitystä (sama pätee kaikkiin tuttuihinkin joilla jopa on vanhoista autoista jotain kokemustakin), mutta case vaan on niin, että kun tulee lumipyry / tihkuaa vettä hieman tavalista enemmän niin Audini (audi GT Coupe- 86, 2.2 L) menee lakkoon noin 20 minuutin kuluttua starttaus hetkestä eli veto loppuu koneesta ja siinähän kökötät sitten puoli tuntia ennenkuin kärry lähtee taas käyntiin. Sinänsä kun tämmöinen tapahtuu kehäteillä / moottoritien rampeissa niin ei ole ns kivaa :)

    Tuoneeko lisäarvoa, mutta ks on ruiskuvehje + silloin tällöin virranjakajan sisäpuolelle ruiskutan CRC :tä ...

    Onko kellään mitään kokemusta aiheesta / mahdollista korjausehdotusta sen lisäksi, että vie huoltoon :) ?
    Viimeksi muokannut pasi_; 1.2.2008, 06:36.

    #2
    Itse kyllä lähtisin ensiksi vaihtamaan sytytysosat, jos niille ei ole mitään tehty. K-jetistä ei tulee mitään osaa mieleen, mikä olisi noin arka vedelle. Eli virranjakajan kansi vaihtoon ekana ja tulpanjohtojen vaihtokaan ei varmaan pahaa tee.

    Comment


      #3
      Vai saisko jostain imettyä lumista ilmaa joka sitten tukkeeaa paikat. Tuossakin kai pitäisi olla lämpimän ilmanotto pakosarjalta.

      Comment


        #4
        Onko tuossa läppämallinen ilmanmäärämittari? Opelissa tuo tuppasi nollakeleillä jäätymään
        ja auto booasi. Hiukan kun johdatteli pakosarjan seutuvilta kuivempaa ilmaa ilmanottoon niin
        rupesi toimimaan paremmin.

        Comment


          #5
          Yleensä CRC:n ruiskuttelusta ei ole kuin henkiseksi tueksi.

          Audin k-jetissä ei ole samanalaista läppää, kuin ooppelissa. K-jetissä ns. wc-pytyn kansi, mutta voi sekin tietysti jäätyä. Jos ongelmaa ilmenee muulloinkin, kun pakkasella, niin vika tuskin siinä.

          Sytkävikaa minäkin veikkaisin. En nyt muista tarkemmin, mutta eikös tuon ikäisessä pelissä ole vielä sytkäpuola. Jos näin, niin sen kunto kannattaa tsekata ensihätään. Viallinen puola usein toimii kylmänä, mutta lämmetessään alkaa pätkimään. Sytkäpuolen korkeajännitejohdot myös hyvä ehdokas syylliseksi. Saattavat kostealla ilmalla "vuotaa" jännitettä väärään paikkaan.

          Comment


            #6
            Taisi opelissa olla L-jetronic, ellen väärin muista.

            Comment


            • #7
              Kannattas varmaan seuraavassa vikatilanteessa testata tuleeko kipinä vai ei. Mitä luultavimmin niin sähkövikahan se.. jossei se vika ole virranjakajassa niin se on sitten varmaan sytytyksen säätöyksikössä vänkärin jalkotilassa tai diodisillassa laturissa.

              Comment


              • #8
                Omakin veikkaukseni on, että imuilman esilämmitys ei toimi, joten jäätää imutorven pikkupakkasilla. Periaatteessa ei tarvitse pakkasta ollenkaan, kun nopeasti virtaava ilma jäähtyessään kondensoituu kaasuläpän tienoille.
                Näin kävi itselleni, kun erehdyin asentamaan vapaavirtaussuodattimen lötköön. Luulin, että ruisku ei tarvitse imuilman esilämmitystä, mutta olin väärässä. Hieman ikävää, kun auto hyytyy puolilämpimänä ja lähtee käyntiin vasta reilun tunnin päästä.
                Kurkkaapa ilmansuodattimen koteloon.

                Comment


                  #9
                  Ääni Jarin diagnoosille.

                  Comment


                    #10
                    Itse antaisin ääneni tuolle sytytyksen säätöyksikölle. Itelläni teki vastaavaa ja loppui kun vaihdoin sen. Koin myös tuon kehätielle hyytymisen. Itelläni ei oo esilämmitystä eikä ole ollu mitään ongelmia missään keleissä. Paitsi kun ajoin lumihangen läpi ja suodatin kotelo oli täynnä lunta, ja tiivistä kuin olisi taputeltu lapiolla. Ja kyseessähän on myös K-jetronic.

                    Comment

                    Working...
                    X