Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ81 sisäpistoke ja kaasari

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ81 sisäpistoke ja kaasari

    Mitä kautta sisälämppärin läpivienti on tyypillisimmin tehty tässä mallissa? Toinen kysymys kaasarin toiminnasta ( Pierburg käsiryypyllä), onko normaalia, että yleensä liikkeelle lähtiessä tai ryömiessä lähes tyhjäkäyntinopeudella on sellainen "hengetön" vaihe, jolloin tarjolla on herkästi kengurubensaa, tai jopa sammuminen, ellei ole tarkkana. Reippaalla kaasunkäytöllä kyllä selviää hyvin liikkeelle. Myös tyhjäkäynti viipyilee tuhannen tai himppasen yli lukemissa ellei kaasupoljinta "rämpsäytä", jolloin kierrokset putoaa oikeille lukemille. Kyseessä tietysti käyntilämmin kone, ajettu n. 130 tkm.

    #2
    Siellä on varaus ilmastointilaitteen putkille apukuskin jalkatilassa. Porraskartioterällä sopiva reikä sellaiseen kohtaan ja ehdottomasti läpivientikumilla veto sitten.

    Moottorin oireilu kuulostaa siltä kuin menisi rikkaalle. Käsiryyppy pierburgiin on ilmeisesti lisätty jälkeenpäin?

    Comment


    • #3
      Hyvä vinkki tuosta läpiviennistä, kysyisin sen verran vielä tarkennusta, että se rei`än paikka varmaankin näkyy tarkastellessa rintapeltiä konehuoneen puolelta. Aikaisemmin tarkastelin niitä seutuja, mutta ainoa kulma missä konehuoneessa näytti olevan ahdasta, oli tuo repsikan jalkatilan seutu. Ryypystä sanoisin, että se on kyllä ollut tuollainen käsimalli jo uudesta lähtien. Täytyypä kysäistä varmuudeksi alkup. omistajalta, jos muistaisi. Kyllä nämä kosteat kelit on lisännyt käyntihäiriöitä, eli täytyy varmaankin käydä läpi myös "kipinäketju", vaikka kilometrejä ei ole paljon, niin taitaa vuodetkin hapettaa komponenttejä yhtälailla.

      Comment


        #4
        Ei sillä niin väliä mistä vedät kaapelin, pääasia että se ei ole tiellä ja on läpivientikumilla, ettei pääse hankautumaan rikki. Pura kojelaudan alaosa (i.e.) hanskalokeron runko pois tieltä, niin pääset hyvin käsiksi rintapeltiin.

        Ei nyt liity aiheeseen, mutta kuitenkin: Sisätilanlämmittimet on tosin yleensä kaksoiseristettyjä, mutta niissä on yleensä suojamaakin mukana, eli hieman turvallisuusmaksimoiden suosittelen käyttämään vikavirtasuojaa ja ehdottomasti suojamaadoitettuja roikkia autolämmittimessä.

        Hankalia nuo kaasutinkysymykset, mutta oire voisi täsmätä myös kiihdytyspumpun kalvon rikkinäisyyteen, tai sytytyksen ajoitukseen ( vika voisi olla myös ennakonsäädön alipainekalvossa, siinä virranjakajan kupeessa ).

        Comment


        • #5
          Kyllä se läpivienti näillä ohjeilla oikeaan osuu.
          Sisähaaroitussetti on samaa sarjaa lohkolämmittimen kanssa, joten eiköhän tuvallinen asennus pitäsi onnistua.

          Comment


          • #6
            Tuosta kaasuttimesta sen verran, että jos siirtymävaiheen reiät ovat auki ja säädöt muuten kohdallaan, eikä se ole loppuun kulunut, niin pitää laskea se tyypin ominaisuudeksi. Olen näihin törmännyt kaikissa 80- luvun Pierburg- kaasuttimissa.

            Comment

            Working...
            X