Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi MA-rekkariin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi MA-rekkariin

    Tällä kohtalokkaalla päivämäärällä sain tuon satasen vihdoin museorekisteröityä, eli nyt on tämäkin Audi "virallisesti pelastunut". :)

    Ekan kerran kävin näyttämässä autoa museoautotarkastajalle huhtikuussa. Pieniä huomioita löytyi, kuten lohkeillutta maalia ja pintaruostetta konehuoneessa, moottorilohkossa, jarrutehostimessa, iskareiden yläpäässä, jne. Takaluukun sauma oli ruosteessa ja helmalistat puuttuivat, akkukaukalon muovissakin oli reikä. Kesän aikana työstin hissukseen ko. kohtia ja nyt syyskuussa auto läpäisi tarkastuksen. Tänään kävin museoautotodistuksen kanssa muutoskatsastamassa sen museoautoksi. Olo on huojentunut ja onnellinen. :)

    Muutama kuva:
    MA-todistus
    tutkittavana katsastusasemalla
    kesäillassa
    komentosilta
    peränäkymä
    keula

  • #2
    Hienoa! Kiva katsoa kun joku jaksaa työstää maaliin asti. Itse omistin joskus Audi 60 -71 ja tarkoitus oli tehdä MR-auto mutta kärsivällisyys loppui.

    Comment


    • #3
      Kovin on virallista puuhaa, kun todistukseen tarvitaan viisi allekirjoitusta. :)

      Comment


      • #4
        Hienoa Heikki!

        Audeja näkyykin harmittavan vähän MA-rekkarissa. Nythän sais Ur-Quattronkin museokilpiin. Historic-rallin puolella yksi Urkki jo näkyykin rallipoluilla.

        Comment


        • #5
          Siinä on jotain hätkähdyttävää kun 30 vuotta vanha auto on kuin pakasta vetäisty. Hienoa työtä!

          Comment


            #6
            Tattista vaan! :) Meinas ton paperin kanssa tulla konttorilla ongelmia kun ma-tarkastaja oli erehdyksissä lyönyt eri lausuntonumerot paperin eri puolille, muuten aika suoraviivaista. Operaatio maksoi 140 e (ma-lausunto) + 90 e (muutoskatsastus sekä vuosikatsastus). Tästä lähtien vakuutus on noin kolmekymppiä, katsastus joka toinen vuosi ja ajoneuvovero poistuu. Helpottaa tuokin hieman auton pitoa.

            Kävin Audilla viime kesänä SA-HK:n retkeilyajoissa, missä oli lisäkseni yksi Audi 60. Vääksyn mobilisti-illassa olin ainoa Audi, ja siellä oli vielä enemmän autoja, ehkä noin 200-300. Tältä pohjalta tein huomion että yksi yleisimmistä autoista noissa piireissä on 60-lukulainen S-sarjan mersu.

            Toivottavasti tämä kannustaisi muitakin vanhojen Audien harrastajia jos heitä jossain on! :)

            Comment


            • #7
              Kadehdittava suoritus. Tuo kannustaa pitämään omasta lötköstä entistä parempaa huolta.

              Comment


                #8
                Audeja näkyykin harmittavan vähän MA-rekkarissa.
                Teknistä etumatkaa. Ovat vielä parikymppisinäkin parempia ajaa kuin monet uudet lullat :-D

                Comment


                  #9
                  On tosiaan auto hienossa kunnossa, onnittelut.

                  Comment


                    #10
                    Onnittelut ja turvallisia kilometrejä! Itsellä myös hakusessa ma-rekisteröity auto. Kaksi päinvastaista vaihtoehtoa hakusessa, Talbot 1510 ja Porsche 928 S. Toisen hankkiminen ei tosin tarkoita sitä etteikö toista voisi hankkia. :)

                    Comment


                    • #11
                      Onnittelut myös täältä! Olen monesti miettinyt, että aika vähän MA rekisteröityjä Audeja liikenteessä. Harvoin noita tulee vastaan. Hieno peli, ei voi muuta sanoa.

                      Comment


                        #12
                        Kaksi päinvastaista vaihtoehtoa hakusessa, Talbot 1510 ja Porsche 928 S.
                        Mielenkiintoiset vaihtoehdot. :) Varsinkin Talbotti voi olla kiven alla. Leo Kinnusen pajan tuunaama Talbot Solara VIP olis erityisen kova. ;)

                        Comment


                          #13
                          Muutama vuosi sitten katselin ihaillen Heikin satasta. Tarkempi tarkastelu osoitti sen lähes virheettömäksi. Kesän viimeistelyjen jälkeen siitä on nyt myös virallisen tahon lausunto. Virheetön. Hienoa ja onnea!

                          Tiedätkö Heikki paljonko Suomessa on lukumäärällisesti museo Audeja? Onko esim. yhtään 100 coupe S säilynyt?

                          Comment


                            #14
                            Ainakin yksi varsin nätti coupe-100 pyörähti Pyynikillä kesällä. Pyörähti vain, ei jäänyt jutulle, joten ei ole tietoa, oliko museorekisterissä. Mustat kilvet kuitenkin, eli vuosimalli, mikäli ei MA-kilvissä, viimeistään -71.

                            Heikille propsit täältäkin. Kovin harvinaisiksi ovat käyneet ja noin hienot vielä harvinaisemmiksi. Oma eka-autoni oli -73 Audi 100. Mukava peli ajella, mutta sen ylläpito kävi opiskelijalle varaosahinnoittelun takia kohtuuttoman raskaaksi ajalla ennen varaosakanavia ja internettiä. Peltimato söi sen lopuksi siihen kuosiin, ettei restaurointi olisi enää ollut järkibudjetilla mahdollista, joten luopua piti.

                            Comment


                            • #15
                              Tuohan on oikeasti tosi siisti. En oo tarkemmin vielä kuvia katsonutkaan. Ens kesänä vois jossain törmäillä. Jos sais vaikka useammankin mobiiliaudin liikkeelle.

                              Comment


                                #16
                                Thänks. Noh, kuvissahan ne aina näyttää pikkasen siistimmiltä. Tänä kesänä ei tullut paljoa ajeltua. Tein ainoastaan yhden pidemmän reissun kun sattui kätevästi samalle päivälle kerhon ajelut Ahvenistolla sekä Syys-Restauranta rompetori.

                                Mä olen aina valmis vanhojen Audien tapaamiseen, mikäli ei satu mitään ylivoimaista estettä. :)

                                Comment


                                • #17
                                  Öö. Kattelin tossa ACF:n rekisteriselostetta ja huomasin että ootkos muuten Heksi Hartolasta kotosin?? T: Sysmäläinen

                                  Comment


                                    #18
                                    Toi kuva on kyllä niitä siistempiä mitä tässä foorumissa on tullut nähtyä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kuva on törkeästi kaapattu erään kerholaisen Ahvenisto-videolta.. kunnia hänelle.

                                      Hartolastahan minä, ja siellä tuo Audikin majailee. :) Missäs omat projektisi? Itse tasapainoilen tässä Hartola-JKL akselilla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mulla on tallipaikka Tampereella, mutta nytkin oon tässä naapurikylässä käymässä. Ens kesänä sitte miitti Jari-Pekassa jos ei muualla.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tossa sulle "vähän" ajettu varaosa-auto jos on tarpeita.
                                          http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=MBS-678

                                          Comment


                                            #22
                                            Jopas jotakin. Tuohan kannattaa säilyttää juuri tuollaisena aitoja suomalaisen ajoneuvokulttuurin palasena kuin se nyt on. :D Nuo valoviikset näyttää kyllä hyvin säilyneiltä. Täytyi ihan kysyä että onko tuo neli- vai viisipyttyinen. -77 ja LS on kyllä nelonen, mutta kun perässä on jostain syystä tuo 5S- lätkä. Lienee lumetta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Aikauden varusteetkin löytyy: keltaiset huomiovalot, jälkiasennettu takasumuvalo, kartanlukuvalo, Finlandia -kattoluukku, ratinsuojus, H4-lisävalot. Tyylirikko eittämättä: kitumarketin halvimmat pölykapselit.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kyllä, unohtamatta lisämittareita sekä lisättyä "jalopuuta". Ei mutta tuo on hieno kokonaisuus tuollaisenaan. Sain juuri omistajalta tietoa että auto on 4-pyttyinen ja vasta toisella omistajallaan. Pohjaa on korjailtu ruosteista jonkun verran. Ottakaahan talteen. :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sääli jos tuo ei kelpaa museorekisteriin joitakin ihan uusimpia kotkotuksia riisumalla. On kuitenkin varsin hyvä aikansa kuva.

                                                  Onkohan tuossa kierrosluku/nopeus-vastaavuudesta kertovassa tarrassa muuta ideaa, kuin paikata rikkinäistä nopeusmittaria.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ainakin tuo 80-luvun kattoikkuna tuottaa museoinnissa melkoisia ongelmia.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Riippuu siitä kuka sen katsastaa. Toisten mielestä kuuluu asiaan, ja toiset saavat ihottumaa. Minusta kuului ajan henkeen.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Klassitkot 2/2010 -lehdessä on nyt luettavissa esittely tästä autosta, käykää mulkaisemassa. :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Olipa mielenkiintoinen kirjoitus ja erityisesti yksi kuva mykisti! Kannattaa tsekata!
                                                          Pikku mainos: Jos jollekulle iskee tämän myötä typ43 himo, niin ottakaa yhteyttä. Ukolla olisi ylimääräinen...

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Olipa hieno juttu hienosta Audista! Se aikas vimosen päälle tuo Heikin Audi :)

                                                            Saitko kaikki kuvat itsellesi? Jossain nähtävissä?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X