Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ostoaikeissa audi 200 apuja ja tietoa kaivataan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ostoaikeissa audi 200 apuja ja tietoa kaivataan

    eli olisin ostamassa tuollaista 80 luvun puolivälin 200 audia, ja mietityttää hiukan millainen on automaatti laatikko kestämään ja mitä kaikkea vikaa se voi pitää sisällään? ja miten pitkäikäisiä ne on? ja toiseksi kun ohjaus tehostin vuotaapi niin millainen se on vaihtaa tai korjata meneekö hommassa päivä vai kaksi kun tuntuupi että lähes jokaisessa 200 audissa se vuotaapi? missä kaikessa paikoissa voi olla ruoste vikaa siis tarkoitan että tämän tyypillisimmät ruoste kohdat mistä ruostuupi ja mistä voi katsella ennen kauppoja. toki uutta en ole ostamassakaan vaan hiukan niinkuin harraste mielessä olisi kiva tuommoinen audi. kaikesta voi kertoa mitä autosta mieleen tulee niin tietääpi hiukan osto hetkellä katsella niitä sitten.

    #2
    1. Automaattilaatikot ovat järjestäen rikki sekä kalliita korjata.
    2. Ohjaustehostimet ovat järjestäen rikki sekä kalliitä korjata.

    Ruostetta noissa ei hirveästi esiinny mutta tosiaan nuo hydrauliikkaviat ovat ikäviä. Ohjausvaiheen korjaus on kovinkin ikävä ja noita ei oikeen kunnolla tiiviiksi saa, hydraulipumppuja sentään voi vielä huoltaa.
    Hyllyssä saattaisi olla ylimääräinen ohjausvaihde ja muutkin hydrauliikat..

    Comment


    • #3
      Itselläni on -84 valmistuneessa kaksisatasessa molemmat toimineet moitteetta koko sen ajan, mitä auto on minulla ollut eli viitisen vuotta. Autosta enemmän projektitopikissa 5000s.
      Ruostetta ei ole sen enempää kuin juuri myymässäni kolmetoista vuotta tuoreemmassa kolmosmallin golffissa.
      Tuollainen kulkine on mitä suurimmassa määrin harrasteauto. Tarkoittaa sitä, että pitää olla tahtoa ja kykyä itse ropata itse. Vaikka saisikin auton halvalla, tietyillä remonteilla on tapana maksaa. Sähköosaa noissa on myös paljon vikaantumassa.

      Comment


        #4
        kyllä kyllä on hieno peli jarilla. no jos kaupat syntyypi niin en yhtään aatellutkaan että ilman remonttia selviäisi kun onneksi sitä itse pystyy jonkin veran tekemään. enepi kuitenkin tuo vaihdelaatikko askaruttaa jos sitä joutuu heti kopeloimaan niin se ei oikein sitten innosta. ja gbo:lle laita vaikka privana hintaa noista osista jos ne on ylimääräisiä niin jos tuleepi tehtyä kaupat autosta niin voisi vaikka ostella ne pois.

        Comment


          #5
          Jos ostat VAG automaatin, varaudu ainakin henkisesti siihen askin remppaan / uuden metsästykseen...<br><br>Myöskään halvalla et saa hyvää, Lötköt on vanhoja jo, ja lähes kaikke riippuu siitä miten hyvin niitä on pidetty.<br><br>Ehjänä (kuten auton pitääkin olla) hemmetin hyvä ajella!<br>

          Comment


          • #6
            Juu, jos haluaa jännitystä elämään niin ehdottomasti VAGin automaattivaihteinen auto alle. Varsin mukavia toimiessaan, mutta siihen sekin nautinto tyssää kun illat luet netistä 4000? laatikkomurheita ja autolla ajaessa alat kuulla laatikosta outoja ääniä...tai sitten ne tulee pään sisältä.

            Comment


            • #7
              Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että koko auto ei ole kovin arvokas, että jos laatikko hajoaa, ei niin harmita hylätä koko autoa.
              Kokonaisia tekniikoita kuitenkin saa vielä tilalle.

              Comment


              • #8
                Itse ostin tuon 200:sen aikoinaan 3000 eurolla, ajelin sillä n. 70000km vailla
                suurempia murheita. Halvimpiin, n. 1000 euron hintaisiin kannattaa
                suhtautua kylläkin hieman varauksella. Joskus alla oli typ 43-mallinen -79
                100:nen, niinikään automaattina. Eipä siinäkään askissa ollut moitittavaa
                autosta vain mureni kori ympäriltä, mutta se onkin jo toinen tarina...

                Comment


                  #9
                  Typ44:ssä vuotaa kaikissa jossain vaiheessa koko hydraulijärjestelmä, mutta on täysin korjattavissa ja ihan siedettevällä summalla. Kaikki saa tiivistettyä pitäviksi; pumpun, hammastangon ja jarrutehostimen - kaikki on onnistuneesti uudelleen tiivistettävissä. Ja sen pommin nyt vaihtaa 15min, uusi maksaa posteineen 150e CAC:ltä.

                  Noin suurinpiirtein hintoja:
                  pumpun o-renkaat ja stefa 20e
                  hammastangon tiivistesarja 30e
                  hammastangon suojakumi 15e
                  uusi pommi 150e
                  tehostinneste 2litraa 20e.

                  Seuraavat ei välttämättä ole edes tarpeen:
                  jarrutehostimelle teetetyt tiivisteet ja pari o-rengasta 50e
                  banjopultit suodattimella 2x10e
                  letkuja... noh, alkuperäisiin saa kulumaan rahaa, ellei onnistu teettämään muualla :)

                  FAQ-puolelta pumpun tiivistykseen on jo ohjeet ja hammastangon tiivistykseen teen vastaavat tässä syksyn aikana.

                  Typ44:ät on vielä ihan puhtaasti tuolla muilla osioilla, joten niihin löytyy korjauskeskustelut muualta kuin täältä vanhojen puolelta.

                  Comment


                  • #10
                    Alkaa hiljalleen iäkkäämmät typ44:t hiipiä vanhan kaluston puolelle. Spontaani raja lienee siinä missä korin ylempien peltien sinkitys alkaa 8)

                    Comment


                      #11
                      jeps 200 audi jäi unholaan mutta tilalle tuli 5000s jenkki versio audi avant, ja yllätys yllätys edestä katosi yön pimeydessä valot, ja jotkin muut sähkö vermeet ei pelitä ja samoin keskus lukko ei pelitä mutta automaatti kyllä pelittää ja kone myöskin tai siis luulisin että loota pelaa ei kai nuo ole kovin kauheita kiihtymään sitä hiukan ihmettelin tullessa mutta kaippa se on sellainen verkkainen kiihtyjä tuolla automaatilla ja 2.2 l koneella. no saapihan talvi iltoina tallissa ropeloida sähköjä kasaan.

                      Comment


                        #12
                        Vapari tomaatin kanssa tuossa(kin) korimallissa on melko rauhallinen yhdistelmä.

                        Comment


                        • #13
                          Automaatin kiihtyvyys saattaa tuntua verkkaiselta, mutta kerronpa taas tämän esimerkin: ajelin silloin Passatin käsivälitteisellä viisisylinterisellä ja ihmettelin, miten pysäkiltä lähteneen kaupunkibussin perässä oli niin vaikea pysyä. Epäilin niiden ajavan ylinopeuttakin. Sitten pasaati vaihtui Audiin ja kas, nyt samaisella koneella varustettu painavampi automaattivaihteinen pystyikin liimautumaan esikan (esikka=esikaupunkiauto) kantaan varsin vaivattomasti. Esikkakin oli automaatti, eikä sillä kulunut aikaa vaihtoihin, kuten käsivälitteisellä.
                          Kyllä tuollaisellakin Audilla onnettomuuksiin ehtii.

                          Comment


                            #14
                            Tässä kieltämättä eletään avain niitä hetkiä, jolloin typ44:ät alkavat siirtyä tänne puolelle. Ei niitä oikein voi vuosimallinkaan mukaan jakaa tänne ja muualle, kun kyse on kuitenkin hyvin pitkälti samasta laitoksesta vuosimallista riippumatta.

                            Tai no 20v:n kehtaa irroittaa "uudeksi".

                            Comment


                            • #15
                              Hieman sivuraitelle tämä rönsyilee, mutta kuitenkin...
                              20vee ja V8 taitaa tosiaan olla ikäänkuin väliinputoajia tuossa "uudet" vs vanhat jaottelussa. Korit on hyvinpitkälti rinnastettavissa muihin typ44 malleihin, mutta teknisesti muistuttaavat enemmän alkupään S2/S4/A8 malleja.

                              Mutta olipa se jaottelu minkämoinen tahansa, niin olettaisin jokaisen jokatapauksessa löytävän apuja pulmaansa ja vastineita viesteihinsä kun osoittaa hakunsa/viestiketjunsa sopivasti soveltaen ja maalaisjärkeä käyttäen :)

                              Comment

                              Working...
                              X