Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kiitos uudesta valikosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tässä muuten kun tätä malli asiaa tulee,niin mun auton malli: Tyyppi/malliavain 447D55 .Mistä tuokin nyt sitten muodostuu??

    Comment


      #32
      Type44 7 tarkoittaa 200:sta tässä tapauksessa, 5 on muistaakseni perus avant korimallina, 3 on karvalakki, 1 taisi olla ihan se perusmalli. 4 ja 8 ovat vääränpuoleisella ohjauksella ja 9 on varattu speciaalispeciaalimalleille... esim 857 on urquattro, mutta 859 on tumppi.

      Tämä ei välttämättä ole faktatietoa, vaan näin sitä on tullut itse ajateltua.

      Comment


        #33
        Vanhoista kun on kyse, niin V8:ha tunnetaan tyypeillä D11/44 ja D11/C4. En kyllä tiedä mitään ulkonäöllisiä eroja noitten välillä. Mulla on D11/C4. Mahtoi tulla 4.2 moottorin myötä. Uudempi ilmastointi ainakin on.

        Niin joo, olikos ohjaustehostin jo tuolloin 81 vakiovaruste? Sumuvalot tuskin oli. Nykyäänkin taitaa karvalakkimallit olla sitten tosi karvalakkeja, varusteita löytyy kunhan vaan pistää mettää vähä enemmän kumoon.

        Comment


          #34
          Mun Avant GL 5 vm -81 :ssä ei ollut ohjaustehostinta (vaikka oli GL-malli). Sumuvalot siinä kyllä oli, mutta en tiedä oliko vakiona. Kattoluukkua ei myöskään ollut, eikä sähköikkunoita/peilejä. Eli aika karvalakilta kuullostaa silloinen GL-malli! CD olisi varmaan ollut asia erikseen.

          Comment


          • #35
            Ainakin 200 5T:ssä vm -82 oli ohjaustehostin, sumarit ja sähköikkunat vakiona. Optiona sai sitten
            ABS jarrut, ilmastoinnin, kattoluukun, sähköjakkarat ym.

            Comment


            • #36
              Ohhoh... ABSit ollu melkoista luxusta 1982, kun niitä ei vielä kaikissa autoissa ollu 15 vuotta myöhemminkään :) Oiskos sulla Mika kuvia tuosta kaksatasestas? Mielellään katseltais, ei nuita kovin usein näe.

              Comment


                #37
                Tuo Petrin linkittämä taulukko antaa aika hyvän kuvan eri C2-malleista. Nelipyttyisissä malleissa ei ollut mitään numero-kirjain-merkintää, kuten vitosissa. Neloskoneita oli siis 1,6:nen ja 2-litrainen, joka jäi faceliftissä (vm-80->) pois 5S:n tieltä. Itselläni on tuollainen 2-litrainen GLS, eli siis melko hyvällä, vaan ei parhaalla varustelulla aikanaan. Moottorina 2.0 nelonen on C2:ssa harvinaisin lyhyen valmistusajan vuoksi (-77-78). "Samaa" konetta käytettiin VW LT:ssä, ja suihkutusversiona Porsse 924:ssa.

                Mun 100:ssa on GLS-ekstraa esim. plyysiverhoilu, pronssi-sävylasit, keskikonsoli, kiekkamittari, takaniskatuet, 4 kaiutinta erillisellä fader-säätönupilla (heh), muutama tuhkakuppi, paremmat oviverhoilupahvit, konepellin kaasujousi, moottoritilan valo ja ajovalonpesimet (Suomessa olleet ilmeisesti kaikissa malleissa lainsäädännön vuoksi). Eli onhan tossa luksusta...heh, ainakin vuonna -77. ;)

                Varustelutasomerkinnät on kautta linjan tosi sekavia, sillä faceliftin yhteydessä (vm. -80), vaihtui L, LS ja GLS ---> C, CL, CS yms, kun taas C3:sen tullen ne vaihtuivat CC, CS, CD. C3:en faceliftissä nuo hävisivät kokonaan, joten ota näistä nyt selvää. Huom! en osaa sanoa eri aikakausien toisiaan vastaavuudesta mitään.

                Mitä tulee 4+E-vaihteistoon, niin sitä oli käytössä C2:ssa viimeisenä vuonna 1.6:sen yhteydessä mallina Audi 100 L Formel E. Volkkareiden tapaan siinä oli start-stop-systeemi, ECONomy-mittari ja vaihtamisvalo. 4+E tarkoittaa siis viisipykäläistä vaihteistoa, missä "E"-vaihde on se viides ja samalla ns. säästövaihde, ilmeisesti jollain aavikkovälityksellä.

                Audi 200 C2 (vm-80-82) tehtiin ainoastaan sedanina ja malleja oli siis joko 5E tai 5T, ei muita. 200:seen sai mm. lämmitettävän takaistuimen. Eipä taida nykyäänkään olla monessa autossa. Saakohan A4:ään tai A6:een sellaista?

                Comment


                  #38
                  Petri K: Audi 100 5D Avanteja oli viime vuonna Saksassa rekisterissä 6 kappaletta. 5D sedaneita 136. (Huom. sisältää kaikki varusteversiot) :)

                  Comment


                    #39
                    Jos ton olis tienny, sen olis voinu tutulta ostaa takasin. Harmi, kun sillä tuli opeteltua ajamaan ja monen monta lapin reissua tuli tehtyä. Kerran se jätti tielle hetkeksi, sillon tuli vettä polttoaineen seassa liikaa ja täytti erottajan? vai mikäseon konehuoneen puolella.

                    Mulla on sellanen mielikuva, että abs:t tuli joihinki mersuihin lisävarusteena jo 60 luvulla tai 70 luvun alussa. En ole sata varma onko mersun keksintö, mutta tosiaan sellanen mielikuva.

                    Comment


                    • #40
                      1978 mersu esitteli absit

                      Comment

                      Working...
                      X