Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q7 tulossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Lankomiehellä vm. 2016 Q7 3.0 TDI, ei e-tron. Siitä kului myös loppuun koko kesärengassetti ennätysnopeasti. Tietääkseni mitään säätöjä ei tehty vaan se sysättiin epäkurantin rengassetin piikkiin. Muuten on toiminut kuulemma täysin ongelmitta.

    Comment


      #62
      Mulla ei ole ollut käytännössä mitään ongelmia, vielä. Reilun vuoden ollut ajossa.

      Säästämiseen jää koukkuun, 760/1000km olen parhaimmillaan päässyt sähköllä.

      Comment


      • #63
        Sain ongelma Audin takaisin huollosta. Oli ahtopainekammio jäässä ja teho häviö tästä johtuvaa.
        Sain hullosta neuvon että sähköllä ei kannata talvella paljoa ajella , koska silloin polttomoottorin ahtopainekammion kuivatin ei kuivaa kammiota vaan sinne kertyy kosteutta ja se sitten jäätyy. Pahoittelut kun en ole asiantuntija eli termit voi olla metsässä mutta näin huollossa sanottiin. Oli kuulemma tullut kammioista ihan jääkimpaleita sulatuksessa. Kummallista tässä on se että ajan paljon pitkää matkaajoa eli polttomoottori on kyllä päällä tosin hybridi asetuksilla, nyt pitää ajaa polttomoottiri asetuksella ja katsoa tuleeko ongelmia.

        Eli ei ole talviolosuhteisiin tehty tuo hybridi, ajelen jatkossa polttomoottori asetuksella tuiskuissa ja tuiverruksissa. Kyselin hieman vaihtotarjouksiakin (Tesla X, Audi Q5 3.0tdi, Volvo XC90) mutta hyvitykset hävyttömän pieniä ja niinkuin laitoin aikaisemmin tuon E-tronin ajettavuus on sen verran hyvä että jos pääsen ongelmista tuolla niin fine.

        Comment


        • #64
          Samat kokemukset ahtoputkien jäätymisestä Q7 E-Tronin kanssa, tähän malliin kannattaa laittaa maskisuoja suosiolla. Lisäksi tehdaswebasto kannattaa koodata lämmittämään myös moottoria, näiden temppujen jälkeen ei mitään ongelmia pahimmillakaan keleillä.

          Muuten kyllä aivan loistava auto, hiljainen, mukava ja hyvä ajettava. Itsellä paljon maantieajoa tyhjällä akulla, viimeisen 15tkm keskikulutus tältä talvelta 6.5 litraa. Nurkka-ajot pyrin ajelemaan sähköllä, niitä tulee vajaa kolmannes kilometreistä.

          Pientä kritiikin aihettakin on. Auton mukana tuleva laturi on helvetin huono vitsi, ja tavaratilaan olisi varmasti mahtunut joku potero esim. lasinpesuneste/öljypurkkia varten. Ja kun saksalainen insinööri oppisi vielä suunnittelemaan autoon kunnon kassikoukut tavaratilaan ja lämmitettävät pyyhkimet niin alkaisi olemaan aika lähellä täydellistä minun makuun. :)

          Comment

          Working...
          X