Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kysymys uudella A3:lla paljon ajavat, minkälaiset penkit on istua?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kysymys uudella A3:lla paljon ajavat, minkälaiset penkit on istua?

    Nykyistä edellinen liisari oli A3 se nykyistä edeltävä versio. Koska se oli ekodiesel sen sai vain niillä vakiopenkeillä jotka olivat suoraan sanoen surkeat ja paikat puutuivat jo parissa tunnissa niin että oli pakko pitää pidempää taukoa ja matkan teosta ei meinannut tulla mitään. Silloin päätin että ei enään ikinä Audia vaikka auto muutoin oli tuollaiseksi pikkudieseliksi tosi hyvä. Seuraava ja nykyinen auto onkin sitten Volvo V50 jossa penkit ovat hyvät mutta ajettavuus, no jaa ok.
    Nyt pitää kuitenkin taas miettiä seuraavaa autoa ja A3 sedan on vahvana vaihtoehtoan (TDI Ultra). Penkit kuitenkin taas mietityttää. Koeajoin A3 Business Sport versiota ja pitkällä koelenkillä alkoi verenkierto jaloissa reistaamaan huolellisesta penkin säätämisestä huolimatta, tosin vain hieman mutta siinä pitäisi pystyä istumaan koko päiväkin tarvittaessa. Volvolla ei oikein ole nyt mitään autopolitiikkaan sopivaa ja Mersumieheksi en itseäni vielä myönnä. A3 peruspenkit vaikuttavat pehmeämmiltä kuin sport jakkarat.

    Joten kysymys on kuinka niissa A3 Ultra version peruspenkeissä jaksaa istua pitkän päälle?

    Toinen kysymys onkin sitten että mitens ne vakiona olevat poppivehkeet, kannattaako ruksata "Audi Sound System" niiden lisäksi.

    #2
    Itsellä kokemista noista vanhoista peruspenkeistä ja näin lyhyelle jampalle oli aivan ok, vaikka sivuttaistukea ei ollut juuri nimeksikään. Uusista sporttijakkaroista en pidä ollenkaan, aivan liian miedot tuet. Tuntuu jotenkin, että on tehty isommalle henkilölle, ainakin jos vertaa profiilin kulkineessa oleviin vanhan mallin perus sporttipenkkeihin. Ja uusista perus jakkaroista ei ole kokemusta, kaikissa koeajetuissa on ollut sporttijakkarat. Poppivehkeissä kuvittelisin, että kannattaa se parempi versio valita, jos tulee paljon kuunneltua. Alkaa se äänen kapeus ja syvyyden puute korpemaan kuitenkin. Tietenkään, jos ei luukuta sen useammin kovaa, niin kait ne peruspopitkin menee :)

    Comment


    • #3
      Maantieajoon sivuttaistuki on aivan joitakin poikkeuksia lukuunottamatta ollut riittävä. Parhaat istuimet ovat yleensä olleet sellaisia että ne ovat riittävän pehmeitä ja niissä on ollut riittävän pitkä istuinosa jolloin paino jakautuu tasaisesti. A3 Audin vakiopenkissä silmämääräisesti istuinosa vaikuttaa aika lyhyeltä riittävä pehmeys siitä kuitenkin löytyy joten ehkä se menisi. Tuollaista ei kuitenkaan ole koeajoon joten siksi nyt kyselen tätä. Sport penkki on taas riittävän pitkä istuinosaltaan ja etureuna jopa säädettävä mutta se on aika kova ja jos se ei ole aivan yksilöllisesti sopiva niin ehkä ei hyvä.

      Comment


      • #4
        Pieni tyyny pitkille jaloille siihen istuinosan etuosaan pitkille matkoille. Tuli aikoinaan testattua 9000km reissulla keski-euroopassa 205 GTI Pösön penkeillä ja toimii.

        Comment


          #5
          Penkki ja varsinkin sen tuntemus on niin henkilösidonnainen ja fiilispohjainen juttu, että ei siitä kyllä paljoa nettifoorumilla irti saa. Eli ei kun testiin itselle vaan, kyllä sellainen varmasti myyjältä varmasti jotenkin onnistuu (jos oikea myyjä ja ostaja asian oikein perustelee). Onhan noita pitkiäkin matkoja saaneet testiin (itsekin pitkän viikonlopun ilman km-rajoitusta).

          Comment


            #6
            Ehdottomasti kannattaa panostaa urheiluistuimiin. On hyvin erilaiset edelliseen korimalliin verrattuna josta mulla loppui reisituki.

            Uusi sporttijakkara ei ole ihan A4/A5 tasoa kun on hyttikin vähän ahtaampi mutta säädöt korjaavat tämän puutoksen. Nykyään penkin istuinosan kallistusta ja reisituen pituutta pystyy säätämään (sähköjakkaroissa aina vakio-ominaisuus niin vanhassa kuin uudessa). Vajaat 10tkm tuli istuttua kuskin paikalla Espanjaan ja takaisin -reissulla (Nürburgring tuli kanssa korkattua!!!). Keski-Euroopassa on vähän vaikea käyttää vakkaria jos ei ole adaptiivista joten ainoa kärisimys tuli oikeanpuoleisen takareiden ja kannikan kipeytymisestä. Adaptiivinen vakkari tulee seuraavaan autoon! Sporttijakkarassa mukana ristiselän sähköinen säätö, sitä asentoa kun välillä säätää reissun aikana niin saa selän jumittumista vähän lykättyä.

            Kyllä uudessa sporttijakkarassa on joka tapauksessa paljon paremman ajoasennon löytää kuin edellisekoppaisessa. Joillekin toki vanhan penkki saattaa istua kuin nyrkki silmään mutta eipähän mulle.

            Sound System on ehdoton minimi. Kuuntelin vakiota, ärsytti ylipäätään kuunnella musiikkia. Edellisessä ja nykyisessä B&O, sitä en vaihda. ASS (Audi Sound System) on erinomainen kompromissi varisinkin kun ottaa Connectivity-paketin. Todella hyvin soi jos ei tarvitse hifistellä.

            Speksit: S3 2014 S-urheiluistuimet, S tronic. n. 76kg 180cm.
            Viimeksi muokannut xapanthe; 11.8.2014, 14:48.

            Comment


            • #7
              Miksi muuten kannattaisi valita Connectivity-paketti? Business Sportissa ainakin tulee vakiona mukana BT audiostreaming ja muistikortinlukija, jolloin laitteet saa kiinni langattomasti ja muistikortille gigatavuittain lisäksi kuunneltavaa. Itse en ainakaan kyseiselle paketille keksinyt musiikin kuuntelun kannalta perustetta. Navigointivalmius voisi olla parempi syy ruksia kyseinen paketti.

              Comment


                #8
                Juuri tuo navigointivalmius on se tärkein syy hankkia Connectivity. Samalla auton katolle tulee pieni haineväantenni.

                Comment

                Working...
                X