Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vm 2012 A6 - mitä kaikkea jälkiasenteisena?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vm 2012 A6 - mitä kaikkea jälkiasenteisena?

    Hei, audiniilot.

    Onnistuin haalimaan käsiini viime viikolla houkuttelevaan hintaan vuoden 2012 A6 Avantin. Tykkään kovasti, vaikka kyse onkin hinnat alkaen -pappadieselistä. Mietin autolla ajaessani, että mitähän kaikkia lisävarusteita tuohon autoon mahtaisi saada jälkiasenteisena? Esim. Bluetooth-handsfreelle voisi olla tarvetta - ja sporttipenkitkin kiinnostaisivat, mutta niiden suhteen kustannus lienee jos kohtuuttoman suuri?

    Entä muut lisävarusteet? Mitä te arvon audiniilot olette jälkiasentaneet/jälkiasennuttaneet autoihinne?

    #2
    kustannus lienee jos kohtuuttoman suuri?
    Lienee suhteellista.
    Varmaan raja menee siinä, että lisävarusteen hankinta on kalliimpi kuin vaihtaa vastaavaan autoon, jossa ne varusteet jo löytyy. Noin uuteen voi olla penkit vielä arvokkaita. Siitä vaan ebayta selaamaan.

    Mitä te arvon audiniilot olette jälkiasentaneet/jälkiasennuttaneet autoihinne?
    Helpompi olis kysyä, että mitä ei ole asennettu. Tosin noin uudesta vuosimallista ei vielä monella ole kokemusta.

    Comment


    • #3
      Ei ne sportpenkit välttämättä kova kustannus ole. Noita mällätään kuitenkin tasaisen tappavaa tahtia, joten sisustojakin varmasti jonkun verran on vuosittain liikkeellä. Eri asia sitten sattuuko kiertoon yksiäkään sportjakkaroita. Villin huhun mukaan kaikki on koodattavissa esiin autosta, joten fyysisen palikan saa melko varmasti keskustelemaan auton kanssa, kuten tuo bt hf. Itse löisin webaston autoon, on kätevä.

      Comment


      • #4
        Kiitoksia viesteistä. Webastoa pitää tosiaan harkita, mutta ehkä sporttipenkkien hankinta menisi turhan työlääksi. Penkit tuntuvat näin viikon jälkeen vielä isolta miinukselta, edellisessä A4:ssä kun oli sporttipenkit ja -alusta. Nyt ei siis kumpaakaan, mutta jos nyt vaikka pari vuotta nauttisi mukavuuspainotteisemmasta autosta...

        Mites muuten näiden lastuttamisen kanssa, onko suositeltavaa vai voiko aiheuttaa pulmia? 177hv voi alkaa sylettää jossain välissä.

        Comment


        • #5
          Kufatecin kauppaa kun selaa niin saanee jonkinlaisen kuvan mitä voi jälkiasentaa http://www.kufatec.de/shop/en/audi/a6

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Osmond Hagby Näytä viesti
            Kiitoksia viesteistä. Webastoa pitää tosiaan harkita, mutta ehkä sporttipenkkien hankinta menisi turhan työlääksi. Penkit tuntuvat näin viikon jälkeen vielä isolta miinukselta, edellisessä A4:ssä kun oli sporttipenkit ja -alusta. Nyt ei siis kumpaakaan, mutta jos nyt vaikka pari vuotta nauttisi mukavuuspainotteisemmasta autosta...

            Mites muuten näiden lastuttamisen kanssa, onko suositeltavaa vai voiko aiheuttaa pulmia? 177hv voi alkaa sylettää jossain välissä.
            Kerroppa auton koko malli, niin tiedetään mikä kone ja mikä vaihteisto.
            Multitroniccia on turha softailla, menee ohjelmointi hukkaan kun vaihteiston oma väännönrajoitus haraa vastaan.

            Comment


              #7
              Käytännössä kaikki varusteet voi asentaa jälkikäteen. Suurin osa taitaa mennä hyvinkin pienellä vaivalla, varsinkin jos autosta löytyy ns. laaja MMi / näyttö yms. Ainoa miinus näissä uusimissa on, että noita ei oikein voi enää koodata itse, vaan vaatii yhteyden tehtaan tietokantaan.

              Ei kuitenkaan iso rasti käydä koodauttamassa jossain. Tosin auttanee suuresti, jos tietää itse miten koodaus tapahtuu. "Ei mahdollista, en koskaan kuullutkaan" nimittäin tuntuu olevan ikävän yleinen vastaus monessa merkkihuollossa...

              Comment


                #8
                Sepä se onkin ongelma. Tehdas ei kerro mitään ylimääräisiä varustekoodauksia jälleenmyyjälle. Kaikki jälkiasennettavat varusteet, joita 4G koriin saa, sisältää ostaessa SVM-koodin, jolla varuste koodataan käyttöön tehtaan testerillä sen ollessa linjayhteydessä tehtaaseen. Tällöin mekaanikko ei näe mitä bittejä muutetaan. Siksipä on helppo sanoa ettei tiedä, kun ei tosiaan tiedä.

                VCDS;ssä olevat long codingit on Ross Tech itse purkanut tai saanut avaimet niihin. Siksi on voitu tehdä apinavarma long coding helper jolla kuka vain saa koodattua toimintoja autoon.
                Toivottavaa on, että sama linja jatkuu, koska muuten ei kohta enää kukaan koodaile mitään ilman tehtaan linjayhteyksiä. Ne toki saa ostaa, mutta hinta on jotain käsien ja jalkojen luokkaa. Tahtooko joku tulla koodauttamaan vaikka jälkiasennetun vakkarin, hinta 200e?
                Tai joku pelkällä koodauksella syttyvä toiminto 200e?

                Comment


                • #9
                  Kiitoksia taas kaikille. Autoni on siis tuo 177-heppainen TDI multitronicilla, joten ainakin mahdolliset lastuttamishaaveet lienee syytä kuopata. Pitää tutustua tarkemmin tarjolla oleviin lisävarusteisiin, kun jotain mukavaahan tuo kaipaisi.

                  Comment

                  Working...
                  X