Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi Audi A4 Avant Business Sport 2,0 TDI Ultra

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusi Audi A4 Avant Business Sport 2,0 TDI Ultra

    Moi
    Ensikertalainen kirjoittelee tänne palstalle ja kyselee hiukan mielipiteitä auton hankinnan suhteen Audin A4:stä ja lähinnä onko siitä vielä haastajaksi "uudemman" moottoritekniikan autoille.
    Itselläkin on ollut vakavassa harkinnassa tuo A4 Avant Business Sport paketilla seuraavaksi työsuhdeautoksi. 120mg/km rajoitta tosin valikoiman hiukan pienempiin tehoihin. Vaihtoehtoa on Volvon V60 D4 ja BMW 318 Touring jotka moottorin suhteen on uudempaa tekniikkaa, mutta peräkonttitilat taitaa olla meille aavistuksen liian pienet vaikka ei ne Audissakaan ruhtinaalliset ole lapsiperheelle.
    Tuohon Business Sport pakettiinhan on tuupattu aikapaljon tavaraa melko pienellä hinnannousulla verrattuna normaaliin business-pakettiin ja näiden muiden mallien business-varusteluun.
    Onkohan kenelläkkään vielä kokemuksia näistä Audin "pienempi päästöisistä" Ultra-moottoreista? Onko se sama kun joitain vuosi sitten ollut TDIe-moottori
    Ja onko tosiaan niin että uusi malli on "hyllytetty" ja julkaisu on joskus tulevaisuudessa. Eli tuskin uusi B9 Avant on myynnissä täällä Suomessa vielä tänä vuonna.

    #2
    Moottori on mitä suurimmalla todennäköisyydellä eri kuin mitä muutama vuosi sitten on ollut. En mene takuuseen kuitenkaan asiasta.

    B9 varmaankin esitellään vielä tämän vuoden puolella sedanina mutta Avantia saanee odottaa ensi vuoden puolelle. Myyntiin ja erityisesti toimitukseen voi mennä jopa vuosi tästä hetkestä. Eikä varmastikaan saa samaan hintaan noilla varusteilla.

    Business Sport on todellakin hyvin varusteltu. Ainakin joihinkin malliversioihin sai Ambition-pakettiakin jossa mukana tuli mm. sähköinen takaluukku.

    Volvoon ja Bemariin verrattuna B8 on siis vanhempaa suunnittelua muttei mikään muinaisjäänne siltikään. Varustelussa Audi pärjää varmaan oikein hyvin.

    Comment


    • #3
      Jos vajaavetoon pitää tyytyä niin milteipä itse kääntyisin baijerilaisen puoleen.

      Comment


      • #4
        Business Sportin varustelu on A4:ssa ja A5:ssa todella kilpailukykyinen. Mielestäni varsin onnistunutta tekohengitystä vanhalle mallille vaikka ikä jo painaakin. Työsuhdeautossa tekniikan tuoreudella tai jälleenmyyntiarvolla ei ole omistamiseen verrattavaa vaikutusta, joten en näe tuossa ongelmaa.

        Tänään Audi Center airportista sain vastaukseksi, että A4 B9 ei ehdi myyntiin tänä vuonna minkäänlaisena mallina. Sen sijaan A5 Sportbackistä on tulossa vielä kevään aikana Ultra-malli, jossa 163hv ja 111 g/km (2.0TDI). Myyjän tietojen mukaan saataville tulee vain manuaali (tosin tätä en halua uskoa). Jos jollain on A5:n tulevista moottorivaihtoehdoista lisätietoa, niin jakakaa ihmeessä. Lisäksi firmakotteroiden päästörajojen kanssa taistelevien kannattaa huomioida, että uuden A6 Ultran päästöt on käsittämättömät 114g/km (2.0TDI S-tronic). Tehoa kuitenkin 190hv ja business sportissa varusteet ihan kohdillaan. Samalla koneella esim. A4:n päästöt ovat ihan eri luokassa.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
          Jos vajaavetoon pitää tyytyä niin milteipä itse kääntyisin baijerilaisen puoleen.
          Joo. Tuolla BMW:lla on oma kampania menossa jossa saa sport-varustusta ihan hyvin mukaan. Tosin päästöt ovat nousset 316 ja 318 malleissa yli 120g mutta 320 Eft.dynamic touring mahtuu päästöjen ja jonkin laskuopin mukaan myös hinnan puolesta meille tarjottaviin vaihtoehtoihin (Audin hintakatto tuli vastaan n. 41,5t€ kohdalla ja BMW on yli 46t€. Tähän taitaa vaikuttaa huollot, jälleenmyyntiarvot yms.)
          Tosin tuo Audin business sport lisättynä ambititon-paketilla on kyllä hyvän oloinen paketti.

          Comment


          • #6
            Minkä profiilinen rengas kävisi parhaiten 19" vanteelle? Itselle tulossa A4 avant business sport multitronic aivan lähiaikoina ja haluaisin isommat vanteet perus 17" tilalle.. Tärkeää olisi kuitenkin se,ettei ajomukavuus/ominaisuudet kärsisi isomman vanteen vaihdon yhteydessä, koska kilometrejä tulee paljon joka vuosi..

            Sitten jos on heittää jonkun tietyn hyväksi havaitun 19" renkaan speksejä niin kiitos niistä :)

            Comment


            • #7
              Eikös vakiokoko ole 225/50R17?
              Oman maun ja saatavuuden mukaan 225/40r19 ja 245/35r19 osuu koon puolesta kohdalleen. Voi olla vaan vaikea löytää 19 tuumaista vannetta mihin saa 225 renkaan, etenkin silleen että kumi suojaisi vielä vanteen reunaa.
              Tarvis olla käytännössä 8" vanne että 225 kumi olis järkevä. Sitä leveämmille vanteille otettava 245.

              Eikä se mikään liian leveä ole... takana on ne ajat ku 185/65R14 oli vakikoko autoissa ;)

              Comment


                #8
                Briteissä Audi peruuttanut A6 Ultran tilauksia, DSG:t hajoaa ?

                Comment


                • #9
                  Kaverin isällä on juuri par'aikaa A6 Ultra tilauksessa. Täytyypä tiedustella onko heille tullut viivästyksiä.

                  Edit: Ei ole viivästyksiä ja auto on jo maassa odottamassa Eberin asennusta.
                  Viimeksi muokannut turbokiisseli; 25.8.2014, 21:59.

                  Comment


                  • #10
                    Ja Eberit ja Webastot puskee päästöt raakana ilmaan. Jotenkin nurinkurista tuo päästöjen pienentäminen..

                    Comment


                    • #11
                      Alla uusi A6 TDI Ultra business Sport ja täysin tyytyväinen niin koneeseen ja laatikkoon. Hyvä varustelu ja päihittää ajettavuudessaan Bemarin. Kurkatkaa Brittien testituloksia Ultrakoneista. Ei moitteen sijaa.

                      Comment

                      Working...
                      X