Tai voi ajatella myös vaikka vuoden vanhan hommaamista, jossa säästää taas mukavasti kymppejä...jos semmoi yksilö mitä halua on saatavilla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 vs V70
Collapse
X
-
Ruotsissa ei näytä nyt olevan -09:ejä, mutta kannattaa vähän pitää silmällä tarjontaa ja vaihtokurssia.
http://www.blocket.se/hela_sverige?q...=11&md=th&sp=1
Alta 20 k€ täysvarusteltu 83 000 ajettu. Ei paha..
Comment
-
Comment
-
Siis se mitä siihen S-line business-mallistoon kuuluu:
[LEFT]Ja sen lisäksi sähköpenkit muistilla (+peilit muistilla), Sport-paketti (penkit, logot, 3-puolainen ratti, alusta), tummennetut takalasit, sähköinen takaluukku, metalliväri (Dakar Beige) ja pysäköintiapu Plus (etu- ja takatutka). Ja ilman merkintöjä perässä, että voi kiusata muita ;)[/LEFT]
S line Business -varustelu vakiovarusteiden lisäksi:
S line ulkopaketti
Audi Parking System, akustinen pysäköintijärjestelmä takana
GSM-puhelinvalmius Bluetooth Hands-free
Xenon Plus -ajovalot ja LED -huomiovalot
Automaatti-ilmastointi Plus
MMI Radio Plus ja DSP Soundsystem
Ajotietokone värinäytöllä
Nahalla päällystetty monitoimiohjauspyörä, 4-puolainen
Vakionopeussäädin
Alumiinivanteet, 5-puolainen design, koko 8 J x 18"
Keskikyynärnoja etuistuinten välissä
Jaettu takapenkin selkänoja
ISOFIX -kiinnikkeet etumatkustajan istuimessa ja takaistuimen reunapaikoilla
Etumatkustajan turvatyynyn deaktivointi
Kangasmatot takana (kangasmatot edessä vakio)
[LEFT]Mistähän muuten saisi gekko-tarran takaluukkuun liimattavaksi? Sen verran pitää tunnustaa väriä.[/LEFT]
Edittiä: tarrapaikka löytyi...Viimeksi muokannut mremonen; 14.1.2010, 14:20.
Comment
-
Viikonloppuna kans menossa tarjouksia pyytelemään. Kiikarissa ois A6 avant 2,0TDI 125kw s-line business man.. Tai sitten V70 Volvo 2,4d automaattina ja myös Volvo xc60 awd D5. Audin Q5 tippui listoilta heti onnettoman takapenkin ja pienten tilojensa takia pois... Ja myöskin Audin multitronic vaihteisto ei tule kysymykseenkään, kun täältä saitilta luin sitä huonoja käyttökokemuksia.
Edit. A4:seen se sitten lopullinen valinta kohdistui. A6 olisi tullut tähän kohtaan liian kalliiksi :(
Comment
-
Itse olen vannoutunut automaattiorja ja tuossa omassa kutosessa on nyt rullattu uudesta lähtien n. 80tkm multitronicilla ja edelleenkään en parempaa/mukavampaa voimanvälityskeinoa tiedä. Multitroniccien huonot kokemukset liittyvät pääsääntöisesti ensimmäisiin versioihin 2000-luvun alussa. Käsittääkseni tässä ollaan kuitenkin uutta ostamassa. Eli suosittelen kokeilemaan kunnolla ja tekemään sen jälkeen oman johtopäätöksen huonommuudesta/paremmuudesta...Ja myöskin Audin multitronic vaihteisto ei tule kysymykseenkään, kun täältä saitilta luin sitä huonoja käyttökokemuksia.
Comment
-
Piti tarkistaa mobilesta. 2005-2006 on saanut 2.7 quattron manuaalina. Myös yksi 2008 mallinen löytyi.Puuhapete, mun mielestä ei saa quattroa + manuaalia ja 2.7tdi:ta samaan.
Mikä on totuus sitten. Ehkä noita uusimpia ei sitten enään saa, koska pikkusen se kilpaili kuitenkin 3.0:n kanssa varmasti.
Comment
-
Siis tuota ei tuoda Suomeen. Muutenhan se on olemassa. En tiedä sitten mikä on manuaalin markkinaosuus tuossa segmentissä. A6 ei oikein ole enää mikään "sporttirassi", kuten A/S3 tai vielä A/S4:kin, enemmän sellainen "premium-luokan perheauto". Veikkaan, että tuota menee eniten tomaatilla, joko perinteisellä tai Multitronicilla. Niin, ja jostain syystä Suomen maahantuoja on valinnut nimenomaan tuon Tiptronicin ohjelmaansa. Ja 2.7 TDI:tä saa siis vain BusinessLine-versiona täältä.Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiPiti tarkistaa mobilesta. 2005-2006 on saanut 2.7 quattron manuaalina. Myös yksi 2008 mallinen löytyi.
Mikä on totuus sitten. Ehkä noita uusimpia ei sitten enään saa, koska pikkusen se kilpaili kuitenkin 3.0:n kanssa varmasti.
Saksassa näyttäisi olevan manuaali -> multitronic hintaero 2250 EUR ja man.->tiptr. 4800 EUR. En tiedä mitä muuta tulee mukaan, kun loota vaihtuu.
Comment
-
Veto myös taka-akselille.Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viesti
Saksassa näyttäisi olevan manuaali -> multitronic hintaero 2250 EUR ja man.->tiptr. 4800 EUR. En tiedä mitä muuta tulee mukaan, kun loota vaihtuu.
Comment
-
No niinpäs olikin. Sitten tuo lisähinta on aika maltillinen multitronic -> tiptronic 2600 EUR. Multitronicia ei näköjään saa nelivetoon ollenkaan.
Mutta 2.7 TDI:tä ei tosiaan saa nelivetona ja manuaalina. Ei siitä sitten rallikäyttöön ole...
Ainoat manuaaliQ:t näyttäisi olevan 2.8 bensa ja 3.0 TDI. Tosin tiptroniccina Saksassa tuon 2.7TDI:n ja 3.0TDI:n hintaero on 3k€, joten luulisi monen päätyvän tuohon "täysimittaiseen" koneeseen joka tapauksessa.
Comment
-
Vaihdoin tässä syksyllä A4 1.9 tdi manuaali quattron tähän A6 allroadiin 2.7 tdillä ja tiptronicilla. Täytyy sanoa, että v...tus ja harmitus kasvaa päivä päivältä enemmän ja enemmän. Ainoat positiiviset asiat ovat äänettömyys ja ilmajousitus. Kaikki muu onkin sitten takapakkia tuohon vanhaan B7aan verrattuna.
- Xenoneissa ei ole pitkiä ollenkaan, on vain lyhyet ja leveät.
- MMIn audiojärjestelmään on hankalaa ja kallista liittää jälkikäteen mitään systeemejä. Huonosti toimivan BTn sai noin tonnilla, kun itse asensi, eikä merkkiliikkestä mitään tietoa tai apuja. ipodia en ala edes yrittämään.
- Neliveto ja automaatti on jotenkin käsittämätön yhdistelmä. Silloin, kun tehoa tarvittaisiin pyörille (liukkaalla ajettaessa), aloittaa laatikko sekunteja kestävän arpomisen seuraavasta vaihteesta. Tähän, kun lisätään ESP, jota ei saa kokonaan pois päältä, niin siinäpä meillä Audi, jossa ei ole mitään muuta urheilullista, kuin penkit ja kulutus.
- B7 quattro meni helposti alle 6n litran kulutuksella ja tällä en ole ajanut vielä tankillistakaan alle 8n.
No tässä vähän purnausta omista valinnoista, mutta kyllä se ajettavuudessa ja tyylissä kuitenkin Volvon hakkaa mennen tullen.
Comment
-
Jep, kahvit ehtii juoda ennen kun vaihteisto reagoi yhtikäs mihinkään. Mutta A6/Allroadit ovat kuitenkin vanhan miehen autoja joten ei kannata odotta kovin urheilullista meininkiä :)Alkuperäinen kirjoittaja CCCO Näytä viesti- Neliveto ja automaatti on jotenkin käsittämätön yhdistelmä. Silloin, kun tehoa tarvittaisiin pyörille (liukkaalla ajettaessa), aloittaa laatikko sekunteja kestävän arpomisen seuraavasta vaihteesta. Tähän, kun lisätään ESP, jota ei saa kokonaan pois päältä, niin siinäpä meillä Audi, jossa ei ole mitään muuta urheilullista, kuin penkit ja kulutus.
Hmm, onko Allroadin ESP toteutettu eri tavalla kun normikutosessa? Mulla ESP kytkeytyy pois kun painaa nappia 3 sekunnin ajan. Muistaakseni broidin Q7:ssa on sama juttu..
Comment
-
Joo,Alkuperäinen kirjoittaja CCCO Näytä viestiVaihdoin tässä syksyllä A4 1.9 tdi manuaali quattron tähän A6 allroadiin 2.7 tdillä ja tiptronicilla. Täytyy sanoa, että v...tus ja harmitus kasvaa päivä päivältä enemmän ja enemmän. Ainoat positiiviset asiat ovat äänettömyys ja ilmajousitus. Kaikki muu onkin sitten takapakkia tuohon vanhaan B7aan verrattuna.
- Xenoneissa ei ole pitkiä ollenkaan, on vain lyhyet ja leveät.
- MMIn audiojärjestelmään on hankalaa ja kallista liittää jälkikäteen mitään systeemejä. Huonosti toimivan BTn sai noin tonnilla, kun itse asensi, eikä merkkiliikkestä mitään tietoa tai apuja. ipodia en ala edes yrittämään.
- Neliveto ja automaatti on jotenkin käsittämätön yhdistelmä. Silloin, kun tehoa tarvittaisiin pyörille (liukkaalla ajettaessa), aloittaa laatikko sekunteja kestävän arpomisen seuraavasta vaihteesta. Tähän, kun lisätään ESP, jota ei saa kokonaan pois päältä, niin siinäpä meillä Audi, jossa ei ole mitään muuta urheilullista, kuin penkit ja kulutus.
- B7 quattro meni helposti alle 6n litran kulutuksella ja tällä en ole ajanut vielä tankillistakaan alle 8n.
No tässä vähän purnausta omista valinnoista, mutta kyllä se ajettavuudessa ja tyylissä kuitenkin Volvon hakkaa mennen tullen.
Xenonit nyt ei pitäneet tulla yllätyksenä, niistä on kirjoitettu joka lehdessä. Sen sijaan tuo neliveto+tomaatti-juttua en allekirjoita ainakaan sen lyhyen koeajon perusteella, jonka tein. Silloin tuli vielä lunta kuin Esterin sieltä joten noita luistoja pääsi kokeilemaan. Toisaalta olen ajanut pelkästään tomaateilla vuodesta -98 ja olen ehkä jo tottunut niiden metkuihin. Aina niissä on viiveitä, vähän valmistajasta ja autosta riippuen. Pahin on, kun pysähtyy valoihin ja heti perään pitäisi lähteä: silloin kaikki ajamani tomaatit arpovat, että mennäänkö vai ei. Mutta harva hankkii tomaattia siksi, että pääsisi urheilullisesti runttaamaan.
Kulutuksessa on varmaan eroa, jos toinen on 1.9-litrainen manuaali ja toinen 2.7-litrainen automaatti ja eripainoiset autot. Volle vie sellaiset vajaan 8 litraa sadalla sekakäytössä (+ webasto polttelee talvella vielä muutamaman desin lisää). Saappi vei 1.9 TiD:nä ja tomaatilla maantieajossa 5.2.
Comment
-
Kyllä se vakaa tosi on että ainoa "oikea" automaatti, joka ei arvo mitään, silloin lähdetään kun tarvii, eikä mieti vauhdissakaan minne ollaan menossa ja millä vauhdilla, on Multitronic.
Mutta sitä ei sitten voi laittaa näihin hieman riskimpiin malleihin, siinä sen puute, ilmeisesti ainoa, lieneekin. Niin, ja quattrokaan ei taida sopia samoihin pelteihin...
Itsekin useampia vuosia Multiin tottuneena, tuntui kuin menisi sormet suuhun tuon Tipin kanssa, vaikka ei se nyt ilmeisesti mieti sekuntejakaan, mutta se vain tuntuu oottavan aika pitkälle, ja pian siihen tottuu...
Ja kyllähän se toki meneekin miettimättä kunhan vain usuttaa äkäsempään, se vain tahtoo käydä paikat ahtaaksi kun tuollaista tankkia käskyttää...
Se lienee myös tosiasia ettei mainitut tankit ihan tyhjällä liiku etenkään kiiruummalla menolla, aiempi tankki meni monet vuodet 6,2/100 keskim. 1,9TDIllä, pari litraa saa heittää lisää nykyiselle, vaikka ei niitä tarpeettomia pyöriäkään ole mukana vedettävänä...
Comment
-
Erittäin kettumainen järjestelmä. Quattro-tourilla ollut allroad A4 meinas tehdä tepposet kun risteyksestä lähtiessä löi ESP vedot veks vaikka kaasua oli reilusti ja ESP oli kytketty "pois" ja kun veto palasi niin auto lähti vain puskemaan. Puskeminen loppui vasta kaasua löysäämällä ja penkka kävi lähellä.Allroad ja Q7 ovat offroad ESP:llä, eli sallivat enemmän luistoa mutta kokonaan pois ei saa. 09-> vuosimalleista en tiedä onko muuttunut mihinkään.
Tehtaan logiikka on suora - 95% kuljettajista ei kuitenkaan hanskaa autoaan luistossa joten miksi antaa siihen edes mahdollisuutta.
Comment
-
Tuosta olen eri mieltä. Itse olen noviisi Audien suhteen enkä omaa rakentelukokemusta muutenkaan, mutta MMI:n laajentaminen oli paljon helpompaa kuin perinteisten audiolaitteiden kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja CCCO Näytä viesti- MMIn audiojärjestelmään on hankalaa ja kallista liittää jälkikäteen mitään systeemejä. Huonosti toimivan BTn sai noin tonnilla, kun itse asensi, eikä merkkiliikkestä mitään tietoa tai apuja. ipodia en ala edes yrittämään.
BT:tä ei tarvinnut laittaa, se oli autossa jo vakiona ja toimii hyvin. Mutta, jos olisi niin sellainen olisi alkuperäisenäkin löytynyt halvemmalla.
iPodia ja iPhonea varten MMI:tä varustelin. AMIn asennus oli erittäin helppoa ja nopeaa, ensikertalaiseltakin homma otti kaikkinensa vain puoli tuntia. Kaikki asennettuna kojelaudan sisään ja iPod majailee hanskalokerossa.
iPhonea varten tarvitsin telineen ja latauksen, se kustansi hitusen yli satasen ja asentaminen kesti kaksi minuuttia...
Digitelkkaria mietin, mutta jätin sen asentamatta, eikä sitä ajon aikana tule telkkaria kuitenkaan katsottua. Asentaminen olisi ollut melko helppoa ja Saksasta olisi osatkin saanut n. 700,- eli ei kovin paha.
Comment
-
Jahas,
nyt kahden päivän ja 300 kilometrin vankalla kokemuksella voin todeta, etten kyllä tehnyt virhettä. Audi on ihan toiselta planeetalta ajotuntumaltaan: vaikka Vollessa oli numeroiden mukaan lähes samat tehot, niin Audi lähtee kuin hauki rannasta siinä vaiheessa kun Volle vielä arpoi että mennäänkö vai ei.
Poppikoneenkin osalta pitää perua aiemmat puheet: DSP-soundi on ihan hyvä ja selvästi parempi kuin Vollessa ilman subbaria. Subbarin kanssa volle kyllä pesi tuon, mutta täytyy katsoa jaksaako tuota alkaa virittelemään.
Comment
-
Omatkin kokemukset jos joku pohtii auton vaihtoa, itsellä edellinen auto oli V70 D5 -01 ja kun dieselin tarve loppui niin hommasin A6 avant 1,8T -00 (ohjelmoitu noin 200hv). Muutaman kuukauden kokemuksella seuraava auto tulee varmasti taas olemaan V70.
Kääntösäde on ainoa asia mikä Audissa on parempaa, muuten ajatukset kääntyy vollen hyväksi. Ajomukavuus, laatuvaikutelma, halvat huollot ja vikojen vähyys Audiin verrattuna nousee ensimmäisenä mieleen. Ei Audikaan huonolta tunnu mutta ei vaan Volvon jälkeen miellytä.
Comment

Comment