Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 vs V70

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 vs V70

    Heitetäänpä tännekin sama mitä kyselin tuolla volvofoorumin puolella. Eli auton vaihtoa olisi taas pukkaamassa ja vaihtoehdoiksi on valikoitumassa joko A6 2.7TDI Avant Quattro Tiptronic tai V70 D5 AWD A. Nykyinen auto on tuollainen V70 D5 AWD A Classic vm.2007.

    A6:sesta on kohtuuhyvä tarjous tällä hetkellä (A6 S-line business). Löytyykö täältä ketään kuka olisi vaihtanut Volvosta Audiin tai päinvastoin? Mitä asiassa olisi hyvä ottaa huomioon? Audi on minulle melkoisen tuntematon kapistus.

    Audissahan ei tule webastoa, vaan (lisä)lämmitys hoidetaan sähkövastuksilla. Onko noista mihinkään kunnon pakkasilla kuten nyt? Volvo lämpiää nopeasti ja tehokkaasti eberillä. Audin valoja ei ole viime aikoina hirveästi kehuttu, ainakaan TM:n toimesta. Onko tosiaan niin, että umpiot eivät kestä halogeenin (ja xenoneiden) jatkuvaa päälläoloa?

    Lisäksi kiinnostaisi kuulla kokemuksia tuosta Audin BT-handsfreestä ja soittimen (MMI Radio Plus) tuesta iPodille. Eli lähinnä se, että saako tuolla puhelinsarjalla näkyviin omaan puhelimeen tallennetut tiedot ja näkyykö iPodia (tai USB-muistia) käytettäessä kappaleiden nimet ja voiko kappaleita valita näppärästi?

    Muuten täytyy sanoa, että Audi-liikkeestä jäi parempi kuva kuin Biliasta.

  • #2
    Olikohan tuo 2.7 v6 jo ketjukone? joku vois vahvistaa, muutoin jakopää huolto huitelee vajaan tonnin tietämillä vs. volvon D5 muistaakseni n.500e. Nelivedoista senverran että awd on normi ajossa etuveto ja quattro jatkuva neliveto ilman säköistä vedon kytkentää = viiveetön. Itsellä (A4:ssä) on bi-xenon ajovalot ja halogeenit kytketty palamaan kaukovalojen kanssa, eipä ole umpiot sulaneet, sitä en tiedä onko a6 valot huonompaa matskua mutta kohtapa sen joku kertoo.
    Viimeksi muokannut sakarivo; 27.7.2012, 07:19. Perustelu: sanat on ja ko yhdistetty, tuloksena sana: onko

    Comment


      #3
      Audi on oikea neliveto, Volvossa etuvetoa avustava takaveto.
      Audiinkin polttoainelämppärin saa ja kannattanee ostaakin.
      Ajovalokysymystä en jatkuvan päälläolokeston puolesta ymmärrä? Valoisassa ajetaan led-huomiovaloilla ja pimeässä ajovaloilla. Volvossa pitkät ajovalot ovat paremmat.

      Audissa on kääntyvät etupyörät, siis paljon enemmän kääntyvät kuin Volvossa.

      Comment


      • #4
        Teknari haukkui tuon faceliftatun kutosen perus-xenonit koska niissä on H7-lisäpitkä siinä vieressä, jota käytetään vain kaukovalovilkussa. "Tehtaan virallisen selityksen" mukaan se ei pala pitkillä koko ajan sen takia että "valon heijastinpinta ei kestä jatkuvaa H7-lämpöä". Ts. puhuvat paskaa.

        EDIT: Jaa niin: UltimateVW:n puolella joku sankari aikoi koodata VAG-COMilla ton H7:n palamaan koko ajan ja raportoida talven jälkeen, onko se hajonnut vai ei. Tuskin on.

        2.7 on ketjukone, sama peruskone kuin 3.0 TDI.

        Comment


          #5
          A6:n perusxenonvalot ei kaukovaloistaan tosiaan kovin kummoiset ole. Lähivalot on kyllä ihan hyvät. Pienet lisäpitkät, vaikka FF200:t korjaa tuon ongelman helpoiten lopullisesti.

          Aika hyvin pärjää ilman Webaakin, 2 km:n päästä alkaa kovillakin pakkasilla tulemaan lämmintä, tietysti ei ole sama asia kuin lämmin auto, mutta riippuu vähän mitä hakee.
          Ajoltaan A6 on kyllä oikeasti ajajan auto.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Jukuri Näytä viesti
            A6:n perusxenonvalot ei kaukovaloistaan tosiaan kovin kummoiset ole. Lähivalot on kyllä ihan hyvät. Pienet lisäpitkät, vaikka FF200:t korjaa tuon ongelman helpoiten lopullisesti.
            Ei viitsisi uuteen autoon mitään lisäpitkiä laittaa. Harvoin ne ulkonäköä parantaa. Tosin makuasia varmaan.

            Jälkiasennettujen lisävalojen ongelma (sama kuin sumuvaloissa) on se, että niissä ei ole pesureita ja kun vallitsevat säät täällä etelässä tietää, niin pitkien valojen teho heikkenee aika nopeasti.

            Ei kenelläkään ole parempaa tietoa tuosta soittimesta ja siitä BT:stä? Vai pitääkö luottaa myyjän sanaan ;) ?

            Comment


            • #7
              Minulta ääni Audille. Mulla oli aikaisemmin V70 classic 2,4 d ja nyt on toi A4 niin muuta etua ei volvossa mielestäni ollut kuin tilat(A4 verrattuna) ja just noi valot. Ja audihan on oikeesti nelivetonen toi volvo on niinkuin aikasemmein mainittu etuvetoinen kunnes takapyörät kytkeytyy mukaan ja se tapahtuu aina viiveellä, pahimmassa tapauksessa volvo on kuitenkin yksipyörävetoinen!. Webaston saa Audiin laitettua, mutta vakio vermeillä lämpöä tulee n. 2 km kuluttua näillä pakkasilla ilman lohkaria ja lämpöä riittää.

              Comment


                #8
                Ipodin nimet näkyy näytöllä, jos autoon on otettu Music Interface ja iPod adapteri. Sen hinnasta yms. kannattaa kysyä myyjältä suoraan. Ja toki ohjauskin toimii MMI;n kautta.
                BT;n toiminnasta puhelimen kanssa:
                Sen avulla tulee MMI;n näyttöön SIM-kortilla olevat numerot ja nimet, soitto tapahtuu myös auton kautta jos niin tahtoo. Nämä toiminnot ovat riippuvaisia sitten niin puhelimesta, puhelimen softasta ja SIM-kortin laadusta. Jos on tuhottoman vanha SIM-kortti niin voi olla ettei toimi luettelotiedot. Myös joidenkin mallien kohdalla joudutaan MMI;n softa päivittämään jotta laitteisto toimii.
                Kannattaa ehdottomasti kokeilla BT;n toimintaa liikkeessä kun autoa menee katselemaan.

                Comment


                • #9
                  Kiusallisena ominaisuutena BT:ssa, että jos puhelimessa numerot sekä SIM:llä, että puhelimen muistissa, niin ne tulee MMI:n luetteloon näkyviin tuplina.

                  Comment


                    #10
                    Jos perusxenonit on huonot, niin miksi ei ota sitten Bi-xenoneita tilalle?
                    Webaston saa tehdasasennettuna, jolloin sen käyttö on integroitu aika pitkälti auton muihin toimintoihin. Sanoisin sen olevan dieseleissä pakollinen.
                    V70 on perhanan muovinen edelleen. Audissakin on muovia, mutta se ei omaan silmään hyppää silmille. Toki olen verrannut pari vuotta vanhaa V70:sta C6 koriseen Audiin. Audikin vaatii hieman varusteita, jotta siitä tulee kiinnostava. Haaveilen autonvaihdosta, ja Volvo olisi tiloiltaan parempi vaihtoehto, mutta kun sen on niin perhanan tylsä sisältä.

                    Mutta siis onko Ipodin ja BT:n toiminta oikeasti auton valinnassa merkittävä asia?

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                      Jos perusxenonit on huonot, niin miksi ei ota sitten Bi-xenoneita tilalle?
                      Käsittääkseni tuossa business linessa on juuri nuo bi-xenonit (xenon+) ja noilla valoilla auto oli myös TM:n testissä.

                      Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                      Mutta siis onko Ipodin ja BT:n toiminta oikeasti auton valinnassa merkittävä asia?
                      Jollekin on, jollekin ei. Tällä hetkellä minulla on sekä iPod-liitäntä (Harman-Kardon), että BT-luuri (Nokian oma 616, tjsp). Noiden hankkiminen ja asennuttaminen erikseen maksaa. Eli siinä mielessä tuo on minulle tärkeä asia.

                      Comment


                      • #12
                        Jäi kysymättä että teetkö kauppaa ihan uudesta vai jo rekisteröidystä autosta? Uuden kanssahan ei pitäisi olla mitään ongelmaa lisälaitteiden toimivuuden suhteen, sen kun raksii listalta tarpeelliset.

                        Comment


                          #13
                          Siis eikös Bi-Xenonissa ole juurikin pitkät ja lyhyet yhden ja saman polttion takana. Silloin ei ole mitään halogeeneja valoissa.

                          B7 Audissa, joka oli koeajossa, oli bixenonit ja ne kyllä oli surkeat. Toki niillä näki, mutta lähivalot oli aika heikot.

                          Comment


                          • #14
                            Missään Audissa ei ole apuhalogeeneja xenonien kanssa nykypäivänä. OK, R8:sta ja A3:sta en ole ihan varma, mutta A4, A5, A6, Q7 ja A8 kuuluvat tähän joukkoon.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja sakarivo Näytä viesti
                              Jäi kysymättä että teetkö kauppaa ihan uudesta vai jo rekisteröidystä autosta? Uuden kanssahan ei pitäisi olla mitään ongelmaa lisälaitteiden toimivuuden suhteen, sen kun raksii listalta tarpeelliset.
                              Uudesta. Juu ei ole muuta ongelmaa varmaan kuin hinta ;) Mutta katsotaan kunhan saadaan tätä eteenpäin. Ylihuomenna pitäisi saada A6 2.7TDI Business Q koeajolle... lyhyt lenkki näin ensiksi, mutta jos tuntuu hyvältä niin sitten pitää pyytää yökylään.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja ommiK Näytä viesti
                                Missään Audissa ei ole apuhalogeeneja xenonien kanssa nykypäivänä. OK, R8:sta ja A3:sta en ole ihan varma, mutta A4, A5, A6, Q7 ja A8 kuuluvat tähän joukkoon.
                                Ei ole apuhalogeeneja ainakaan -09 A3:ssa...

                                Comment


                                • #17
                                  Joku käsitys ihan työn puolesta noista volvoista (Fomoco pohjalevy, toim. huomauttaa)
                                  Ei ollenkaan hassumpi, mutta yhtä 4f A6 3.0tdi avantia ajaneena niin volvot on jotenkin aivan liian paljon jäljessä.
                                  Sitä paitsi neliveto, paskat, vaan haldex.

                                  Comment


                                    #18
                                    Noh onha se haldex ny 10 kertaa parempi kuin retardiveto. )

                                    Comment


                                      #19
                                      Toiseen ketjuun jo mainitsinkin, että haldexeissakin on eroja, tai siis lähinnä niiden softissa...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Apuveto TTr 165kw
                                        Niinpä..

                                        Comment


                                          #21
                                          No on perstuntumaa V70 (-07), joka oli takuunalaisessa huollossa yms ja tuohon 10 vuotta vanhaan louskuun, arvaa kumpi oli neliveto ja kumpi oli etuveto, jossa joskus vähä suti takarenkaat ( hienoja ominaisuuksia mm kickdownissa esim ei kytkeydy takaveto...)

                                          Comment


                                            #22
                                            Löytyykö täältä ketään kuka olisi vaihtanut Volvosta Audiin tai päinvastoin? Mitä asiassa olisi hyvä ottaa huomioon? Audi on minulle melkoisen tuntematon kapistus.
                                            Itse muutama vuosi sitten vaihdon astetta pienemmän käyttöauton (v40 t4) A4:seen. Sen mitä tehoissä hävisin, sen ajettavuudessa ja osin jopa varusteissa ja auton tuntumassa ja fiiliksessä voitin.

                                            Yllä onkin jo mainittu sitä mielestäni ajettavuuteen liittyvää suurinta eroa käsittelmään Volvon AWD:n ja Audin nelivetojen välillä. Volvossa aina jonkin sortin Haldex ja taas kaavailemassasi Audissa Torsen (ei haldex). Audeissakin on haldexeja noissa muissa pienemmissä malleissa.

                                            Valot on yksi jota ei kannata jättää ruksimatta kunnollisiksi, samoin mieltymys penkkeihin yms. kannattaa tarkistaa kunnolla (ja koeistua erilaisia). Lisäksi keskusteltuun lämpöasiaan kannattaa varautua oikeilla toimenpiteillä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo, tuli koeajettua tuo A6 TDI2.7 tänään. Ainakin kelien puolesta taisi olla hyvä quattron testausilma :)

                                              Loistava auto kaikenkaikkiaan ja nyt ymmärtää mikä on jatkuvan nelivedon ja "kaikki pyörät vetää"-version ero. Ja tuo takavetopainotteisuus tekee autosta tosi nautittavan.

                                              Ainoa ongelma taitaa olla hinta, välirahassa oli sen verran iso gäppi. Mutta katsotaan nyt. Tai pitää hakea maakunnista toinen mielipide...

                                              Comment


                                                #24
                                                Loistava auto kaikenkaikkiaan ja nyt ymmärtää mikä on jatkuvan nelivedon ja "kaikki pyörät vetää"-version ero. Ja tuo takavetopainotteisuus tekee autosta tosi nautittavan.
                                                Oikeassa olet, vaikka itse vanhalla pikkukorisella sompailen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Täällä Forumissa lienee aika selvä minkä noista kahdesta tulisi hankkia!..:) Audia Quattrolla varustettuna tietenkin!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja rob-s Näytä viesti
                                                    Täällä Forumissa lienee aika selvä minkä noista kahdesta tulisi hankkia!..:) Audia Quattrolla varustettuna tietenkin!
                                                    Joo. Täytyy laittaa lakki kiertämään. No, tuo eilen saatu oli vasta "ensimmäinen tarjous". Vaikka business-malleissa on myyjällä pienempi liikkumavara, niin aika kylmää kyytiä tarjottiin: 40k? pitäisi maksaa riihikuivaa tuohon 2.7TDI:hin kun välissä menee 60tkm ajettu V70 D5 AWD Classic (rek. 0407).

                                                    Täytyy keskustella myyjän kanssa, että kuinka tosissaan oli tai ajaa maakuntaan... Pääkaupungin alueella tuskin kannattaa myyjiä kilpailuttaa, eikö ne ole kaikki samaa puljua?

                                                    Vai pitäisikö vielä odotella: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous...=2010/01/29400

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kuinka vähän tuosta Vollesta oikein tarjottiin? Audin hintakin tippuu kyllä sitten suht nopeesti, kun sen liikkeestä pihalle ajaa.

                                                      Ja joskus tosiaan vähän kauempaa "maalta sikalan vierestä" saattaa saada paremman tarjouksen.

                                                      Ei se aina ole sanottu, että tällä palstalla Audia tarjotaan, mutta pääsääntösesti kyllä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                                        Kuinka vähän tuosta Vollesta oikein tarjottiin?
                                                        27k?. Grey-Hen:in mukaan pyyntihinta olisi n. 33k? ja sieltä nuo autoliikkeetkin noita katselee.

                                                        Mutta tietysti pyynti on pyyntiä ja myynti myyntiä. Kyllä minä ajattelin vielä myyjää kiusata tuon osalta, kunhan saan tarjouksen vaihdosta volleen.

                                                        Neljälläkympillä voisi ostaa vaikka A3:n itselle "kauppakassiksi" ja jättää tuon V70:n perheautoksi.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Volle ajettu. Audi johtaa ajettavuudessa 1-0, volle johtaa hinnassa 1-0. Eli 1-1 tällä hetkellä...

                                                          BTW. Ainakin Audin osalta joskus kannattaa mennä merta edemmäs kalaan ;)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tai myyt itse Vollen 25keurolla. Ja ostat itse uuden A6 2.7TDI:n suoraan ruotsi/saksa/britit niin jää väliä maksettavaksi ~25keur...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X