Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Euro 2 vs Euro 4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Euro 2 vs Euro 4

    Qatariin tulevat audit ovat jostain syystä Euro2 päästöluokalla. Onko arvon raadilla tietoa mitä osia on muutettu / jätetty pois että ollaan Euro2 päästöissä? Ja onko mahdollista upgreidata Euro 4 luokkaan?

    #2
    Kaveri toi aikoinaan yk hommista lähi-idästä S volvon, niin täällä vastaavassa autossa oli katit yms. Saastelaiteet, mutta siellä ei. Myös lämmitinlaitteet ja muut kylmänilmaston varusteet puuttu, joten ihan eri autoja ainakin ruotsalaiset trakrorit jo 90 luvun lopussa olivat. Uskoisin että Audista puuttuu samaan tapaan puolet saastelaitteista joita ei voi asentaa jälkikäteen ilman kohtuutonta euromäärää. Vaan eikö sinne ole mahdollista tilata jotain saksa specsattua mallia kun olisi euro4?

    Comment


    • #3
      Onkos tuommosen Euro2 tasoisen muuttoajoneuvon rekisteröinnissä jotain hankaluuksia?

      Yleisesti ottaenhan nuo päästömääräykset on paholaisen keksintö, jos puiden halaaminen ei ole päätyötä. EGR tukkii imusarjat diiseleissä ja karstoittaa venttiilit FSI koneissa. NOx:ien jahtaaminen lisää polttoaineen kulutusta jne jne.

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja Heikki Kuronen Näytä viesti
        Yleisesti ottaenhan nuo päästömääräykset on paholaisen keksintö, jos puiden halaaminen ei ole päätyötä. EGR tukkii imusarjat diiseleissä ja karstoittaa venttiilit FSI koneissa. NOx:ien jahtaaminen lisää polttoaineen kulutusta jne jne.
        Jos kivikauteen jämähtäneiltä autoharrastajilta olisi aina kysytty, olisi olemassa ainoastaan ISOJA kaasarilla syötettyjä (tietysti saastelaitteettomia) työntötanko-vinkkeleitä. Ja maailma olisi paljon parempi paikka elää.

        Comment


        • #5
          Täällä esim Q5 on merkittävästi halvempi kuin esim saksasta uittamalla. Muuttoajoneuvon rekisteröinnistä täytyy kysellä AKE:lta, tuottaako hankaluuksia. Esim BMW, MB ja VW ovat täällä Euro4 saastetasolla. Miksiköhän Audi on vielä "kaasari" päästöillä, lienee hinnoittelu kysymys.

          Qatarin autoista löytyy lämmityslaitteet ja joissain on jopa penkinlämmittimet (esim X5, R32), ilmeisesti kun speksataan kaikki varusteet niin ...

          Comment


            #6
            Muuttoauton teknisistä säädöksistä on AKE:n sivuilla hiukan tarinaa.

            Comment


              #7
              ainakin joku vuosi takaperin jostain lähi-idän valtiosta boran saaminen kilville vaati erityisluvan akesta, eli soitto asemalle tai akelle, mitkä numerot pitää löytyä, että kelpaa täällä.

              Comment

              Working...
              X