Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vm. 2010 A4 B8:n muutokset: Edistystä vai takapakkia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vm. 2010 A4 B8:n muutokset: Edistystä vai takapakkia?

    Nyt kun mallivuoden 2010 muutokset mm. B8:iin on julkistettu, on aika pohtia, ovatko kaikki uudistukset pelkästään myönteisiä vai mahtuuko joukkoon spekulaitiivisia "parannuksia". Vuosien saatossa on nähty tapauksia, joissa joidenkin yksityiskohtien laatu on heikentynyt, ja joitakin varusteita tai toimintoja on jopa karsittu uuden mallivuoden autoissa.

    Tuossapa UVW:ltä lainattu lista muutoksista (http://www.ultimatevw.com/keskustelu...753&sivu=279):

    AUDI A4:
    + starting stop system for 2.0 TDI and 2,0 TSI (in each case hand switches)
    + engine: 2,0 TDI, 100kW 6-Gang (e-models)
    + XDS in the ESP for all front wheel drive variants
    - Be void: DTM champion package
    + option: quattro with sport differential for 3.2
    + option: Dynamic steering element
    - Be void: Material " Empore" for sport seat
    + material " Atrium" for sport seat
    + aluminum application series, thereby changes with various decoration packages
    + 4-Speichen-MFL with chrome clip around the control panels
    - Be void: Navigation system inclusive. MMI basic plus
    + Optoin: MMI navigation system
    - Be void: Navigation system with DVD inclusive. MMI
    + option: MMI navigation system plus
    - Be void: Language conversational time sharing as single option
    + option: CD change-over switch as singleoption with MMI navigation plus and MMI navigation system
    + option: Bluetooth interface
    + in connection with start/stop only FIS with efficiency program orderable
    + FIS series with 2.0TDI 105kW 8K*0Q*
    + FIS series with 2.0TFSI 118kW 8K*02*
    + option: Xenon plus (with LED rear lights)
    + option: High beam assistant also with halogen headlight possible
    + changed outside mirror series
    + option: AHK preparation
    + symbol on the tracer Zentralverriegelung (inside vehicle doors driver's side/front seat passenger side) is changed over of color red to white.
    + option: Optics package black AUDI exclusive
    + option: Birkemaserholz grey
    - Be void: Vavonaholz assamgrau

    + SportDifferential saatavana kaikkiin 6- sylinterisiin quattroihin, eli 3,0TDI onnistuu myös. (myöh. lisäys)

    Keskustelua ovat herättäneet uusi peilien muotoilu sekä aporttipenkkien Empore-ruutukangasverhoilu. Tuolla kuva: http://data.motor-talk.de/data/galle...23115-6362.jpg.

    Kiitokset ylläpidolle uusien Audien aihealueen avaamisesta. Toivotaan, että moni uuden Audin hankkinut tai hankintaa harkitseva aktivoituu keskusteluun.
    Viimeksi muokannut Quality; 1.6.2009, 21:23. Perustelu: Lisätty SportDifferential

  • #2
    Kiitokset täältäkin ylläpidolle uusien audien alueesta! Aiheeseen liittyen, mielestäni nuo ruutukangasverhoillut penkit ovat aivan hirveät...tulee mieleen jotkin aivan muut autot kuin premium-luokan saksalaiset.

    Comment


    • #3
      Oisko tossa haettu jotain "Retro-lookkia"??

      Comment


      • #4
        Verrokkina Golf MK6 GTI sisusta Kliks.

        Makunsa kullakin, itse olen aina tykännyt skottiruuduista, sun muista tyylikkäästä kuvioinnista penkeissä. Tuo mukavasti kontrastia tasasen tylsään sisustaan.

        Turhaan noista on kiistellä. En ymmärrä miksi eivät sopisi Audiin siinä missä gti golffiin.

        Comment


        • #5
          Komppaan Shakal:ia, mielestäni nuo audin uudet sporttijakkarat on tyylikkäät.
          Nuo GTI jakkarat on myöskin tyylikkäät ja hyvät! tullu istuttu moisissa varmaan 5tkm viimetalvena.

          Comment


          • #6
            Olisipa vielä tallessa vm -83 GTI Golfin jakkarat, niin olisin voinut tarkistaa, onko käytetty jopa samaa kangasta näissä uusissa. Värit täsmää kyllä, mutta muistaakseni oli hiukan pienempi ruutuista, siihen aikaan, kun vielä kouluja kävin. Siihen aikaan olivat kyllä autonpenkkien aatelia ja jotenkin nostalgisena tyyppinä tykästyin noihin uuden GTIn penkkeihin myös.

            Comment


              #7
              Jotenkin tulee tosiaan 80 luku mieleen, ja eräänkin -85 Urkin ex sisusta ja penkit...

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja CCCO Näytä viesti
                Olisipa vielä tallessa vm -83 GTI Golfin jakkarat, niin olisin voinut tarkistaa, onko käytetty jopa samaa kangasta näissä uusissa. Värit täsmää kyllä, mutta muistaakseni oli hiukan pienempi ruutuista, siihen aikaan, kun vielä kouluja kävin. Siihen aikaan olivat kyllä autonpenkkien aatelia ja jotenkin nostalgisena tyyppinä tykästyin noihin uuden GTIn penkkeihin myös.
                Ehkä noi ruutupenkit ei just sen takia mulle kolahdakaan kun synnyin just ennen 80-luvun alkamista, niin 80-luvusta jäi mieleen lähinnä Alice Cooper ja Rambo. Molemmat kyllä toimii yhä hel*etin hyvin! T:Nimim. "Rambo blurayt löytyy" :)

                Comment


                • #9
                  + option: quattro with sport differential for 3.2
                  Tuohon ensimmäiseen postaukseen voisi lisätä vielä että SportDifferential saatavana kaikkiin 6- sylinterisiin quattroihin, eli 3,0TDI onnistuu myös.

                  Comment


                  • #10
                    Onko tietoa, että millaisella aikataululla näitä 2010-malleja alkaa rullata ulos? Varmastikin jo ennen vuoden vaihdetta, mutta mietin että missäköhän vaiheessa (kuinka myöhään) pitää jättää autosta tilaus, että saa 2010-speksien mukaisen auton ja varusteet?

                    Comment


                      #11
                      Tuotantoviikolla 22 alkoi vm 2010 valmistus. Eli nyt puskee jo linjalta uutta.

                      Comment


                      • #12
                        Jossa on jo 2cm matalemmat peilit, verrattuna nykyisiin norsunkorviin.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja 8866 Näytä viesti
                          Jossa on jo 2cm matalemmat peilit, verrattuna nykyisiin norsunkorviin.
                          Mutta leveämmät... pinta-ala on sama. Mittapiirroksissa auton leveys peilien kohdalla on kasvanut monella sentillä.

                          Comment


                          • #14
                            Toivottavasti peilit säilyy muutoksesta huolimatta yhtä hyvinä. Noin hyviä peilejä harvoin tulee vastaan henkilöautoissa.

                            Comment


                            • #15
                              Uudet peilit on nähtävissä A5 cabrioletissa, matalammat ja leveämmät, kuten tässäkin on todettu.

                              Comment


                              • #16
                                Kertokaapa nyt kun teillä on ollut noita vm,2010 audeja käytössä?
                                Varsinkin positiiviset asit ,verrattuna vaikka edelliseen autoon.

                                Itselläni diesel hakusessa.
                                Onko noissa moottoreissa joitain tyyppi vikoja?
                                Onko käsijarru saatu toimimaaan ajatellen talvikäyttöä.

                                Comment


                                • #17
                                  Disuista suosittelisin tuota 3.0tdi varmatoiminen, tehokas eikä kuluta öljyä. Sähköisen käsijarrun kanssa ei ole mitään ongelmia.
                                  Viimeksi muokannut 8866; 23.11.2013, 23:27. Perustelu: Poistettu turha lainaus.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hyvin on pelannut, öljyt vaihdettu kahdesti ja etulokasuojat kerran. Ei muita vikoja eikä korjauksia. Mittarissa nyt vajaa 70tkm.

                                    Auto on hyvä ja looginen ajaa, luonteeltaan hajuton, mauton ja ehkä jopa hieman tylsä, siis positiivisessa mielessä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Loistava auto ajaa. 80tkm takana, mutta ei ongelmitta.

                                      Kuukauden vanhana rupes vuotaa öljyä vaihteistosta. Syy: vaihdelaatikon ulommat pultit melkein kaikki sormin kiristettävät. Kiristyksen jälkeen ei ongelmia sen suhteen.

                                      60tkm kohdalla yksi sytytystulppa hajosi ja auto jäi tienpäälle. Meni takuuseen. Kaverilla sama vika A3:ssa.
                                      Huollosta kun hain rupes edestä renkaista kuulumaan jumalaton meteli. Ei kun takas niin kummatkin etulaakerit paskana. Meni takuuseen. Kaverilla sama vuotinen A4 Avant TDI sama vika.

                                      75tkm kohdalla huomattiin kummankin etulokasuojan ruostuvan roiskeläppien yläpuolelta. Huollossa vaihdettiin sisä- ja ulkolokasuojat. Meni onneksi takuuseen kun auto oli jo 3,5v vanha. Kaverilla sama vuotinen A4 Avant TDI sama vika.

                                      Viimesen takuuhuollon jälkeen tuli päätös että nyt auto vaihtoon ja Tammikuussa uutta alle A4 Avant 2.0TFSI S-tronic Land of Quattro ja takuut kunnossa ;)

                                      Comment


                                      • #20
                                        (Ei herneitä)

                                        Minusta kangasjakkarat eivät audiin tai muihinkaan "premium" autoihin kuulu lainkaan..eipä noita paljon muualla kuin suomessa taida nähdäkkään? :)

                                        Toinen karmea vika on öljynsyönti joka on ilmeisesti korjattu vasta my12sta uusilla männillä ja renkailla. Hävettää kaadella öljyä autoon joka tankkauksen yhteydessä..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Öljyä ei mene kuin litra 3-4 tkm välein ;)

                                          Comment


                                          • #22
                                            4 tkm viime huollosta ja näyttää tippuneen kolmanneksen täydestä. Tuntuu että kun kilsoja tulee mittariin, niin tasoittuu entisestään öljyn vienti.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Laardi & muut öljynkaatajat, jos on takuu voimassa niin käykää pakottamassa Audi korjaamaan asia ennenkuin takuu umpeutuu!

                                              Mäntien ja renkaiden vaihto osineen jonka toki mielellään tekevät vasta takuun umpeuduttua maksaa sen 7t euroa..jos lohko naarmuilla niin siinä on touhu 10t euroa äkkiä mennyt..

                                              Comment


                                              • #24
                                                1,5 kk ja takuut taas voimassa ;)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Menee se noinkin, onnea seuraavalle omistajalle ;)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eikös huoltokirjassa ole, että voi kuluttaa öljyä 0,5L/1000km. Normikulutus ;)

                                                    Huollossa olen maininnut asiasta, mutta ei ole aiheuttanut toimenpiteitä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joo, samaan lankaan menin itsekkin, nyt sitten asennellaan takokamoja 70tkm ajettuun autoon omaan piikkiin.

                                                      Taidan ihan kiusallani laittaa jonkun nettikampanjan pystyyn tämän tiimoilta jotteivat muut joudu samaan liemeen..

                                                      Muun avautumisen lisäksi hyvä lienee mainita muut tyyppiviat joita ainakin muovipotkurinen vesipumppu (päivitetty 11? eteenpäin, maksattavat asiakkaalla) ohjaustehostimen karsea meteli paikallaan kääntäessä. Tämäkin löytyy tuolta service bulleting puolelta ja korjaantuu uudella letkulla..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itse asiassa kävin lauantaina hakemassa öljyä lisää ja kyselin öljyn kulutuksesta. Laittoivat tarkkailuun että kuinka paljon öljyä kuluu sen mukaan on jokin kamppanja huolto, mutta se ei selvinnyt ihan tarkasti mitä siihen kuuluu.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vaihtavat sen PCV:n ja ohjelmaa vähäsen niin että kampikammiossa paineet muuttuu kuulin, vähentää kulutusta sen verran että ehtii mennä takuut umpeen vaikkei ongelmaa korjaakkaan;)

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X