Kaikkihan johtuu siitä, että Finavia antaa etuajo-oikeuden Helsinki-Vantaan terminaalitolpille täyssähköautoille. Eli dieseliä saa käryttää sitten keräilyssä vielä kauemmin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi Q4 e-tron
Collapse
X
-
Q4 koeajettu, hieno auto oli ja modernit sähköt. Adaptiivinen vakkari, HUD ja virtuaalimittaristot pelasivat hyvin ja olivat aika koukuttavia kun nykyisissä autoissa niitä ei ole. Mallina 50 Quattro tarjoaa hyvin vastinetta rahalle mutta varusteineen sen hinta karkaa helposti ison e-Tronin progressive lähtöhinnan paikkeille. Matrix ledit kannattaa ottaa.
- Likes 1
Comment
-
Laitetaan tänne selvitykseen…
Mustaa maskia olen omaan Audiini (vm 2024) miettinyt. Osaako joku sanoa mikä sille on varaosanumero? Sopiiko kaikkien vuosimallien maskit paikoilleen vai? Käytetyn kelpuutan myös.
Hinnan kyllä kertoivat 574€, mutta siihen loppui Pörhöllä asiakkaan palvelu.
EDIT: Tietoa kyllä saa ja kiitos tällä kertaa K-Auto
Varaosanumero mustalle maskille 89A853651A T94
Ei ole väliä vuosimallilla.
Comment
-
-
Vieläkö tyytyväisiä Q4 omistajat? Tottuuks tohon rattiin? ? Kai se jossain vaiheessa siirryttävä tohon sähköön.
Comment
-
Tässä kun on nyt miltei vuosi takana Q-nelostelua niin jotain kokemusta on heittää.
- Rattiin tottuu yllättävän nopeasti. Miinuksena se kova muovinen osa joka on kylmä vaikka ratin lämmityksen laittaa päälle. Napit on sysihuonot, taitaa koskea muitakin uusia malleja. Ovat hipaisukytkimillä joten niitä kyllä painelee vahingossa kun rattia kääntää.
- Auto on ajolleen vakaa maantiellä sekä sillä on helppoa ajaa tiukemmissakin parkkihalleissa. Eturenkaiden kääntökulma on iso, mutta rattia ei tarvitse punoa paljon, taisi olla 3 kierrosta laidasta laitaan.
- Itse auto toimii hienosti, mutta softapuolella on ongelmia. Korostuu erityisesti talvella pakkasilla, kaikenlaisia herjoja tulee ja varsinkin etupään tutkat yms putoaa helposti pois pelistä. Kesällä toimii pääasiassa hienosti.
- Vetoja on ihan riittävästi myös 45-tehoversiossa. Jos autossa on useampi henkilö + tavarat, ei sitä liiemmin huomaa. Painava kärrikin tulee perässä kevyesti, mutta kulutus nousee kuomukärryn kanssa isoksi, asuntovaunusta puhumattakaan.
- Maavaraa on mukavasti ja neliveto toimii hyvin, kaikkia avustumia ei saa pois päältä, mutta vähän pystyy kuitenkin tarjoilemaan perää sivulle. Näkyvyys ulos on kohtuullisen hyvä paitsi taakse, sportbakissä vielä kehnompi.
- Ruksin sporttipenkit siinä toivossa että niissä on ristiseläntuki kuten on aina ollut. Vaan eipä ole, en tiedä kuuluuko säädettävä ristiseläntuki edes s-line sisäpaketin yhteydessä.
- Alusta on kohtuullisen hyvä ja se vähän parani uudemman päivityksen (10/23) myötä.
Loputulemana kuitenkin että miinuksien kanssa jaa silti enemmän plussan puolelle. Eikä mikään softapuolen juttu ole ajoa estänyt.
Comment
-
SOS, LTE ja Navi mykistyivät, mikä neuvoksi?
Muutama päivä sitten meni mykäksi tosiaan tuo SOS yhteys ja pikaisen katselmuksen jälkeen myös näytti olevan nuo pari muutakin järjestelmää pimeänä.
Softa tiltissä? Antennivika?
MMI resetoitu > ei vaikutusta. Myös sulake 19 käytetty irti, näyttää olevan tuolle > ei vaikutusta.
Auto menossa huoltoon, mutta kiinnostaa selvitellä asiaa myös itse jos tähän sattuu olemaan jokin laajempi järjestelmän ’boottaus’?
Comment
-
3-vaihe laturi 2-vaiheella
Onnistuuko autoa lataamaan 2-vaiheella, jos siinä on 3-vaihe laturi?
Itselläni on tilanne, jossa VILP-on yksi vaiheinen ja aiheuttaa melkoisen epäsymmetrisen kuorman kiinteistön kulutukseen. Saisin tasattua tätä melkoisesti, jos lataisin autoa vain kahdella vaiheella. Kahdella vaiheella siksi, että se on kuitenkin kaksin verroin tehokkaampaa, kuin 1-vaihe lataus vastaavalla virralla. Mutta mitäköhän latausasemat tai auton laturi tuosta tykkää? Jos auton laturina on 3 kpl 1-vaihelatureita rinnakkain, niin tämä ei ehkä olisi ongelma. Kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
Autona Q4, joka on vasta tulossa, joten vielä en ole päässyt sitä testaamaan. Latausaseman hankinta olisi kuitenkin ajankohtainen.
Comment
-
Ainakin kun Audin omasta 3-vaihelaturista (Connect) tippui yksi vaihe pois, niin se latasi vain yhdellä vaiheella ja 16 A virralla. Jos nyt tippunut oli esim L1, niin tiedä osaisiko se sitten ladata kahdella vaiheella, jos joki muu vaihe olisi tippunut. Epäilen. Joku kaupallinen laturi osannee ladata kahdella vaiheella, mutta tosiaan onko se autolle ok?
Comment
-
Tilasitko uutena, ja jos näin on, toimitusaika olikin?Alkuperäinen kirjoittaja Karhunpoika Näytä viestiAutona Q4, joka on vasta tulossa.
Comment
-
Vähän käytetty tulossa Saksasta. K-Autossa kävin tutkimassa uusia ja toimitusajaksi epäiltiin tällä hetkellä 4 kk:tta.
Comment

Comment