Keväthuoltoa tein autooni ja siinä yhteydessä säädin nokkahihnan oikealle hampaalleen kun oli näemmä hampaan verran myöhäisellä.
No tästä päästiinkin uusiin ongelmiin, alavääntö parani hiukan (syy miksi tuli ajoitus tarkistettua ja korjattua) mutta nyt moottori ei suostu kunnolla pelaamaan yliahdettuna. Eli 0.5-0.6bar ei ongelmaa mutta aika tarkalleen 0.7bar kohdalla tuntuu kuin jokin pytty jäisi pois pelistä moottorin käyntiäänestä päätellen (ks. video).
Aiemmin siis toimi ihan ongelmitta jopa 1.2bar saakka, ei rötäillyt eikä mitään.
Tulpat tarkistettu, ei mitään ihmeellistä. Siistit ja puhtaat (Boschin vastuksettomat 3 kärkiset). Tulpanjohdoista vaihdoin yhden koska oli tulpanhatun vastus kärähtänyt, luulin jotta vika on siinä.
Tarkistettu ajoitukset kertaalleen jotta vauhtipyörän, nokkapyörän sekä virranjakajan merkit täsmäävät.
Puolan resistanssitkin spekseissään, pyörijän mittasin myös näytti 0ohm eli ilmeisesti tässä mallissa ei ole vastusta sisällä.
MAP anturin toiminta tarkistettu myös, jännite nousee tasaisesti -1...+1bar alueella.
Tossa vielä epämääräinen videopätkä ajosta (tarvii jonkinlaista bassotoistoa jotta moottorin murina kuuluu):
https://www.youtube.com/watch?v=rBLx2YvpsUg
(seosmittari ei ole toiminnassa).
Ei viittis nokkaa takaisin vanhalle säädölle laittaa, koska nyt kummiski vetää mukavammin ja tasaisemmin alakierroksilla :)
No tästä päästiinkin uusiin ongelmiin, alavääntö parani hiukan (syy miksi tuli ajoitus tarkistettua ja korjattua) mutta nyt moottori ei suostu kunnolla pelaamaan yliahdettuna. Eli 0.5-0.6bar ei ongelmaa mutta aika tarkalleen 0.7bar kohdalla tuntuu kuin jokin pytty jäisi pois pelistä moottorin käyntiäänestä päätellen (ks. video).
Aiemmin siis toimi ihan ongelmitta jopa 1.2bar saakka, ei rötäillyt eikä mitään.
Tulpat tarkistettu, ei mitään ihmeellistä. Siistit ja puhtaat (Boschin vastuksettomat 3 kärkiset). Tulpanjohdoista vaihdoin yhden koska oli tulpanhatun vastus kärähtänyt, luulin jotta vika on siinä.
Tarkistettu ajoitukset kertaalleen jotta vauhtipyörän, nokkapyörän sekä virranjakajan merkit täsmäävät.
Puolan resistanssitkin spekseissään, pyörijän mittasin myös näytti 0ohm eli ilmeisesti tässä mallissa ei ole vastusta sisällä.
MAP anturin toiminta tarkistettu myös, jännite nousee tasaisesti -1...+1bar alueella.
Tossa vielä epämääräinen videopätkä ajosta (tarvii jonkinlaista bassotoistoa jotta moottorin murina kuuluu):
https://www.youtube.com/watch?v=rBLx2YvpsUg
(seosmittari ei ole toiminnassa).
Ei viittis nokkaa takaisin vanhalle säädölle laittaa, koska nyt kummiski vetää mukavammin ja tasaisemmin alakierroksilla :)
Comment