Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT 8J 2.0TFSI Turbon suhinat esiin, mutta miten?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT 8J 2.0TFSI Turbon suhinat esiin, mutta miten?

    Mikä ois fiksuin tapa saada turbon ääniä esille otsikon mukaisessa TFSI pannussa? Kyseistä yksilöä on ABT:n softalla vähän kutiteltu, eli ahdotkin on jo valmiiks vähän korkeammat.

    Blow-offi ois kiva, mutta sekoittanee koneen toimintaa turhan paljon? Täällä tosin keskusteluissa osa väittää, että kone menee sekasin kuin seinäkello, ja toiset väittää ettei mitään vaikutusta..?

    Mites, toiskohan vapaavirtausputsari yhtään kiihdyttäessä turbon imuääniä esiin? Mites katsastuskonttorilla suhtaudutaan vapaavirtausputsareihin?

  • #2
    Aika paljon keskustelua löytyy haulla. Ilmanottoa muuttamalla ääniä saa ainakin kuuluviin.

    https://www.youtube.com/watch?v=RkBFuzGwNm0

    Comment


    • #3
      Vaparia vaan kiinni... rupee ääntä tulemaan...

      Comment


      • #4
        Keskustelua löytyy paljon, mutta yhtenäistä mielipidettä esimerkiksi blow-offin sopivuudesta VAGin TFSI pannuun on haastava löytää :)

        Mites noitten vapaavirtausputsareiden kanssa selviää katsastuksesta. Tarttuuko herrat katsastusinsinöörit niiden olemassaoloon jos on näkyvästi esillä?

        Turbon suhina on kaunein luontoääni mitä tiedän. Hyvänä kakkosena tulee Karhun suhahdus avattaessa.....

        Comment


        • #5
          Onko auto DSG vai manuaali? DSG:stä voi heivata koko dumpin pois, niin saa tälläset äänet:

          https://www.youtube.com/watch?v=IAE5ueMKGcI

          Jos autosta softaa maffin pois käytöstä, niin siihen voi laittaa just sellasen dumpin kuin haluaa.

          Comment


          • #6
            Manuaali. Ja softalle en haluis tehdä mielellään mitään :)

            Comment


            • #7
              Sit kannattaa jättää dumpit kauppaan.

              Comment


              • #8
                OK, kiitti tiedosta :)

                Tarttee varmaan rakennella vapaavirtausputsaria sitten vaan :)

                Comment


                • #9
                  Tällasen kun lykkäät sinne, niin suhisee aina kun nostat kaasua:http://www.forgemotorsport.co.uk/Blo...duct--977.html
                  Eikä mene ecu sekaisin, eikä vaadi softausta.

                  Comment


                  • #10
                    Vapariputsarista ei ole katsuri koskaan sanonut mitään. Tämä siis toteutunut omalla kohdalla. Repoa kuuntelisin tuon dumpin suhteen :)

                    Comment


                    • #11
                      Ainut mitä vois kuvitella mistä katsuri voi teoriassa mainita kun vapari on kiinni niin joissain malleissa vakio ilmanputsarikoteloon menee joko moottorin huohotusta tai lisäilmapumpun ottoilmaputki/letku. luonnollisesti vaparin kanssa tämä ei enää mahdollista...
                      jos esim huohotus tai joku letku selkeästi irrallaan konehuoneessa voi katsuri puuttua.

                      Comment


                        #12
                        Tässä yksi ratkaisutapa: https://www.facebook.com/JukinVideo/...48040/?fref=nf

                        Comment


                        • #13
                          Heh. Ehkä se suhina/vihellys sais mieluummin kuitenkin tulla imupuolelta kuin vappupillistä :P

                          Mites ootteko ite rakennelleet putkistoja suodattimelle, vaiko ostaneet valmiita satseja? Ilmeisesti ainakin Apexin suodattimet on turvallisia moottorin kannalta?

                          Comment


                          • #14
                            Tfsi:ssä maf runko on integroitu mottorikoppaan, eli diy intaket on haastavia, joskin orkkia on sit myös sen verran paska, että jo stg1 vehkeesen tulee parikymmentä heppaa lisää.

                            Mulla on yks sopiva maf runko joutavana, jos haluaa nikkaroida oman intake systeemin.

                            Comment


                              #15
                              Ainakin S3:ssa tuo maffi on soikea, oma anturi ei toimi missään intake kitissä missä on pyöreä putki vaikka pinta-ala olisikin sama. Käy ja kukkuu toki ja ääntä riittää mutta mittaa mitä sattuu ja toimii miten sattuu. Vakion kun laitto takas niin toimi paljon paremmin. Ainoa vaihtoehto on vaihtaa koko maffi runkoineen sellaiseen mikä käy pyöreän putken väliin ja muuttaa ohjelmaan tuon uuden maffin arvot.
                              Viimeksi muokannut XiuDaa; 20.9.2015, 11:29. Perustelu: puuttu pari sanaa.

                              Comment


                              • #16
                                Hmm... Mitenhän tuo toimisi, jos prässissä painaisi pyöreän putken hieman soikeaksi, ja tekisi siihen paikan MAF:in sensorille? Minkä kokoista putkea tuossa kannattaa käyttää?

                                Jyrki, onko tuo sun MAF-runko millainen? ja onko kovassa kurssissa noin niinkuin rahallisesti?

                                Menee maku koko virittämisestä jos moottori ei sen jälkeen toimi enää kunnolla :/ Kyse kummiskin päivittäisestä käyttiksestä, ei pelkästä harrasteheebelistä.

                                Comment


                                • #17
                                  Toimiiko tuo Zikke:n ehdottama Forge oikeasti? Aikoinaan UrS4:n kun laittoi dumpoin, meni sekaisin ku seinälello jokaisen suhahduksen jälkeen => Bypass takaisin.
                                  Eikö tuo kuitenkin päästä MAF:lla mitattua ilmaa järjestelmästä ulos?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X