Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

APX koneen öljynkulutus ja turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • APX koneen öljynkulutus ja turbo

    Tervehdys, mitäs teillä vie APX koneet öljyä ja kauanko turbot kestäneet ajoa Vaihdettiin talvella pojalle tollainen alle ja tuntuu öljy maistuvan.

    Ajettu n224tonnia ja ei hirveesti oireile mitään - kiitos

  • #2
    Itsellä on sama kone TT:ssä ja öljyä tuntuu katoavan johonkin. Puhdistin pohjamuovin, niin alko läikkää näkymään tallin lattialla, eli jokin tiiviste vuotaa.
    Tiivisteet ja huohotinjärjestelmä kannattaa tarkistaan tuon ikäisessä.
    Kuinka paljon menee öljyä 1000km?

    Turbojen kestävyydestä en osaa sanoa mitään.

    Comment


    • #3
      Morjens kulutus n 1- 1.5l /1000km. Menee turbon vaihtoon kohtapuoliin ja katsotaan sitten pitääkö vielä kansi koneistaa. Aikaisemmista mennyt messinkiset pakoventtiilin ohjuri-->näkyi kyllä päästöissä.

      Comment


        #4
        Mitä sille on nyt tehty? Ohjurien ja venttiilivarren kumien vaihto? Onko moottori alkuperäisillä osilla, vai onko vaihdettu ja mitä?

        Siinä 200 .. 250 tkm välissä ne juttujen mukaan 1.8T -koneiden turbot porsii. Tiedä sitten, olen nähnyt enemmän ajettujakin. Imutorvi irti turbolta ja akselin päästä kokeilemaan. Akselin suuntaista välystä ei saisi juuri olla. Poikittaiskoneisessa tietysti vähän työläämpi tarkistus..

        Comment


        • #5
          Tämä kyllä liippaa itselläni läheltä. APU-kone (pitkittäinen) ja 227tkm mittarissa. Öljyä kulunut nyt viimeisen 20tkm aikana 1l /4000km( kolminkertaistunut normaalista 1l/15tkm). Pitää apumiehen kanssa viikonloppuna tutkia pöläyttääkö kylmänä startissa tai hieman jälkeen tai kiihdytyksessä lämpimänä.

          Comment


          • #6
            Aiemmat TT:t olleet AJQ konella ja niillä tosiaan tuli kilometrit täyteen kannen osalta eli n270tkm. Messinki kuluu ohjureissa ja päästöt alkaa heitellä. Nykyisellä APX koneella tosiaan ahdin väljänä. Käynnistettäessä pieni pöläytys ja heittää autotallin lattialle öljypisaroita. Näkyy hyvin kun suorat putket takana ilman äänenvaimentimia.

            Comment


            • #7
              Eikös tuollainen käynnistyspölläytys kerro juuri muusta kuin turbon väljyydestä? Voi kai se turbostakin olla... Tänään omassa testattua, kiihdytyksessä pölläyttää, ei kylmäkäynnistyksessä eikä lämpimänä hetken seisseenä. Putken päässä näkyy selvää nokea.

              Comment


              • #8
                APX, 164tkm mittarissa, 15tkm ja puolikas öljytikun mitasta häviää tuona aikana... Eli aika pitävä motti, vielä. :D

                OTnä kysäsen sivussa että kuuluuko APX-koneissa olla öljytason hälytysanturia? Itsellä menee öljypohja vaihtoon niin sitä tutkaillessa huomasin jotta omassani ei tuota ole... Olin siinä luulossa että noissa se olisi :o

                Comment


                • #9
                  Lopputulos turbon vaihdon jälkeen. Öljynkulutus loppui ja pysyy kirkkaampana. Ahtimen siipien sirinä ja haljenneen pakopesän puhina vaikutti äänimaailmaan aika radikaalisti??.
                  Kulut uusi ahdin 1200€ + työstä alle 500€ + öljyt.

                  Comment


                  • #10
                    Auto ollut puolisen vuotta meillä ja nyt ihmetellyt tuota öljynkulutusta kun tuntuu että vähän väliä saa lisätä, kilsoja en ole laittanut muistiin millä välillä saa lisätä, kikottimella ajettu nyt 171 000 km ja ei savuta kiihdyttäessä eikä aamuisin, pakoputken päät mustat ja tahmean oloiset sekä kone etu ja takapuolelta öljyinen eli ainakin venakopan tiiviste vuotaa.

                    No eräs hemmo sanoi jotta voi myös kuluttaa / vuotaa turbon kautta öljyjä, onko näin? Tutkia pitää jossain vaiheessa mutta näin aluksi kyselen täältä josko olisi moisesta kokemuksia ja tietoa mitä tehtävä.

                    auto on 2000 tt quattro APX koneinen1.8t ja ohjelmoitu noin 260 hv:ksi

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Kymenlaakso Näytä viesti
                      Lopputulos turbon vaihdon jälkeen. Öljynkulutus loppui ja pysyy kirkkaampana. Ahtimen siipien sirinä ja haljenneen pakopesän puhina vaikutti äänimaailmaan aika radikaalisti??.
                      Kulut uusi ahdin 1200€ + työstä alle 500€ + öljyt.

                      minkä tyyppisen turbon ja mistä hankit kun vaihdoit ?

                      Comment

                      Working...
                      X