Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS6 suorituskyky hukassa (Ronsu ei mee niiku pitäis :()

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RS6 suorituskyky hukassa (Ronsu ei mee niiku pitäis :()

    Perstuntumalta ja kuulohavainnon perusteella (vaikka näistä laitteista ei vielä hirveesti ole kokemusta) on nyt vähän sellainen fiilis, että taidetaan olla normi ässätasolla. Ahtoäänen perusteella tuntuis siltä, että kovaa puhaltaa - mutta ei välttämättä sinne minne pitäis.

    Logitin jotain ja väittäisin, että sieltä päästä monitoria löytyy parempia tulkitsijoita. Pystyykö tuosta ennustamaan vai pistetäänkö tilaukseen uusia sarakkeita? Itsellä logeissa eniten kiinnittää huomiota vääntö, jota pitäis olla MTM:n piristettynä luokkaa 700Nm sekä viimisen login huippuhyvä n.6s 0-100 veto :/ Käyn vielä käsikellottaas tänään jossain vaiheessa.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut arto s; 26.5.2015, 04:51.

    #2
    Ota pyydettty ahto myös mukaan. Mutta ei tuo kyllä mitään siltikään ahda. Mitä näyttää lambdat ja lambdojen opitut arvot?

    Comment


      #3
      Tota Lambdaa on VCDS:n Measuring Blocks:eissa aika pirun monessa paikkaa - mikähän niistä on se, mitä pitäis logata? Kiihtyvyys 0-100km käsikellolla jarrua vastaan 6,5 ja suoraan polkemalla 6,7 - että näin :( Mukana uusi logi, jossa ahdoista lisää.
      Attached Files
      Viimeksi muokannut QHad; 26.5.2015, 15:56. Perustelu: Lisätty tietoa

      Comment


        #4
        Onko noilla turboilla paljon jo kilometrejä takana? Jos noita eri ole huollettu milloinkaan niin saattaa olla käyttötunnit täynnä. Painetestin kuitenkin tekisin ensimmäisenä, joku letku hapertunut ja vuotaa.

        Comment


          #5
          Bank 1 maf-lukemat järjestään 10% pienemmät. Maf? Voihan se vuotaakin. Liekö tuo puuttuva 0,4 bar painetta oire vai syy..

          Comment


            #6
            Auto on ja sitä kautta ahtimet vain n. 130tkm ajettu. Repsikan puolelta kuuluu mielestäni sellainen "pohjantuuli", että kuulostaa selkeältä ahtovuodolta. Eikö noi MAF -arvo tarkoita sitä, että happea kyllä otetaan, joten ahtimet lienevät ehjät - vai enkö ole ihan kärryillä? Samaan pieneen MAF -eron kanssa huomasin noissa kaikissa logeissa, mistä Arto mainitsi.

            Yksi autonkorjaajanakin kunnostautunut kaverini kelaili, että ehkä hukkaportti ei toimi oikein ja päästää paineet pihalle aivan liian aikaisin. Homma ei ainakaan ole parantuut, koska muistaakseni viime syksynä käsikellotin jonkun hieman yli viiden ajan, joka sekin jo indikoi sitä, että silloinkaan homma ei ollut kondiksessa (ja saman suuntaista kommenttia tuli myös muilta asiaan tutustuneilta), koska tuo kuulosti jo silloin happea annettaessa melkoisen paljon suihkuhävittäjältä.

            Comment


            • #7
              Veikkaan, että Välijäähdyttimet puhki. Tyyppivika.

              Comment


                #8
                Veikkaisin että ahtimet alkaa olla tienpäässä jos viheltää kuormalla. Kohta alkaa vaan kovempi vihellys ja meno hidastuu entisestään. Ainakin näin itsellä ässän kohdalla kävi.

                Comment


                  #9
                  Kato ahtopyynti vs toteutunut, nuo ahdot on vajaat lastupelille kyllä eli pyytääkö tyyliin vikatila ahtoja vai vuotaako paineet.

                  Nuo login paineet on vakioauton paineet muistaakseni.
                  Viimeksi muokannut vayne; 26.5.2015, 18:35.

                  Comment


                    #10
                    Repo jo huusikin yhden vikakohteen. Olisko tuossakin kanava 32 lambdan opitut arvot. Ne arvot voisi laittaa näytille. Ne myös nollaantuu aina vikamuisti tyhjennettäessä, joten lukemat vasta kun autolla on ajettu kunnolla nollauksen jälkeen.
                    33-kanava taas näyttää lambdan sen hetkisen säädön.
                    Mutta onhan tuo toteutunut/ pyydetty jo niin metsässä ja jos vielä suhisee, niin eiköhän ahtovuoto ole syyllinen.
                    130tkm ajetussa tuskin ahtimet on hajalla, tutkisin monta muuta asiaa ennen sitä. Etenkin kun vaatii koneen irroituksen jotta ne pöydälle hyppää.

                    Comment


                      #11
                      Itse veikkaan tuota ahtovuotoa. Tosin turbotkin saattaa olla loppu. Mulla oli 155tkm ajetut hyrrät ja ne oli totaalisen kulahtaneet. Riippuu paljon huollosta ja käytöstä...

                      Comment


                        #12
                        Jes, eli ahtimet ei "vihellä" sitten pätkääkään - sitä kyllä olen kuullut ja siten tuttu soundi :) Eli, tosiaan sitten kun alkaa ahtamaan niin, edestä alkaa kuulumaan aivan julmettu "kohina/suhina". Autossa kyllä pitäisi olla se MTM:n softa, ellei sitä joku ole mennyt pyyhkimään - pyytäiskö tuo edes reilua kiloa, mikäli siinä ei olis softaa?

                        Kaiken järjen / huoltokirjan / historian / yleisen vaikutelman perusteella auto on ollut varsin hyvällä huolenpidolla -ns. automiehillä - kyseessä on Suomiauto. Vikamuistit oli ostettaessa puhtaat ja myös nyt 4 kk seisonnan jälkeen eilen luettuna "lähes" puhtaat, joku ilmoitus hälyltä, joku ABS herja(Gear Recognition Signal), ilmastointi(Air Quality Sensor fault) ja RNS:n analogi TV:n(not coded)" - moottorilta ei mitään. Akku pääsi jossain vaiheessa aika tyhjäksi talven aikana, noi on voinu tulla siitäkin.

                        Välijäähyistä sen verran, että jos nyt en ihan väärin muista, niin toissa edellinen omistaja sanoi, että tähän olis jo välijäähyt vaihdettu kertaalleen. Mut, eiköhän meillä ala ole tässä riittävästi dataa, jotta voin alkaa pikku hiljaa lähestymään myyjää :) Voin vielä ajaa noi Lambdalogit, jos vaan löydän oikean - Jere - olisko samassa logissa hyvä olla mitä muuta matskua?

                        Comment


                          #13
                          Pystyykös tuohon tekemään painetestin helposti? Sillähän tuo vuoto selviäisi kätevästi.

                          Comment


                          • #14
                            C5 korin rs6:een painetesti on hankala tehdä, mutta tehtävissä. Lähinnä vaatii kaksi heppua, joista toinen pitää tulpattuja maffeja paikallaan, tai sitten jonkunlaiset koneistetut tulpat, jotka pysyvät maffien koloissa itsestään.

                            Jos coolerit on hapertuneet alareunoista, niin vuoto on erittäin ilmeinen, ja sen saa selville sillä, että kun trimmit nousee vain toisella puolella, niin vaihtaa maffien paikkaa, jos trimmit on edelleen koholla sillä samalla puolella, on kyseessä vuoto.

                            Tuo coolerijuttu on kuitenkin sen verran yleinen, että niistä lähtisin vikaa etsimään itse. Mun bongaamissa tapauksissa vuotopaikka on merkannut itsensä mustalla öljymöhnällä, eikä mitään painetestejä olisi edes tarvittu.

                            Comment


                              #15
                              Tässä samalla uusi logi, jossa kanava 32:n lambda-arvoja messissä.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut QHad; 27.5.2015, 15:56. Perustelu: Poistettu ylimääräisiä.

                              Comment


                                #16
                                Ahtovuodoltahan tuo logi haiskahtaa. Fuel trimmit miinuksella yli speksin ja tavoteahtoihin ei pääse.

                                Comment


                                  #17
                                  Jes, kävin tänään Uutelalla Kotkassa pyörähtääs ja auto menee ensiviikolla sinne. Niillä on sielä systeemit ja pelit noiden ahtovuotojen selvittämiseen, kun ovat oman kilpailutoimintansakin taki noiden ahdettujen vehkeiden kanssa olleet tekemisissä. Pikanttina lisänä ronsun tallipaikan lattialle alle alkoi kerääntyä pari päivää sitten "jotain öljynsekaista" enemmän ja vähemmän - voihan se olla yhteydessä myös tohon ahtovuotoon. Ainakin ex. V70 D5:n imupuolella oli öljyä niin perkeleesti. No kattovat senkin sitten samalla.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ettei olisi Jyrkin mainitsema aftercoolerin (;)) alareunan hapertuminen -> ahtovuoto -> 150tkm mönjät lattialle jne.

                                    Comment


                                      #19
                                      Vähän on sellainen kutina, että ei olis välttämättä coolerit - allepissiminen tuntuis olevan aika lähellä sylttytehdasta. Jos nyt kumminkin olis niin, että coolerit olis näkkileipää, niin mitä tonne kannattais laittaa korvaajiksi - noin niikuin mahdollisia "tulevaisuuden" tarpeita silmälläpitäen silleestään kumminkin, että pidetään homma tiukasti lapasessa eikä käydä antamaan autolle puukkosahaa missään kohtaa? Selvitetään nyt tätä jo tässä kohtaa, kun auto on ens viikolla pukilla, niin alkaa olemaan jo selvät sävelet. Samaa ajatusleikkiä voi tietysti käydä myös ahtimien(sylttytehdas) osalta ja siitä ajatuksia myös. Siekkinen kantsii varmaan jättää siihen hetkeen, kun loota ilmoittaa Siekkisen tarpeesta - tällä hetkellä toimii täydellisesti ja on tyytyväinen asemaansa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wagnerit mä laittasin, joss sellasia vielä saa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Eli ilmeisesti tämä: http://www.wagner-tuning.uk/audi-rs6...r-kit-41-p.asp

                                          Comment


                                            #22
                                            Joo ne. Mutta sama tuote mutta eri myyjä, KWE, puoleen hintaan Wagnereista

                                            http://www.kwe-racing.de/Audi/Audi-S...6-4B::707.html

                                            Älä hämäänny siitä että ne on eri värisiä ja KWE:n pituus on ilmoitettu 5 mm pidemmäksi.

                                            Comment


                                              #23
                                              Aika kova väite et sama tuote kyseessä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Popparit ja limu kaivettu esiin :) Perusteluja. Itseasiassa täydellisenä satsina Wagner on noista 65 euroa halvempi. Entä kotimaiset? Onko mitään järkeä? Miten kotimaisten teetettyjen hinta suhtautuu tilauskamaan? http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87721
                                                Viimeksi muokannut QHad; 30.5.2015, 20:57. Perustelu: Lisäys.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ellen nyt väärin muista niin eräs asiakas hommasi itselleen KWE jäähdyttimet S4 B5:een. Ei ole täysin tyytyväinen jäähdytystehoon.
                                                  Vähään aikaan ei S4:een ollut noita saatavilla. Nyt näyttäs taas olevan.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Onko joku täysin tyytyväinen b5 s4:ssä wagnereihin? :)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      En tiedä :D Siksi sanoinkin että kova väite et ovat samoja :)
                                                      Tarkoittaa silloin että Wagneritkin on paskoja :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tämä ongelma selvis, jostain kohtaa pääsi puhaltamaan klemmarin ja putken välistä - siten siirrytään seuraavaan, eli laatikon päässä vuotaa stefa:

                                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=145773
                                                        Viimeksi muokannut QHad; 9.6.2015, 15:02. Perustelu: Lisätty linkki uuteen ketjuun.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Eli kävin taas vähän logittaas viimeyönä - nyt kulkua on vähän paremmin :) Korvinkuultava selkein ero oli se, että "suihkarisoundi" loistaa poissa olollaan - sisään ei oikeastaan kuulu juuri minkäänlaisia ahtoääniä. Jos nyt vielä haluaa jostain nillittää, niin onko ajatuksia noista lambda-arvojen eroista Bank1:n ja Bank2:n välillä(partial) ja MAF:ienn 10% eroon, mistä Artokin tuossa aiemmin ihmetteli? ( filen ylläpito voi muuten nimetä log5:seksi, niin ei sekotu :) )
                                                          Attached Files

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X