Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8 TFSI / BZB ahdinvaihtoehtoja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8 TFSI / BZB ahdinvaihtoehtoja?

    Pudotin eilen A3:sta moottorin lattialle pientä remonttia varten (ketju, kytkin) ja äkkäsin samalla aika radikaalin tuntuisen (yli milli suuntaansa) säteittäisen klapin ahtimessa. Hyvin se kyllä syksyllä vielä ahtoi ja toimi mutta kaippa tuo 185tkm on tehnyt tehtävänsä.. Tietty ahdin ollut nyt talven yli kuivana mutta tuskinpa öljynpaine tuota klappia sieltä poistaa..?

    Mietin nyt kuitenkin josko siihen ahtimen vaihtaisi tässä samalla, vakiohan on K03 - mitä sinne vakion lisäksi sopisi tilalle ilman mitään radikaaleja muutoksia, autossa kun ei ole mitään muuta tällä hetkellä kuin Bluefin softa ollut käytössä viimeiset 100tkm.

    Jostain muistan lukeneeni että vitos/kutoskorisen GTI Golfin ahdin (K04?) olisi sopiva paikalleen? Mitenkäs muuten auton toiminta sillä, varmaan vaatisi tarkemman ohjelmoinnin tietty?

    Ja tietty suosituksia/ehdotuksia mistä kunnollisen ahtimen hankkia kuitenkin järkevään hintaan.

    Aikamoinen hässäkkä toi ahdin kokonaisuutena :D

    #2
    jep, K04- käy suoraan pl. by-pass. Siihenkin taisi käydä S3 by-pass osat suoraan?
    APR Finlandin softan ja DP:n hommaat kaveriksi, imupuolelle löytyy tarpeet myös. Ei ole sitten yhtään pahitteeksi jo etukäteen jakoketjua ja nokkien välistä ketjua uusia. Uudet suuttimetkaan eivät ole kalliita tähän. Virittäessa alkaa löytyä kuluneita juttuja, kun ei tule tehoa tarpeeksi tai muita ongelmia esiintyy.

    Comment


    • #3
      Niin tämä BZB moottorihan on kokonaan ketjukone (no poislukien vesipumpun hammasremmi). Tarkoitus olisi uusia ainakin nokkaketju, kiristin ja nokkalaakeripukki. Kuluneisuuden ja muun tarpeen mukaan sitten muutkin osat.

      Comment

      Working...
      X