Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0TFSI Boost pressure regulation P0299-002 koodin aiheuttaja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0TFSI Boost pressure regulation P0299-002 koodin aiheuttaja?

    Elikkäs 2.0TFSI antaa otsikon mukaista vikakoodia ja alkaa kohta aiheuttaan harmaita hiuksia, autoon on vaihdettu jo uusi bypass ja N75 venttiili.
    Auto on tehoton eikä ota minkäänlaista "piikkiä" kiihdytyksessä sekä käyntiääni on hieman "möreämpi" ku normaalisti.

    Bypass vaihdettiin noin kaksiviikkoa sitten jonka jälkeen auto toimi vähän reilu viikon verran kunnes töistä lähtiessä tehot katos kun pieru saharaan kesken kiihdytyksen.

    Elikkä oisko vinkkejä mitä seuraavaksi? Painetestin saan tehtyä ensiviikolla mutta olisko vielä muita mahdollisia koodin aiheuttajia?

  • #2
    Kannattaa lukea vcds:llä livedataa moottori sammuksissa ja katsoa meneekö ahtopainemittaus lähelle samaa lukemaa kuin ulkoilmanpaine. Joskus tullut vastaan tilanne jossa ahtopaineanturin maadoitus huono ja mittaus jäi "kellumaan", oli käynnistyshetkellä "kielletyllä" alueella => auto limb-modeen ja kulku heikkoa.

    Comment


    • #3
      Missäs tää ahtopaineanturi sijaitsee?

      Comment


      • #4
        Päivitystä hieman nyt kun on autoa tutkiskeltu, viaksi näytti paljastuvan katkennut/irronnut hukkaportin tanko. Onko muilla käynyt näin olis kiva saada vähän infoa jos on että onko korjattavissa?

        Comment


        • #5
          isompaa ahdinta tilalle:)

          Comment


          • #6
            Ajattelin ensin hieman edullisempaa vaihtoehtoa jos sellasta löytyy.

            Comment


            • #7
              Kuten olikin jo juttua niin edullisin vaihtoehto on tietysti laittaa tanko paikoilleen jos on vain irti (ja hukkaportti muuten kunnossa) tai jos tanko on poikki niin hitsaa kierretankoa jatkoksi ja säätää pituuden oikeaksi. Marmorilta tuohon ongelmaan tarjotaan vain uutta ahdinta...

              Comment

              Working...
              X