Eli mun ässässä tuossa alkuperäisessä ajotietokoneen mittarissa tyhjäkäynnilläki 0.6-1.1 ja kun kiihyttää nii nousee max.2.1 bar eli mikä sitä riivaaa!? Ei kai nyt kuitenkaa vakio nuin kestäis/ahtais??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ahtopaine alkup.mittarissa koko ajan 0.6..?
Collapse
X
-
pena78Avainsanat: Ei mitään
-
pena78
-
OT:
Lainataan nyt topiccia, kun melkein samasta asiasta on kysymys.
Eli asensin triscon ahtopainemittarin tyhjäkäynnillä näyttää -0.5bar, eli alipaine=imu.
"Ahdoilla" mittari on 0.9bar.
Onko mittariin uskomista, vai pitääkö tota mitenkään ynnällä 1+2=4?
Miltäs noi 0.9barin paineet kuullostaa, lisää vai liian vähän?
vakio ahtoja en tiedä.
Ja autossa on teholastu
Comment
-
pena78
-
pena78
-
-
Ei tarvi ynnäillä noiden mekaanisten ahtopainemittareiden kanssa. Kuullostaa pikkuisen matalalta max. paineelta lastutetusta koneesta, kyllä ne paineet tulisi olla selvästi yli 1bar jos kaikki ok. Toki toi lukema voi mahtua Triscon virhemarginaaliin. Halvat mekaaniset ahtopainemittarit ei ole niitä kaikkein luotettavimpia instrumentteja. Toimiiko kone muuten ok?Eli asensin triscon ahtopainemittarin tyhjäkäynnillä näyttää -0.5bar, eli alipaine=imu.
"Ahdoilla" mittari on 0.9bar.
Onko mittariin uskomista, vai pitääkö tota mitenkään ynnällä 1+2=4?
Miltäs noi 0.9barin paineet kuullostaa, lisää vai liian vähän?
Comment
-
Kyllä kone toimii ihan moitteettomasti, nyt 9tkm "sisäänajoa" takana.
Alakerta laitettu uusiksi, joten sen pitäisi nyt kestää vähän isompaakin leikkiä.
Voi olla virhe marginaalia tai sitten ei, mitenkäs hukkaportin säädöt tuohon vaikuttaa?
Laiskalta toi omasta mielestä tuntuu.
Entäs mitenkä sen saisi säädettyä ettei tarvitsi porttia ruuvata -> koeajo -> ruuvaus -> koeajo -> poks prkl!
Eli mahdollisimman tarkaksi mahdollisemman helpolla.
Voihan tietty olla, että turbo on parhaansa päivänsä nähnyt.
Comment
-
pena78
Mistä johtuu pienehkö räpättävä ääni kiihdyttäessä kun ahdot nousee? Ei kai vaa turbo? Kuulu hetken ennen ku saavuttaa maksimi paineen..?
Comment
-
Ahtovuotoja testasin, ei järjettömiä pihinöitä.
Toi kyllä kuullostaisi ihan siltä mitä on.MTM 200kpa antaa kyllä pakottaa ahdot yli barin, mutta jossain vaiheessa tulee kyllä vastaan ilmamääräraja ja sitten puhaltaa pelin poikki.
Tossa tuli kyllä kaksi lastua, turbo ja engine, mutta onko toi mappi sit vielä eri?
Comment
-
pena78
lainaus:Arvaan että sulla on joku kartiosuodatin tms? Räpättävä ääni tulee ahto-ohjausventtiilin päästäessä ilmaa sinne imuputkeen
Ei oo mitään kartio filsua vielä vaikka jälleen myyjä olenki mut tulossa on (JR-filtteri) Onko tuo ääni vaarallista??
Comment
-
pena78
Mulla kiertää kivasti mittarin mukaan ainaki 6500rpm. ja kait enäpiki mut en oo raaskinu kierrättää ja vetää sinne hyvin..? Ei kuulosta vakiolta? Ala kierroksilta minusta puuttuu vääntö ja hauskuus alkaa ehkä 2750rpm:stä..? Tuonti vehe..!
Comment
-
Eli bypass varmaan rikki? Onko se musta bossilainen vakio Bypass venttiili?Mistä johtuu pienehkö räpättävä ääni kiihdyttäessä kun ahdot nousee?
Jos on kalvossa on luultavammin reikä.
Vai N75 venttiilistä?
Taitaa lastu olla jos korkeelle vetää hyvin?
Alavääntö alle 3000 nyt ei ole vakiossakaan kovin kummonen.
Comment

Comment