Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtopaine negatiivinen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ahtopaine negatiivinen?

    Oon ihan täysin newbie näissä turboasioissa, mutta onko normaalia, että 1.8t antaa tyhjäkäynnillä -0.3 baria?

    Tuossa vielä klippi:

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...922_110651.mp4

    #2
    On normaalia, ei se turbo ahda tyhjäkäynnillä. Mutta ennemmin alipaineen pitäisi olla 0.5-0.8 luokkaa.

    Comment


      #3
      Tottakai siellä imusarjassa on alipaine tyhjäkäynnillä.

      Comment


      • #4
        No tässä asiassa mulle mikään ei ole "tottakai" =)

        Mikä voisi olla sitten syynä, ettei tuota alipainetta ole tuon enempää? Onko tuo 0.5 bar ahtoja myös normaalia, jos paikallaan kaasuttelee? Tuon korkeammalle en sitä saanut nousemaan. Valitettavasti en ehdi nyt vetämään mittaria sisälle asti, että pääsis ajossa testaileen.

        Comment


        • #5
          Ei se paikallaan ahda kun ei tule kuormaa koneelle tarpeeksi = ei tarpeeksi pakokaasua joka sitä turboa pyörittää.

          Comment


            #6
            Ja kannattaa tarkistaa kaikki letkut yms, ettei ole vuotoja.

            Comment


              #7
              Jos lastuttamaton peli, niin sellainen ~0,6bar taitaa olla maksimiahto ihan ajossakin. Oliko videolla moottori kylmä vai oliko kierrokset jo laskeutuneet normaalitasolle? Jos on käynyt korotettua tyhjäkäyntiä, voi alipainetta olla "liian vähän" senkin takia.

              Comment


              • #8
                En ole edelleenkään jaksanut tuota ahtomittaria vetää auton sisälle asti, mutta laitoin sen nyt hetkeksi ikkunan kautta, niin sai testailtua paineet ajossa. Tasakaasulla kevyesti rullaillen oli ahtopaine pakkasella noin 0.2-0.3bar (samaa luokkaa tyhjäkäynnillä). Normaalissa liikenteen mukana taajamassa kiihdyttäessä kävi ehkä 0.1-0.2 plussalla, ja täyskaasulla "isolle tielle" kiihdyttäessä mittari kävi ensin 0.7, mutta tippui heti 0.6bar. Moottorijarrutusta en hoksannut katsoa.

                Eli kertooko tuo negatiivisen paineen vähyys nyt, että siellä imupuolella on vuoto?

                Täytyy kait se alkaa keksimään, että mitä kautta tuon mittarin vetäis pysyvästi kabiinin puolelle, niin helpottais näitä testejä. Ehkä olis syytä ostaa parempi mittarikin tuon Bilteman mittarin tilalle.

                Comment


                • #9
                  Laitat sen letkun kumin läpi ecun koteloon ja sieltä johtojen läpiviennistä se tulee sopivasti kuskin puolelle kojelaudan alle. Mittari kun on näkyvillä, niin opit mikä on moottorille normaalia ja mikä ei.

                  Comment

                  Working...
                  X