Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7, 2.0 TFSI Q, bypass vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7, 2.0 TFSI Q, bypass vaihto

    Pitääkö paikkaansa että joutuu irrottamaan pakosarjan ja turbon että bypassin pääsee vaihtamaan? Kone on BGB.
    Näin Laakkosella sanoivat. Siellä vaihto kustantaa 390€ + pässi 100.40€

    Vai hoituuko jotenkin alakautta ilman noita irroituksia kuten jossain on kerrottu?

  • #2
    Autossa tuntuisi olevan ahdot hiukan kateissa, ei liiku niinkuin pitäisi. Mietin että vika saattaisi olla tuossa by-pass venttiilissä.

    Olilko tähän saatavilla "parempaa" by-pass venttiiliä vakion tilalle? Tiedättekö sen osanumeroa?

    Comment


    • #3
      Uusi vakio on kestävämpi.

      Forgen venttiilistä ei ole kuin harmia. Lisäks se on käsittääkseni helvetin kallis. Pysy erossa siitä.

      Comment


      • #4
        Kiitos tiedosta, tämä ostetaan.

        Saako osan vaihdettua yläkautta? Onko mitään ohjeita miten vaihto onnistuu helpoiten?

        Comment


        • #5
          Tuolta ainakin osanumerot:
          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...27&postcount=6

          Comment


            #6
            Yläkautta vaihtaminen on lähes mahdotonta mutta alapuolelta onnistuu 15 min jos on nosturi käytössä ja työkalut pysyvät käsissä.

            Comment


            • #7
              ja taas on tehot tallessa!

              Vanhasta bypassista oli kalvo revennyt, tilalle tuli uusi päivitetty versio.

              Comment


              • #8
                tässä vielä kuva rikkinäisestä versiosta:

                Comment


                • #9
                  Näyttää olevan rikki järjestään jos ei ole vaihdettu. Kaverin samanlaisessa mootttorissa oli myös kalvo revennyt kun tarkisti muun huollon yhteydessä.

                  Comment


                  • #10
                    Vähän aihetta sivuten kun ei viitsinyt uuttakaan luoda.
                    Eli kovempien pakkasien alettua sama oire palasi kuin viime talvena. Kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä kuuluu 2000-3000 kierroksen välillä todella kova ujellus, joka loppuu noin parin minuutin jälkeen ja auto pelaa normaalisti. Huohotin puolelle on vaihdeltu kesällä osa jos toinenkin ja koko järjestelmä tutkittu. Ahdin käynyt myös tarkastuksessa ja kaikki silläkin puolella kunnossa.

                    Comment


                      #11
                      En ole koskaan kyseiseen koneeseen vaihtanut, mutta luulen että ei pidä paikkaansa. Alakautta onnistuu:

                      https://www.youtube.com/watch?v=lQfUQuACkNM

                      Comment


                        #12
                        Itse vaihtelin yläpuolelta, tähänkin löytyi ohjeet jostakin mutta hommana aika suoraviivainen

                        Comment


                        • #13
                          Venttiili on kolmella ruuvilla kiinni kompurassa ja irrottamiseen menee vartti. Uuden asentamiseen menee 10 minsaa. Irrottamiseen menee sen takia vartti, että ruuvit on loctitella kiinni, asentaessa ei kuitenkaan liimaa tarvitse laittaa.

                          Ite olen vaihtanu aina alakautta ja ottanu pohjalevyn siis ensin irti.

                          Comment


                          • #14
                            On se härski firma tuo Laakkonen. Kiitos hyvistä vinkeistä. Pässi lähtee kohta tulemaan Saksasta kohti Suomea.

                            Comment


                            • #15
                              Tänään vaihdoin tuon pässin. kun ei ollut räikkään sopivaa kuusiokolohylsyä, sain tuhrattua hommaan puolituntia. Alakautta vaihtaen. Vielä ihmettelen, miten Laakkosella pokka riittää tarjota tuo sama työ 390 euroon. Ja väittävät että turbo ja pakosarja pitää irrottaa. Käsittämätöntä. Riitti kun etummaisen pohjamuovin irrotti.

                              Comment


                              • #16
                                Tähän se suomalainen kuluttajasuoja johtaa. Merkkiliikkeet antaa työmäärä arvioita jotka ei vahingossakaan ylity. Asiakkaalle olevinaan (kuluttaja-asiamiehen mukaan) hyvä juttu ettei tule työmäärissä yllätyksiä.

                                Comment


                                • #17
                                  Kutosessa menohalut hukassa ja antaa vikakoodin : boost pressure regulation P0299 - 002 Control range not reached.

                                  Ajattelin alottaa bypassin vaihdolla, niitä kun näistä ilmeisesti tuppaa menemään.

                                  Onko kuinka helposti vaihdettavissa itse? Parista korjaamosta kyselin, mutta eivät suostuneet ottamaan työnalle kun ei kuulemma ole aiempaa kokemusta..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuossa b7:sta video. Luulisi pitkittäisissä olevan melko samanlainen, vaikka onkin eri kori. https://www.youtube.com/watch?v=ysuCbh9Evnk
                                    Itse palikkahan on kolmella pultilla kiinni, eli naps ja kops homma siltä osin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Vähän ne välit oli ahtaan oloiset avaimella kääntää, mutta täysin tehtävissä. Moottorin alasuojan joutuu irrottamaan, ei muistaakseni muuta edessä.

                                      Melko erikoinen linja pajoilla, jos ei tuollaista uskalla ottaa tehtäväksi..

                                      Comment

                                      Working...
                                      X