Tommonen tuli hommattua kakkosautos ja muutamat kysymykset heti kärkeen.
-AJL kone pitäs olla 132kW mutta tuntuu laiskalta, ahdot 0.6-0.7bar eli ilmeisesti ok?
-Vikakoodeja ei anna ja muutenkin toiminta ok. Katalysaattorin tukkosuutta en osaa sanoa.
-Nokkien välinen ketju hieman ääntää, sen vaihdan joka tapauksessa mutta voiko aiheuttaa laiskuutta, ja herjaisko nokka-kampiakseli suhdetta jos venynyt?
-Kiihdyttäessä normaalisti pienissä nopeuksissa tuntuu perseeseen jurinaa, kääntyessä vielä pahemmin. Perän etummaisen puslan väliin heitin kokeeksi jakohihnan pätkän millä loppui lonksuminen. Pusla ei silmämääräisesti ole yhtään huono joten en ihan heti viitsisi uutta tilata.
-Lämpöongelmaa, tai lähinnä vastakohta. Ei puhalla kuumaa sisälle vasta kun pitkän ajon jälkeen, kenno on huuhdeltu molempiin suuntiin monta kertaa ja koneessakin käytetty wurthin kammiopesu aineet pariin kertaan. Ilmastoinnin läpät yms toimii normaalisti. Tyhjäkäynnillä varsinkin menee melki kokonaan kylmäks vaikka lisäsin vielä kiertovesipumpun lämppärin kennon tulopuolelle.
Minkälainen homma tommosesta on purkaa kenno käteen vai tuleeko muita ideoita mieleen? Ja kyllä, järjestelmä on ilmattu moneen kertaan.
-Pissapoika ei toimi muuta kuin takalasille, pumppu on ehjä, pumpulle tulee kyllä maadotus kun vetää tuulilasille mutta jännite hukkuu, pitäisi olla samassa karvassa tuulilasin kertapyyhkäsyn kanssa ja se kyllä toimii mikä taas viittaisi siihen että viiksi ok. Meneekö johto jostain poikki vai täh?
Näin nyt alkuun.
-AJL kone pitäs olla 132kW mutta tuntuu laiskalta, ahdot 0.6-0.7bar eli ilmeisesti ok?
-Vikakoodeja ei anna ja muutenkin toiminta ok. Katalysaattorin tukkosuutta en osaa sanoa.
-Nokkien välinen ketju hieman ääntää, sen vaihdan joka tapauksessa mutta voiko aiheuttaa laiskuutta, ja herjaisko nokka-kampiakseli suhdetta jos venynyt?
-Kiihdyttäessä normaalisti pienissä nopeuksissa tuntuu perseeseen jurinaa, kääntyessä vielä pahemmin. Perän etummaisen puslan väliin heitin kokeeksi jakohihnan pätkän millä loppui lonksuminen. Pusla ei silmämääräisesti ole yhtään huono joten en ihan heti viitsisi uutta tilata.
-Lämpöongelmaa, tai lähinnä vastakohta. Ei puhalla kuumaa sisälle vasta kun pitkän ajon jälkeen, kenno on huuhdeltu molempiin suuntiin monta kertaa ja koneessakin käytetty wurthin kammiopesu aineet pariin kertaan. Ilmastoinnin läpät yms toimii normaalisti. Tyhjäkäynnillä varsinkin menee melki kokonaan kylmäks vaikka lisäsin vielä kiertovesipumpun lämppärin kennon tulopuolelle.
Minkälainen homma tommosesta on purkaa kenno käteen vai tuleeko muita ideoita mieleen? Ja kyllä, järjestelmä on ilmattu moneen kertaan.
-Pissapoika ei toimi muuta kuin takalasille, pumppu on ehjä, pumpulle tulee kyllä maadotus kun vetää tuulilasille mutta jännite hukkuu, pitäisi olla samassa karvassa tuulilasin kertapyyhkäsyn kanssa ja se kyllä toimii mikä taas viittaisi siihen että viiksi ok. Meneekö johto jostain poikki vai täh?
Näin nyt alkuun.
Comment