Pakettiautosta (VW T5 2.5TDI) vaihdettiin turbo, kun kompressorikotelo pyöri. Irrotettu turbo oli kohtu öljyinen ulkopuolelta. Pesin turbon ja tarkistin imusiiven, ei ollut ottanut kiinni koteloon. Pakopuoli oli siisi ja VNT mekanismi toimi. Turbo ei myöskään vinkunut tai pitänyt mitään erikoista ääntä. Onko turbolle mahdollista tehdä ns tiiveyskoetta öljypuolen tiivisteille? Tuo öljyisyys mitä luultavimmin johtuu huohottimesta tulleesta öljystä, mikä on puhaltanut löystyneen kompressorikoteon ja rungon välistä, mutta eteenpäin myyntiä ajatellen olisi tiiveys hyvä kokeilla
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Turbon tiiveyskokeilu
Collapse
X
-
Kyllä siellä jonkinmoinen öljynpaine vaikuttaa koneen käydessä.
Tulppaa lähtöpuoli ja laita tulopuolelle paineilma liitin ja painemittari ja hieman painetta perään, 40-45psi Garretin mukaan. http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/faq
Comment