Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Minkä valmistajan venttiilit 1.8t viriin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Minkä valmistajan venttiilit 1.8t viriin?

    Löytyykö jaettavaksi asti kokemus/tieto pohjaa, kun pitäisi valita venttiilien valmistaja 1.8t koneeseen.

    Koneen suunnitelmista sen verran, että +400hp konetta ollaan yrittämässä. 2008cc tilavuudella alkaa kasaaminen.
    Vapari nokat, mutta ei kovia nostajia ja eli mukaiset kierrokset.

    Kansi vaihtoehtoja on nyt hyllyssä sekä isolla, että pienemmällä imupuolella.

    Kuulisinkin siis mielelläni vaihtoehdoista, kun kansi kuitenkin tehdään uusilla osilla.
    Ehkä seetit jää vanhoiksi, muuten kaikki mennee vaihtoon.

    Budjetti ei ole F1 tallista, mutta toisaalta köyhän ei kannata ostaa halpaa(huonoa), sananlasku pitää mielestäni paikkansa. Etenkin kun lähes kaiken joutuu aina teettämään.

    Siis VAG orginaalia vai jotain muuta.

    Hemppa

    #2
    Mahlen imu- ja pakovenat niin niillä mennään aika pitkälle. Meinasitko viinalla ajaa?

    Comment


    • #3
      Juu, kyllä olis tarkoitus sellaisilla puristuksilla suoraan mennä, että e85 olis polttoaine. Muutkin valinnat tietenkin tuo polttoaine huomioiden.

      Se ei nyt mitää erityisiä lisäkustannuksia tuota, kun tosiaan kaikki tulee tehtyä alusta asti. Ei siis olla muuttamassa valmiiksi piristettyä tekniikkaa toisenlaiseksi.

      Comment


        #4
        Sitten kelpaa ainakin mahlen pakovenat koska lämmöt ei ole niin rajut viinan kanssa. Mitkä männät tulossa?

        Comment


        • #5
          Hieman se homma kesken. JE tai Wiseco olis ajatuksissa. Prätkään on hyllyssä je:t odottamassa ja upeaa työn jälkeä.

          Meinasin mitoilla teettää, joten paksumman pahvin kanssa kympin puristuksia oli ajatus hakea. Eli kansi pysyisi lähes alkuperäisissä mitoissa, eli pelkkä pintojen tasoitus. Ajattelin senkin mitan säästää mäntään.
          JE puolelta on jo yks tarjous tullukin, suosittelivat ottamaan just ton 10 puristuksen.
          Osa on koneistellut kansia sopiviin puristuksiin. Pitäisin siinäkin kohtaa mieluusti mahdollisimman paljon materiaalia seetin ympärillä. Kun en paremmasta ymmärrä.

          En tiiä olisko noihin järkeä ottaa tehtaalta keraamia pintoihin. Jälkeenpäin Suomessa teetettynä tulee kalliimaks. 200 taalaa taitais olla lisä hintaa tilauksen yhteydessä.

          Näitäkin valintoja mielelläni kuulen kommentoitavan1

          Comment


          • #6
            Orkkis venat, jos varret mitoissaan.
            Mää vähän ihmettelen noitten mäntävalmistajien puristussuhde lupauksia. Ite otin kannesta 1.55mm pois ja tiivisteenä tfsi:n 0.8mm ja sain 9:0 wisecoilla nippanappa yli 10:1 purkan... Mittasin palotilat kolmeen kertaan samalla lopputuloksella :D

            Comment


              #7
              9:0 wisecot on jotenkin vähän hölmö valinta jos haluaa puristusta ylös. Ehkä sitä voi alkaa rakentamaan muustakin. 10.3 puristuksella on kuitenkin samaa konetta tehty mutta vaparina, niin miksi Dona et uskoisi siihen että joku mäntävalmistaja voi valmistaa esimerkiksi 10.3 puristeiset takomännät?

              Comment


              • #8
                Paljonko on 1.8t:n palotila vakio tiivisteellä? Paljonko tulee purkaks tasalakisella dekkipintaan tulevalla männällä?
                Onko tasalakinen mäntä oikea valinta? Näitä kun pohtii...

                Comment


                  #9
                  Meinaatko ettei mäntävalmistaja tiedä männistä mitään?

                  Comment


                  • #10
                    Tai sit mää en tiiä enkä osaa laskea.

                    Comment


                      #11
                      Täällä tuntuu löytyvän aina vähintään yksi paljon viisaampi kuin mistään muualta. Teki kuka mitä vaan niin aina se on väärin jos ei toteuteta samaa kaavaa kuin mitä yksi on tehnyt.

                      Comment


                      • #12
                        Mää ainakin luotan saksalais insseihin männän palotilan muotoilussa ja seuraan sitä. Sit omat neste mittaukset palotiloissa ei vaan täsmää jenkkipoikien antamien lukemien kanssa.

                        Comment


                        • #13
                          Orkkiksilla on menty ja hydraulisin nostimin. Yllättävän hyvin hydraulinen nostin tiukemmilla jousilla kestää kierroksia, 1,8 l kiersi 8500 rpm ja 2,0l 8000 rpm ongelmitta.

                          Comment


                          • #14
                            Kenen vehkeestä nää on?

                            Comment


                            • #15
                              On kovat lukemat. e85 polttoaineella?

                              Comment


                                #16
                                Oletko Dona mitannut/laskenut täsmääkö puristukset vakio-osilla tehtaan ilmoittamaan lukemaan?

                                Comment


                                • #17
                                  Nää on näitä mun räpeltämiä supercar koneita, kilpa bensalla. No noi heposet on vissiin/luultavasti hiukan yläkanttiin ku ahtimena on HX 35 Super kuristimella. Harisella dynottu noi. Seuraava kokoonpano dynoon tammikuussa, toivotaan parempia lukuja...

                                  Tossa 1,8 l käyrät, varmaan ysiin olis voinu kierrättä jos olis tohtinu..


                                  2.0 l stroukattuna, nokkien ajoitus huonompi



                                  Sanoisin että 400hp kohilla ei mitään ihmeitä Pro osia tarvita välttämättä

                                  Comment


                                  • #18
                                    En ole mitannu vakio osilla, mutta jos sylinteri on 86.4mm/81 ja palotila muidenkin kuin mun mittaamana 46ml +tiiviste kokoonpuristettuna 1.6mm eli 8ml ei männässä sais enää kuoppaa olla, jotta puristus olis 9.3:1. Mutta onhan siinä...
                                    Ihmettelen vaan jenkkien mäntiä, kun esim niiden ilmottama 9:1 ruttu oli todellisuudessa 8.4:1. Korkeapuristeista rakentaessa tollaset yllärit vaan sylettää.

                                    Comment


                                      #19
                                      Mikä tiiviste 1.6mm? Reinzistä on moni sanonut että puristettuna 1.25-1.3mm.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mitkä nokat Jarmon koneessa? Ajotukset?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Orggis tiiviste. Ja eipä tiivisteen ohentaminen 1.6mm:stä 1.3mm:iin purkkaa nosta kun kymmenyksen. Näätkö punaista nyt joka lauseessa, mitä kirjotan?

                                          Comment


                                            #22
                                            Minun mielestäni esitin kysymyksen aika asiallisesti.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kysymys ok, ajatus tärkein.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Toni, nokat on mallia tuntematon. Jotkut kentcams virinokat, asteita millistä milliin 210 ast molemmin puolin, nostoa n.9,5mm. Std vaparinokat vois olla lähellä ? Onko kukaan mitannut ast/ nostoja vaparinokista ?
                                                Niin ne ajoitukset, 1,8 l koneessa imu 1,5mm/ pko 1.0mm auki ykk. 2 l koneessa 2.5mm/2mm ykk.
                                                Viimeksi muokannut ksthb; 31.12.2013, 09:07. Perustelu: lisäys vast

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Onko tässä nyt Jarmolla puheissa Aki Karttusen sokotan ABF-sukuinen 16-tappinen? Nämä muut herrat tässä ovat 5-venttiilikansien kanssa aktiivisemmin puljanneet. Jää vähän epäselväksi venttiilimäärä.

                                                  Suosittelemme toki lämpimästi krossiautonkin kanssa 20v-kanteen siirtymistä :)

                                                  Hitusen lyhytjalkaisia saattavat tosiaan paperilla olevat heposet olla, jos tosiaan hx35 ja vieläpä kuristin...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    20v AEB motti on kyseessä, tietääkseni Harisella on dynotttu luokan vaatiman kuristimen kera max 640hp. Erään asiantuntijan mukaan 570hp on ihan tapissa tolla ahdin paketilla. Sinänsä pitänee paikkansa kun ahtimen myyjä sanoi paketin riittävän n. 540hp. Sinänsä toi kuristin ei rajoita HX 35 ahdinta ollenkaan. Tosin tarkkana saa olla ettei ilmaa hukata, siksi niin kevyet nokat.

                                                    kuva koneesta
                                                    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Taikadyno mainittu :D onneks Porkkis sano, ettei mun tarvinu...

                                                      Aika rajusti on nokat auki. Mulla oo puoliakaan noista millimääristä. Ja aika saman kokosta rautaa käytetään.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Taisin veikata väärää sokotaa.

                                                        Näyttää olevan märkäsumppu. Paljonko jäi leveyttä apuakselin rattaalle stroukattuna...?

                                                        Ja kyllä Suomessa ollaan niin paljon muuta maailmaa edellä, kun 540 speksatusta paketista tuleekin vahingossa 640 :)

                                                        Tämä mun mielestä taas hienosti demonstroi sen, että dyno on säätötyökalu eikä absoluuttisen tehon mittalaite. Muutos saadaan ulos ja numero on sitten jotain. Niin monta eri numeroa saa kuin jaksaa dynoja kierrellä.

                                                        Alkuperäiseen kysymykseen voisi todeta, että asiahan ei ole taaskaan aivan yksinkertainen. Varsinkin ahdin&nokkavalinta vaikuttaa eri osien lämpökuormiin merkittävästi. Ei varmaan ole tarvetta vaihtaa tehdasvenoja, jos eivät ole huonoksi kuluneet. Isommalla ahtimella (varsinkin pakopuolella suhteessa kompuraan) saadaan yleisesti ottaen helpotettua pakopuolen lämpökuormia.

                                                        Omassa autossa saattaa olla jotain vähän vastaavaa, mutta reilusti rajummilla nokilla (cat 1003652, 226/233 1-1mm, 9,25/11, 1,30/1,95). Tuossa taas lämpökuormaa tulee reilusta huuhtelusta, kun osa kamasta palaa joka tahdilla sarjassakin. Vaan vastaapa kaasuun just heti eikä hetken päästä :)
                                                        Ei oo vielä vakiovenat katkenneet 7800 rajoittimella eikä muuten edes leiju vakiojousilla.
                                                        Viimeksi muokannut porkkis; 31.12.2013, 12:02. Perustelu: typoo

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Ainakin wisecossa ja je:ssä ilmotettu ruttu on mitattu eri kannentiiviste paksuuksilla. Tai selleisen informaation itse sain kun noita katselin omaani.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllä. Millin pahvilla oli omat mukit speksattu.

                                                            Porkkis: 5mm jäi mulla rattaalle hammaspintaa, kun just viimeviikolla yhen akselin sorvasin. Otin kyllä kangestakin vähän pois, niin säästin ratasta...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X