Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TD04-15t sovitus T25 laippaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TD04-15t sovitus T25 laippaan

    Eli kyseisen ahtimen asentaneilta haluaisin vinkkejä. Miten ootte totettanu sovituksen pakosarjaan koska ahtimessa ja pakosarjassa molemmissa on 8mm kierre. Ahtimesta poraamalla kierteet pois saa kolme pulttia neljästä laitettua mutta se neljäs on mahdoton koska ei ole läpireikä mahdollisuutta, ahtimessa eikä pakosarjassa? Onko tehtävä sovituslaippa? Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin. Pakosarja on kkr merkkinen.

    #2
    Niitä ahtimia on kahdella eri pakopesällä. Toisessa on laipan "kaula" auki ympäriinsä ja toisessa yksi nurkka ummessa. Muilla ketkä on asentaneet on tainnut olla sitä mallia missä on mahdollisuus pultata läpi.
    Ainoa järkevä vaihtoehto on pakopesän vaihto. Koska sarjassa ei ole mahdollisuutta tehdä läpireikää eikä turbostakaan viitsi vetästä läpireikää pakopesän puolelle.

    Comment


    • #3
      En näistä ymmärrä ihmeempiä, mutta miksei pinnapultit kävis? Pakosarjan reijät sileiksi ja turbosta pinnapultit töröttäen, vai onko kiristäminen mahdotonta sitten? Veikkaampa että pakosarjaa ja turboa ei kannata laittaa pöydällä valmiiksi yhteen, sillä pakosarjan kiinnitys koneen kylkeen mennee mahdottomaksi. Ts. Ainut vaihtoehto lie että ensin pakosarja kiinni kiristellen ja turbo siihen sitten.
      Tokihan tämä kaikki on myös pakosarjan mallista kiinni. :D

      Comment


        #4
        Itse ainakin laitoin pöydällä turbon sarjaan kiinni ja sitten sarjoineen koneen kylkeen. Ei ollut kovin mahdotonta ja tulen laittamaan muulloinkin niin. Mukava laittaa pöydällä kun on tilaa.
        Huomaatko tuossa tuon yhden nurkan kun ei ole laipan alapuolelta auki? Pakosarjassa on myös reikä niin ettei tule läpi yläpuolelta. Pinnapultin saa kyllä kierrettyä sarjaan tai turboon mutta siihen se tökkääkin sitten.

        Comment


        • #5
          Nytpä muuten muistankin kun näin kuvan, kun Mika.s sitä kyselit.

          Mulla oli tosiaan vingutettu tohon umpinaiseen kohtaan mutterin mentävä kolo, oikeinmitoitettu pinnapultti pakosarjaan ja pikkulenkillä kiristys. Mahtuu kiristämään juuri niin huonosti kun voi kuvitella.

          Comment


            #6
            No sillein se kyllä onnistuu. Jos kaikissa on valua niin ettei mene puhki. :D

            Comment


            • #7
              Omalla vastuulla :)

              Tekaisin tommosen vähän suuntaa antavan kuvan.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                mika.s: Mulla sattumoisin on kyseisen kuvan kaltainen saappaan fööni jossa ummessa tuo yksi nurkka, nähtävästi joudun siis väkertämään ylimääräistä että saa paikalleen. Ois voinut sen ajan käyttää muuhunkin. :D

                Onko tota "avointa" pakopesää ollut ihan saabin orggisasenteisena, vai onko se aina hankittu erikseen?

                Comment


                  #9
                  Kyllä niitä on molempia ihan orggiksena.

                  Comment


                  • #10
                    Tässä tutkin googlea mielestäni ihan riittämiin, mutta en löytänyt kuin kiinavärkeistä tuota T25 laippaa jonka läpi saisi kaikki pultit. Käytetyistä koitin katsella joissa suinkin vaan oli ilmoissa kuvat joista tuon huomaisi.

                    Comment


                      #11
                      Finturbon kanssa tänään keskustelin ja sieltä tuli semmoista infoa että kumpaakin on olemassa.

                      Comment


                      • #12
                        Pitääkin vilkaista tuosta omastani että onko tuotekehitys jäänyt kesken ja valettu umpeen ihan vain laiskuuttaan tuo nurkka, jolloin se olisi hyvinkin muokattavissa johtuen "ylimääräisestä" materiaalista.

                        Saitko mitään muuta tietoa että onko Saabbien vuosimalleilla tjsp ollut merkitystä, että jos olisi vaikkapa vuodesta X eteenpäin tuolla avonaisemmalla laipalla?

                        Comment


                          #13
                          Vuosimalleilla ei ole merkitystä eikä vissiin mitään muutakaan loogista selitystä miksi jotkut ovat valettu eritavalla.

                          Comment


                          • #14
                            Tutkin vähä tota ahdinta ni en kyl ihan viel uskalla sinne mitään koloa alkaa tekemään. Puhki ku menee ni avot. välilaipan oon kyl suunnitellu et senku tekis ni ei tarviais muuta sätöstää.

                            Comment


                              #15
                              Huoppi eiköhän se niin mee että jos alat vinguttaa ni se on seuraavaks pakopesän vaihto. :D

                              Comment


                              • #16
                                "Kaikki reiät läpi" pakopesässä on Saab 9000 aero:n (94-98) turbo ja original varaosanumero muistaakseni 9149634. Pakopesä on tällöin kokoa "6". Tässä mallissa nielu on soikea.

                                Viestin #4 kuvan mukainen turbo on 9-3 (99-02) tai 9-5 (99-05) aero/viggen ja pakopesän koko on "5". Varaosanumero tässä tapauksessa taitaa olla 55559825. Tässä mallissa nielu on pyöreä, kuten kuvastakin näkee:-)

                                Sitten on myös 9-5 aero (06-09) original numero 55564966, jossa pakopesä sama kuin edellä, mutta turbiinipuolen oton ulkohalkaisija suurempi.

                                Ja siis kaikki nuo kolme ovat TD04HL-15T malleja :-)

                                Comment


                                  #17
                                  Ja tuo mitä mallia moni on asentanut on -15T-5, eli vitosen pesällä oleva.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tämmönen pakosarjako on sitten ihan huono malliltaan? http://www.fastwayracer.com/images/TM-18T-T25.jpg

                                    Vai käytetäänkö pääasiassa noita "bottom mount" sarjoja sen takia, että säilyy ns. orggislookki konehuoneessa?

                                    Comment


                                      #19
                                      Turbo työntyy tuollaisella sivusarjalla vähän typerästi siihen ilmanputsarin suuntaan. Ja tottakai semmoinen bottom mount on parempi myöskin sen takia että orggislookki säilyy.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Näin se o tehtävä sitten tuo jatkolaippa T25->T25 että saa tuon tuoreemmalla pakopesällä olevan kiinni. Varmaankin 10mm ainevahvuudeltaan olevat laipat on minimi että kestää lämpövaihteluita?

                                        Vai mites sellainen, että turboon ja pakosarjaan kiinni jotkut 20mm levyt ensin. Sitten noiden levyjen reunat tulee laipan ulkopuolelle ja levyt toisiinsa kiinni. Tosin tulee 3 tiivistettäkin sitten, eikä se ole varmaankaan kauhean järkevää.

                                        Jotta ei tarvitse tehdä tämmöistä, jäisi tuo laippojen välinen "putkiosuus" pois:

                                        Viimeksi muokannut mäggäri; 1.11.2013, 07:59.

                                        Comment


                                          #21
                                          Jatketaan vanhaan ketjuun... oman suunnitelman muutoksella. Mistä sopiva pakosarja kyseiselle Saabin turbolle, joka sopii pitkittäiskoneiseen... potilaana A4 B6 bex q

                                          Comment


                                            #22
                                            Turboksi tulikin GT2871r, joten ei tarvetta enää...

                                            Comment

                                            Working...
                                            X