Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN hukkaportti entinen(kö)?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AAN hukkaportti entinen(kö)?

    Purin tuossa hukkaportti irti samalla, kun pakosarjan irroitin ja tuli huomattua, ettei se ole oikein kunnossa. Kyseessä siis alkuperäisosat.

    Pakosarjan ja hukkaportin välissä ei kait kuulu olla tiivistettä? Itselläni ei siellä ainakaan mitään ollut. Vuotoa oli tapahtunut jäljistä päätellen useasta kohtaa pakosarjan ja seetirenkaan välistä. Myös portin venttiilinvartta pitkin oli vuotanut pakokaasuja hukkaportin yläosaan, tämä ei liene normaalia? N75:ltä tuleva letku oli täynnä mustaa nokea ilmeisestikkin tästä syystä.

    Saakohan tuosta enää kalua, vai pitääkö alkaa metsästämään uutta? Uuden kalvon tuohon tilasin, kun vanha oli aika rapeassa kunnossa, en silti nähnyt, että olisi mistään revennyt.

    #2
    Eiköhän ehjempiä orkkiksiakin ole maailma puolillaan käytettynä. Kuulostaisi nopeasti viksummalta, kuin vanhan entraaminen.

    Comment


      #3
      Ei siellä juuri muita kuluvia osia ole kuin tuo kalvo ja sen vaihtaminen on sellainen puolen tunnin homma.. Joten näkisin, että korjaaminen on ihan ok vaihtoehto, etenkin jos kalvo maksaa vähemmän kuin tuntemattomassa kunnossa oleva käytetty portti.

      Comment


        #4
        Mulla on uusi kalvo hyllyssä

        Comment


          #5
          Kiitos Teppo tiedosta, mutta itseasiassa Saksasta saapui kalvo jo viime viikolla, tuli tilattua samalla, kun tuon hukkiksen purkasin. Valmiiksi kun oli irti, niin ei siinä tainnut edes 15min enempää mennä, kun tuo oli jo atomeina. Koskaan tuollaista auki käyttänyt, mutta aika simppeli vimpain.

          Tuo kalvo ei nyt siis ole se ongelma, ei se rikki näyttänyt olleen vielä, väsynyt vain. Mutta tuo venttiili tai lähinnä sen varsi, sen kait kuuluisi olla tiivis? Koska nyt sen vartta pitkin on pakokaasut päässeet kalvolle asti ja sieltä tuohon N75:n letkuun ja varmaan ko. venttiilille astikkin.

          Pystyykö tuolle tekemään muuta, kuin sorvaamaan uuden tiiviin venttiilin, tai holkittamaan venttiilipesän vai kuuluuko sen oikeasti olla "väljä"? Tähän siis tarkempaa tietoa tässä haikailen.

          Comment


            #6
            Kyllä se toki kylmänä hieman väljä on. En nyt varsinaisesti huolestuis kauheesti :)

            Comment


              #7
              Niin totta, tokihan se on "punahehkuisena" hieman turvonneessa tilassa :)

              Täytynee vaihtaa tuo kalvo, läpätä seeti ja toivoa, että pelaa. Ei onneksi ole mahdoton homma ottaa irti, jos ei sitten toimikaan. On tässä toki vielä hommaa, että saa auton siihen kuntoon, että tuon hukkiksen toimintaa yleensä edes pääsee testaamaan.

              Comment


                #8
                Mikä idea tässä nyt on ? Hukkaportille tulevasta letkusta on ilmalla tuollainen yhteys tuonne kalvon yläpuolelle . Tuollaisen pienen reiän (kopassa) ja tuon pinnapultin kautta ?

                Ahtovuotoja tutkies tuli vaan tuo huomattua. Lötkön hukkiksen päällä olevasta letkuliitimestä ei ilma tullut läpi, kun puhalta alla olevaan paksuun letkuun. Tässä urssissa nyt tulee.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Tämmöinen aihe sattu selaillessa löytymään, ja samainen kysymys pyöriny myös mielessä, joten ajattelinpa tässä itsekkin kysäistä.. Urssissa alkanu ahdot karkailemaa 1,5 tai himpun verran jopa ylikin, varsinkin vedoissa kun kiihyttää isommalla vaihteella risteyksestä pois. Paineet kun nousevat tuonne 1,5baariin alkaa kuulumaan tasanen tusahtelu, joten ei ole montaa kertaa viittinyt lappu lattiassa kiihdytellä.
                  Auto on lastutettu ja ahdot ennen pysytelly kohtalaisen tarkasti siinä 1,2 paikkeilla. N75 tuossa tuli puhdisteltua, jolla ei kyllä tuntunut olevan vaikutusta asiaan, toki voihan siinä vikaa olla muullakin tapaa kuin puhtauden. Mainitaan nyt vielä että by-passikin alkanu aivastelemaan normaaliakin herkemmin ja käyny mielessä voisiko vuotava sellasella olla vaikutusta asiaan?

                  Comment


                    #10
                    Ahtovuodot tarkistettu?

                    Comment


                    • #11
                      Noei niitä ei vielä oo kerinny tarkistamaan ja tarkotuksena ois nekin tsekata.
                      Jännästi vain paineet pysyy aivan hallituna kohdillaan, silloin kun kiihdytys on normaali ripeä ykkösellä lähtiessä ja vaihteilla pykältäen, nii sillä ahtovuodon olemassaoloa epäilin.. Mutta katsotaan katsotaan.

                      Comment


                        #12
                        Itselläni oireili samalla tavalla, Kun hukkaportin kannen pinnapulteista oli kierteet menneet, Eikä kansi kiristynyt kunnolla. Ahdot karkailivat kaasupohja vedoissa 1,5 baariin. Eli täältä ääni hukkaportille :)

                        Comment


                        • #13
                          No nyt pitkästä aikaa kerkesi palailemaan aiheen kimppuun, ja tulikin n75 vaihettua, ahtovuodot tarkastettua ja hukkiksen kanttakin käytettyä irti kalvon tarkastuksen takia, mutta mitään selvyyttä hommaan ei tullut. Voisikohan joku väljistynyt kalvo kuitenki tommoista aiheuttaa, vai mitähän seuraavaksi kannattaisi lähteä tarkistamaan?
                          Vika muuttunu siihen suuntaa että vetelee yliahdoille (1.6tietämille) joka kiihdytyksellä, jonka jälkee ilmeisesti iskee jonkinlainen fuelcutti ja lopettaa vedon hetkellisesti kokonaan.

                          Comment


                          • #14
                            n75->hukkis letku kunnossa? Yliahtaa, jos on halki, eikä näy painetestissä.

                            Comment


                            • #15
                              Tuli sekin siinä tarkastettua ja puhalleltua, mutta ehjältäpä vaikutti myöös

                              Comment


                                #16
                                Vedä testiksi suora uusi letku ahtimesta hukkaporttiin. N75 siis pois letkun välistä. Paljonko ahtaa?

                                Comment


                                • #17
                                  Testasin juuri tuota suoraa letkua ja ahdot maximillaan n.0,4barin tietämillä?

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja AbbeyRoad Näytä viesti
                                    Testasin juuri tuota suoraa letkua ja ahdot maximillaan n.0,4barin tietämillä?
                                    Silloinhan hukkaportin pitäisi toimia aivan oikein. Oletkos tarkastanut että imusarjalta eculle menevä kumiletku on ehjä?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ääni sille n75 venalle. Puhdistus ei välttämättä auta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ahtocoolerissa tms kuiteskin vuoto. 2 bar. max. Itellä teki aikoinaan täsmälleen samaa. Fairya reilusti pumppupulloon ja paineista ahtolinja. Vuoto kyllä paljastuu. Bypass? Ehjä?

                                        Comment


                                        • #21
                                          N75 vaihettu kokonaan uuteen, ilman minkäänlaista vaikutusta.. Paineistuksen kanssa on ahtolinjat tarkastettu, mutta täytyypä vielä tarkemmin syynätä, mukaanlukien myös tämä eculle johtava kumiletku.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X