Eiköhän tuo sytkä osilla tokene. Vanhojen kamojen kipinä ei riitä nostetuilla paineilla. Mulla oli sama homma. Vakio softalla riitti, mut viriversiolla pätki.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 2.7t ongelmat alkoivat ohjelmoinnin jälkeen
Collapse
X
-
Ei Juha ole minuun ollut yhteydessä, joten en oleta että tässä epäillään softajuttuja. Sanon silti selvyyden vuoksi, kun nyt nimikin on mainittu, että ei softa itekseen muutu tai happane viikkojen ja tuhannen kilsan jälkeen.
Tietysti boksissa on adaptaatioita, jotka ajan kanssa elävät hieman. Esimerkiksi lambda-adaptaatio 032-kanavalta kannattaa aina silloin tällöin tsekata joka autossa. Jos siellä numerot ovat paljon viiden yli, kannattaa alkaa epäilemään jotain vikaa. Isojen suuttimien kanssa tuo lambda-adaptaatio voi aiheuttaa joissakin tapauksissa harmaita hiuksia, mutta tässä on nyt kyseessä vakiopaketti.
Comment
-
En tässä softaa epäilekkään, juurikin sytkä osia veikkaan, sillä vaan kun huomasin että hieman muillakin tullut vastaavia haasteita vastaan, tänään kokeilin kiihdyteellä ja ahdot nousee yli yhden baarin niin alkaa pätkiin ja tiputtaa ilmeisesti suojamoodiin kun jää paineet alle 0,5 sitten taas uusi kiihdytys hieman hillitymmin kaasupolinta painaen niin nostaa 0,8-1 tienoille ja kiihtyy ihan kivasti yläkierroksillakin, viikonlopuksi tullee uutta osaa karitsan auttaako, softa tuntuu hyvältä, kunhan sais tuon moottorin toimiin syncronoidusti sen kanssa :)
Comment
-
Joo, eli eihän tämä nyt ihan mene niinkuin elokuvissa. Kun noista threadin alussa luetelluista vioista/koodeista on alettu pääsemään eroon, niin pieni legioona uusia vikoja on hyökännyt. Tässä on nyt muutamaan kertaan käynyt niin, että kun ajan vaikka 60km/h ja laitan reippaammin kaasua (ei kuitenkaan kickdownille asti) nostaakseni nopeutta, niin aski lyö pienempää silmään ja nostaa kierrokset normaalisti sinne 3krpm hujakoille, mutta mitään ei tapahdu. Tuntuu kuin 200 hevosvoimaa olisi karkuteillä. Hädintuskin jaksaa loivaan ylämäkeen edes nostaa nopeuden 80:een asti. Jos tuossa tilanteessa polkaisee kickdownille, eli vielä pykälän pienemmälle, rupeaa kone vain nykimään. Hetken ajon jälkeen saattaa taas ruveta kulkemaan kuin pieni eläin. Liikkeelle lähdettäessä myös välillä aivan täysin voimaton, tuntuu kuin ei rupeaisi ahtamaan. Kone käy vian läsnä ollessa kuitenkin tasakaasulla ajettaessa täysin normaalisti, eikä vikaa edes huomaa.
Tätä mieltä on Vag-com:
Address 01: Engine
Controller: 4B0 907 551 N
Component: 2.7l V6/5VT G 0002
Coding: 10752
Shop #: WSC 00000
WAUZZZ4B62N056895 AUZ7Z0A1945321
4 Faults Found:
17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Short to Ground
P1454 - 35-10 - - - Intermittent
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-00 - -
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 35-00 - -
17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure
P1479 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 1000
Comment
-
kerran näyttää tulevan kaksi yhdellä iskulla niin kirjoitellaan, vaikka nämä on varmaan pari kertaa jo mainittukin.
- EGT vian tunnistaa monesti 4000rpm kieppeillä vedossa hetkittäisenä rötäämisenä.
- Rötääminen tapahtuu monesti kuumemmalla useimmin ja ajan saatossa tiheys kasvaa
- EGT ei jätä vikakoodia välttämättä, varsinkaan alussa.
- Logittakaa vedon aikana EGT:tä, viallinen EGT useimmiten piikkaa sen 1040C syklin tai enemmän rötäyskohdassa. Et näe ilman logitusta.
- EGT:n on jotkut onnistunut korjaamaan juotoksella.
- piirilevyistä on kimppatilaus menossa
- Vaihto nopea, mutta ahdas. Tarviaa mielestäni erikoisavaimena halkaistun lenkkiavaimen anturille ja vähän purkaa vetarinsuojaa yms tieltä.
- Jos et tiedä milloin vaihdettu, vaihda molemmat ja jätä ehjä hyllyyn. Tulet tarvitsemaan sitä jos pidät autoa pidempään. Varsinkin jos et onnistu tekemään jotain kestävämpää modausta, kuten mahd piirilevyn vaihto (ilmeisesti kestävämpi).
- ihan peukku keskellä lapiota olevat tekee tepolle tilauksen molemmista uusista (sarjana halvempi) ja vaihdattavat liikkeessä.
- EGT ei näytä S4:ssa kuin 945-1035. kun nyt muistelen niin loggailuissa näkyi toisinaan 940, mutta en muista oliko ehjä vai hajonnut.Viimeksi muokannut Joker; 12.10.2012, 20:51.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Joker Näytä viesti- Logittakaa vedon aikana EGT:tä, viallinen EGT useimmiten piikkaa sen 1040C syklin tai enemmän rötäyskohdassa. Et näe ilman logitusta.
Uusissa piirilevyissä se hyvä puoli että kukaan ei vielä ole nähnyt sellaisen menevän rikki. Korjatkaa toki jos höpötän omiani..
Comment
-
Egt tuli kuntoon kolvaamalla. Mutta ahtopaineen ylärajan ylitystä herjaa vielä. Koodien nollauksien jälkeen kun tekee reilun kiihdytyksen niin jossain 4000 kierroksen jälkeen veto loppuu hetkeksi ja sitten taas lähtee, mutta tuntuu että vajaa tehoisena. Ja vikakoodi tulee vedon aikana. Tein painetestin ja ei ainakaan isoja vuotoa ole.
Comment
-
Bypassit kunnossa? Nehän näissä on aina rikki.. Eikä näy painetestissä koska vuotaa ahtoputkesta imuputkeen. Omassa oli molemmista kalvo puhki, ja ainakin toinen oli jo kertaalleen vaihdettu samanlaiseen (ja taas rikki). Uudet -710N:t tilalle niin eiköhän kestä, mäntälelut kannattaa jättää hyllyyn.
Comment
-
Tuleeko yliahtoa vielä EGT korjauksen jälkeenkin? Itsellä rikkinäinen EGT kiusasi ajoittaisesti safe-modella ja yliahtoherjalla.
Niin, ja tosiaan ahtopainepyyntiä loggaamalla näet onko lastu vai ei, jos ECU ei ole safe-moodissa. Lastu pyytää sen 1 barin vähintään. Toteutunut ahtopaine saattaa sitten olla jotain muuta.
Comment
-
Korjatkaa jos olen väärässä mutta eihän toi pyydäkkään, eikä toteutumakaan ole juuri mitään.
1000:n päälle mentäessä päästään vasta yli ympäröivän ilmanpaineen.
http://www.unitjuggler.com/convert-p...ar-to-bar.html
Siinä on varuiksi laskuri millibaareja varten, ei tosin ota sitä ilmakehää huomioon. =)
Comment
-
Olet aivan oikeassa.
Jos tuo 900mbar (on siis alle ilmakehän) pyynti on kaasu pohjassa niin auto on saletisti vikatilassa. Aja 115-blockin logia niin että olet ensin nollannut vikakoodit ja saat vian päälle ko. vedolla. Kaveriksi jotain muita ryhmiä esim 002, että saa perustietojakin mukaan.
Toteutuma on suunnilleen hukkaporttipaineen verran ilman sähköohjausta.
Toivottavasti myös Joni saa autonsa viimein laukkaamaan kuten sen kuuluu. Tuo pakolämpöanturin koodi nyt ainakin vaikuttaa kulkuun ihan varmasti ja paljon.
Comment
-
Kävin tänään huoltamolta kysymässä tuota EGT:n hintaa ja yksi kappale oli 389,- Saako näitä tilattua jostain paikasta huomattavasti halvemmalla, vai kannattaako ostaa suoraan tuolta huoltamolta? Aika ei ikävä kyllä riitä nyt kolvailuihin, koska auton on päivittäin ajossa, vaikka se varmaan se edullisin vaihtoehto olisi ollutkin.
Kokeilin muuten seurata sitä EGT arvoa VCDS:llä ja kanavalla 112 oli kokoajan arvo 945 näkyvissä, ei muuttunut suuntaan tai toiseen. Katsoinko kenties väärästä paikasta, kun ei siinä luvussa mitään eloa ollut?
Edit. Auto ei muuten koeajolenkillä rötäillyt, vaan sattui toimimaan sillä kertaa moitteetta.Viimeksi muokannut Jonimies; 22.10.2012, 17:37.
Comment
Comment