Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

rs2-ahdin ja pakosarja s4:seen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • rs2-ahdin ja pakosarja s4:seen?

    Elikkäs onko kokemuksia jos kyseisen paketin laittaa s4:seen? Tuo rs2-ahdin on hybridi k.24/26 jostain olin lukevinani, eikö totta? Onko pakosarjoissa suuria eroja? Paikalleen pitäisi käydä suht helposti, letkut sun muut?
    Muuttuuko auton käytös mihin suuntaan kun nyt "pitäisi" olla kiinni mtm-lastu muuten vakio.
    Jättääkö mtm:n pojat lastun vaihdon yhteydessä minkään laista käynti korttia, vai pitääkö rullille mennä ajamaan tietääkseen onko mtm höpö höpöä?
    Jos autossa olisi toi mtm-lastu niin onko järkevää ja sijoituksen arvoista vaihtaa noi rs2-palikat? Palikat eivät ole ihan halpoja ja niitä ei ihan joka nurkasta löydy kyselyiden perusteella.
    Kannattaako konetta muutenkaan alkaa ahistelemaan kovin paljoa koska en tiedä onko sitä avattu milloinkaan, mutta nyt ainankin toimii mainiosti.

    #2
    Juu, käytös muuttuu, menetät alavääntöä.

    Toki jos hankit siihen myös uudelle setupille sopivan ohjelman niin saat sitten vastikkeeksi yläpäähän lisää boforia. MTM ohjelmat yleensä näkee kun esim. vag-comilla kurkkaa. Ohjelman description tekstissä näkyy softaversio ja kai yleensä myös se luvattu teho.

    Comment


    • #3
      Onkohan tietoa kuka noita pystyy tutkimaan mikkelin seudulla? Ilo yläkierros väännöllä ei ole niin iso ettäkö kannattais uhrata alavääntöä vaihtamalla noita palikoita, vai tulisiko vääntöä yläkierroksillekkaan? Nyt jo tuntuu että alavääntöä sais olla enempi.

      Comment


        #4
        Antsa, siis jos tosiaan hankit sen uutta ahdinta hyväksi käyttävän ohjelman, niin saat sinne yläkierroksille (ja keskialueelle) paljonkin lisää tehoa ja vääntöä. Mutta kun laitat isomman propellin ja vielä samaa 70-luvun tekniikkaa kuin alkuperäinen, on selvää että ahdin herää myöhemmin ellei muita muutoksia tehdä. Itselläni on MTM:n ahdin, joka on ilmeisesti hieman modifioitu rs2:n ahdin, S1 pakosarja ja kaikenlaista pikkumuutosta ja auto lähtee oikeasti vetämään (keräämään kunnolla ahtopaineita) vasta 2700rpm:n jälkeen. Isoilla vaihteilla toki sitä painettä löytyy jo aikaisemmin, mutta ei sitä mitä vakio ahtimella ja ohjelmalla, saati verrattuna chipattuun vakioturboon. Pienillä vaihteilla tilanne on huomattavasti huononpi, esim. oma antaa kakkosella kunnon potkut vasta 60km/h vauhdissa (4000rpm?)

        Ja painotan tässä nyt vieläkin, että ahtimen ja pakosarjan vaihto ilman ohjelman vaihtoa, ei tee kesää. Eli vaikka tod. näk. tuo rs2:n ahdin työntää samalla ahtopaineella hieman enemmän ilmaa koneeseen (pienemmät vastapaineet jne), niin käytännön hyöty on lienee pieni ja siitäkin osa hukkuu siihen, että ohjelma ei ole hienoviritetty sille.

        Comment

        Working...
        X