Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbon öljylinjojen koko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Joo jos sitä sitte hitsais vaan putkesta. On siinä sekin hyvä puoli, että sitte pääsee putkella pakosarjan alueelta pois, niin ei tartte kuljettaa letkulla läheltä pakosarjaa. Tollanen 1.8t paluuputki löytyykin ylimääräsenä. Siinä on 16mm sisäreikä.

    Comment


    • #32
      Teemu minkälaiset liittimet on sulla on? eikö niiden sisäreikiä voi porata isommiksi? Tosin sun tapauksessa kova putki ahtimen ohi on silti varmaan paras vaihtoehto...

      Comment


      • #33
        Ihan perus hydrauliikkaliittimiä. Kyllä noita suoria pari mm saa suurennettua, kulmat on hieman haastavampia. Tosiaan jos kiinteällä tulen tuolta pakosarjan alueelta pois, niin sitten ei enää ole niin tilan kanssa ahdasta, että mahtuu vaikka isompikin letku/liitin koko.

        Comment


        • #34
          Mä en suosittele letkuja ja klemmareita öljynkiertoon. On kuitenkin sellanen paikka ettei tuu joka päivä tarkistettua ja hajotessaan rikkoo koko moottorin...

          Comment


            #35
            Mulla on se teflonletku niin pitkä ettei pääse ikinä pois niiden putkenpätkien välistä ja kunnolliset klemmarit vielä varmistamassa/tiivistämässä... Ja pitäähän näissä romuissa muutenkin kuikuilla pellin alle jokapäivä:)

            Comment


            • #36
              Eihän paluupuolella ole mitään painetta, joten ei ole pelkoa että se nyt ihan tosta vaan "poksahtaisi" irti. Eriasia tulopuolella.

              Comment


                #37
                Nostellaan tätä säiettä taas pitkästä aikaa. Elikkäs oon käyttäny AN4 öljytuloa ja paluu sisähalkaisijaltaan 20mm. Hyvin on pelittänyt vakio HX40S:n kanssa joka on pysynyt uuden veroisena laakeroinnin osalta, mutta nyt on jo pari kertaa menny laakerointi tuosta toisesta ahtimesta joka on HX40 64,5mm kompuralla ja 67mm turbiinilla. Voiko sittenkin olla, että tässä on aksila sen verran kovemmalla rasituksella ettei voitelu vaan yksinkertaisesti riitä? Ajattelin jos kokeilis seuraavaksi tehä öljytulon AN6:sta... Mitäs kokoluokkaa hipokoneiden omistajat ovat käyttäneet turbon öljylinjastossa?

                Comment


                  #38
                  Tuollainen sattui silmiin, viimeisessä viestissä ote Holsetin tehdasmanuaalista:

                  6. The oil inlet pipe should be 9.5 mm [0.375 in.] bore minimum and the oil drain pipe should be 19 mm [0.75 in.] bore*
                  minimum.*

                  AN4= 6.35mm
                  AN6=9.65mm

                  http://forums.offipalsta.com/archive.../t-112139.html
                  Viimeksi muokannut Joksa_; 18.7.2016, 22:42.

                  Comment


                  • #39
                    Mitenkäs a4 b5 1.8T AWT öljylinjat kannattaisi toteuttaa alkuperäistä ahdinta vaihtaessa? Teräspunosletku käypää, mutta miten nuo liittimet ja linjojen koot menevät.. Ei jollakin sattuisi olemaan mittoja muistissa?

                    Comment


                    • #40
                      Itselleni vastaten, ahtimen öljynsyöttö reikä m12/1.5. Siihen tulee uros-uros adapteri, jonka toinen pää mystinen unf kierre (korjatkaa ken tietää). Öljynlauhduttimen päässä banjoliitin ja pultti, kokoa m12/1.5.

                      Toteutin öljynsyötön 130cm 1/4" hydrauliikkaletkulla, jonka vedin koneen etupuolelta. Ahtimen päässä 1/4" naarasliitin ja toisessa päässä vastaava banjo. 1/4" naaras ei sovi adapteriin, joten sorvasin siihen 1/4" jengat. Saa nähdä miten tuo normi letku kestää kuumaa, muuta kun ei ollut saatavilla.

                      Tarpeet siis:
                      -Noin 110-130cm kuumankestävää teräspunos 1/4" hydrauliikkaletkua
                      -banjoliitin johon m12/1.5 pultti sopii
                      -1/4" naaras liitin
                      -m12/1.5-1/4" adapteri

                      Näillä eväillä hytikka liikkeeseen teettämään.
                      Viimeksi muokannut Kozzu; 1.9.2016, 22:24. Perustelu: edit

                      Comment

                      Working...
                      X