Kyllä. Omassa pienessä mielessä pidän 35superia 2 eri versiona, 8/55 ja 12/60 pakopesillä. Sanotaan sitten, että mulla on 35 hybridi superkompuralla ja 16# pesällä :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 1.8t quattro-01 viritysapua
Collapse
X
-
Ihan minkä luontoisen koneen itse haluaa. Oikea superi varmaan miellyttävämpi ajaa taajama räppäilyssä, tehoalue alempana, mutta ei riitä niin pitkälle. Isompi pakopesäinen tullee tasaisemmin mukaan ja venyy pidemmälle. Pääsee oikeuksiin pidemmissä vedoissa. Superia saanee ajaa kovilla paineilla sinne 400hv tehoihin ja on varmasti kuuma ja tukkoinen silloin = nakuherkkä. Tuohon nyt vaikuttaa vähän muukin. Vesiruutta siihen kaveriksi??
Onko kellään tietoa kenen/millainen 1.8t tuo 512hv laite on ollut? Ite kuullut että ois Porvoosta ja sulanut suht nopeesti. Toisaalta tuo 2.2 samalla ahtimella tais toimia hyvinkin. Pakopaine kohtasi ahtoopaineen melkeen rajottajalla vasta. Ahdin valinta on aina hankalaa. Ei kannata kuitenkaan ottaa sellaista jonka joutuu vetämään ihan tappiin.
Comment
-
Tossa pro turbon tai kkd:n hx 35 superissa, on vesijäähdytetty laakeripesä, jos se auttaa mitenkään. Kyllä ketuttaa, ku pientä oravaa, ku ei näistä ymmärrä tarpeeks ite vielä. Mut otan ton superin sitte ja vähän reilummat suuttimet, ni voi vaihtaa puhallinta sitte joskus, jos toi ei piisaa tai tulee lämpö ongelmia.
Comment
-
voi olla hankala saada holsettia sopimaan valusarjaan jo sellaista olet suunnittelemassa. Kompurakotelo on iso. Valusarjat tarkoitettu yleensä ko3 tai t28 kokoisille. Lisäksi tarvit se hukkiksen ja yleensä niissä ei ole paikkaa sille. Soita kkd ja pyydä tosiaan tarjousta asennettuna osineen. Aloita juttu projekti puolelle. Karannut aika kauas alkuperäisestä postauksesta. Moottorikoodi lukee koneen etureunassa
Comment
-
Nyt olis vielä pari kysymystä turboista, ku tuli toi turbon koko kysymys esille, ku käytii sitä pakosarjan tekoa suunnittelemaa. Eli kumpi on parempi, garret vai holset? Garret on aika paljon kalliimpi, mut jonkun verran pienempi kooltaa, mikä olis hyvä, ku vääntää niitä sarjoja ja siinä on hukkis valmiina. Sama yli 400 hv on edelleen tehotavote. Kumpi on kestävämpi/laadukkaampi? Kokemuksia varmaan joltain löytyy
Comment
-
Meneeks tää aihe vähän samalle sektorille, ku ikuinen taisto, että kumpi on parempi chevy vai mopar?:)
No joo, mua ei kiinnosta tollaset asiat. Ainoastaan se, mikä on parempi. Jos niillä ei ole selkeitä eroja, ni sitte pitää valita vaan joku. Vaihtoehdot oli holset hx35 super tai Garrett GT2871R (.86) tai Garrett GT3071 (.64)
Comment
-
Mopar on parsa.
ohan noissakin eroja. mut ite kallistuisin silti holsettiin
-todettu toimivaksi
-miesmäinen koko (essolla saa oossomia)
-ulkoisella portilla
-halpa (toki hintaan lisää sen portin verran)
-joskus ajanu jumalmottia 3071llä eikä säväyttäny. heräs jotenki joskus eikä silti vetäny..
-t25 laipalla sais valusarjaan (mut milläs vitun valusarjalla sais sen +400:)
Comment
-
No iso koko ei välttämättä oo hyvä, ku käydää sellasella konttorilla, mistä leimoja saa. Jotenkii ei huvittais joka vuotinen kamojen vaihto, mut sehän tässä taitaa olla eessä joka tapauksessa. Se 400 on minimi tavote ja siitä ei tingitä:). Kyllä tossa osaavat sano, että sen pakosarjan saa sinne tehtyä myös holsetin kanssa, mut ahasta tulee olemaa.
Comment
-
http://www.radalle.com/uutiset/?cmd=uutinen&id=353 Siitä burberry moottorinsuojaa vaan väkertelemään niin saat sen leiman :)
Comment
-
Mikä on jumalmotti?:) Jaahas, kylhän noita on kuitenkin tehty, kun nyt on asiaan enemmän perehtyny. Eli mun mielestä ihan realistinen tavote. N.222 hv litrateho ei kuulosta mitenkään älyttömältä vaikka toki suurelta. Tää projekti alkaa avautua mulle jo vähän (kiitos teidän) ja olen kyllä jo vakuuttunut, että toimiva peli saadaan noille tehoille. 400 hv 200 säxä nismo 1.8t koneella ei tosiaa ole mikää ihme tuolla tien päällä. Ei kai vag motin virittäminen voi sen vaikeampaa olla, ku jonkun japsin? Ja jos on, ni keinot ongelmien selvittämiseen löytyy varmasti.
Comment
-
-
eihän se mikään ongelma ole, ei todellakkaan. Mut eipä o katsastuskaan, siihen kun on ihan selkeät ohjeet ja säännöt annettu. Virityshommeleissa tai ylipäätään autojen (eikä naisten) kanssa ei aina mene ihan kirjan mukaan.. 400hv ca koneisen 200sx näkeminen tien päällä, ajossa, omin voimin liikkuen, edes hetken on jo sinänsä ihme. Hymiö..
Comment
-
Jep. 80 luvun Nissani tarvitsi vain pari vetoa Zuikkiksen pihalla=360hv. 2000-luvun motroniccia säädetään päivätolkulla ja ajetaan 300L bensaa rullilla, että päästään vähän reilumpiin lukuihin. Itse osien pulttaaminen kiinni koneeseen on 1-1 helppoa kuin nissanissakin..Jos se ois vaan helppoa laittaa se aftermarket ecu tohon obd2 katsastettavaan Audiin, niin helpottuis tuo säätökin julmetusti.
Jaahas, kylhän noita on kuitenkin tehty, kun nyt on asiaan enemmän perehtyny.Viimeksi muokannut -03 tq; 23.9.2011, 11:08.
Comment
-
Juu, obd hommat on varmasti ongelma, mut jos sinne laittas katsastusta varten aina normi ohjaimen ja tekis muuten jollee muulle ohjaimelle. Ennen, ku audin ostin, auton säädön ammattilainen keskisuomesta suositti, että ostaisin -00 tai vanhemman, missä ei obd:tä katsastella, mut samaan hengenvetoon sano, että leimaa varten voi aina vaihtaa vakio-ohjaimen. Itse pidän tästä b6 korista enemmän, ni b5 ei tullu kyseeseen. Ja onhan sullakin -03 tq, ni 317 kw, mikä riittää mullekkin vallan mainiosti:) Hyvä, jos tässä on vähän haastetta:) Kävin ite koeajamassa 1998 gti golffia, missä sama jumalmotti. Siitä oli laput hariselta 360 hv. Alakerta vakio, mut turbot ja muut tarvittavat tietenkin vaihdettú. Toki koneen kestävyys ei oo sama, ku alakerta vakio, mut hyvin toimi. Etuveto auto ei vaan kiinnostanu tarpeeks sit loppujen lopuks, ku ei oo sellasi ollu. En itse paljoo enempää vaadi tehoja kuitenkaa. Toki mun pulkka on vähä uudempi, ku golf oli
Comment
Comment