Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8t quattro-01 viritysapua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • bensavermeitä et saa ihan tohon rahaan. Hukkis puuttuu. Säätäjälle 300, salli mun nauraa. Putkisto ei maksa puoltakaan tosta itse tehtynä. Koneistuksia ja kansiremppaa ja tiivistesarjaa/muutamaa pisteosaa sekä jakopäätä ei saa tohon rahaan + inconel pakovenat. Nokat? Oem ölppäpumppu joku 150e. Ölauhdutin letkuineen ja ryöstölaippa mukaan. Imuputki + suuri filtteri 100e. Pakolämpömittari/afr esim vems 300. 1. Hajonnut kone jonka jälkeen lähes kaikki tämä uusiks :)

    Comment


    • Niin, tarkotukseni oli siis aiemmin vain ilmaista, että multa saa virisarjan, joka kuljettaa päivästä toiseen vuodesta toiseen, ilman ihmeempiä murheita, tuottaa 340hv, ja maksaa saman verran tai vähemmän, ja se tulee parissa laatikossa, joista paikalleen asentaminen kestää päivästä kahteen.

      Kisabensalla teholukema nousee 30-40hv.

      Valitettavasti siitä puuttuu ite rakentamisen riemu, ja toimimaan saamiseen liittyvä mahdoton draama.

      http://www.aprfinland.fi/kauppa/tuot...439&parent=114

      Comment


        Valitettavasti siitä puuttuu ite rakentamisen riemu, ja toimimaan saamiseen liittyvä mahdoton draama.
        Priceless...

        Comment


        • Miksi laittaa arp pultit? Olen useamman rallipuolelta kilpakoneen rakentajan kanssa jutellut ja aivan turhaa rahaa. Olen nähnyt yhden 1.8T koneen dekkitason ku oli kansi vedetty arp pulteilla kiinni. Ilman tiivistettä oli rako kannen ja tason välissä. Sen verran on momenttia niillä pulteilla laitettaessa että vetää lohkon puolelta koholleen kun kiristää.
          Katista voi puottaa puolet tuosta 300e pois. Itse juuri ostin. Kuluineen 100cell katti 150e. Eikös Tepolta saa melko pätevän tähän käyvän S2 kytkin paketin vauhtipyörineen? Ei maksa tonnia. Johan sitä siinäkin oli säästöä.
          Viimeksi muokannut MikaSS; 8.11.2011, 09:24.

          Comment


          • Miksi laittaa arp pultit?
            Onkos näissä muuta erikoista, kuin niiden "venymättömyys" -> voi käyttää uudestaan? Ei nuo alkuperäiset varmasti montaa kymppiä maksa eli, jos meinaa ettei moottoria oteta auki, niin vakiolla kasaan...?

            Comment


            • Joo ei niistä ainakaan vastaavaa hyötyä vielä tämmösissä rakennelmissa ole. Tai voi niillä dekkitason pilata jos välttämättä haluaa.

              Comment


              • Laitoinkin, että varmasti jotain puuttuu. Sainpahan näin ainakin lisäinfoa. Säätäjä juttu olikii ihan heitto, koska olen jo kolmelta eri sellaselta tarjoukset pyytäny. Ja 60 mm hukkis kuulu kallen pakettii. Oli jääny epähuomiossa pois. Olen tietenkin myös noita kittejä katellu ja selvittäny hinnat, mitä maksaa missäkii. Mut teho tavote on se 400, ni sen takia valmiskiteistä ei tunnu löytyvän sopivaa ja miten on koneen kesto, ku ei aukasta konetta ollenkaan. Olen ymmärtäny, että mun konetyyypissä on ainakin heikommat veivit, ku vanhemmissa ym.

                Comment


                • Tuosta RS4 MAFfista - ECS myy noita ihan hyvään hintaan, näyttäis olevan varastossakin. Ja taas tuli säästöö budjettiin.. ;)

                  Comment


                  • B5 RS4 maf AD putkasta alle 150e sisältäen runkomaksun. Ja joo, on Boschilainen.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja TSami Näytä viesti
                      Tuosta RS4 MAFfista - ECS myy noita ihan hyvään hintaan, näyttäis olevan varastossakin. Ja taas tuli säästöö budjettiin.. ;)
                      Eipä tuo kotimaassakaan näytä paljoa maksavan: http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=077133471K

                      Comment


                      • Kappas, ne onki noin halpoja täällä Suomessakin, ei oo tullut katottuakaan. Täytyypä laittaa tilaten tässä jossain välissä.. :)

                        Comment


                        • Säästöö se on pienikii säästö:) ja yks osa vähemmän etittävänä eli kiittää...
                          Ja apr-pultit unohettu

                          Comment


                          • Tossa ois yks 35 superin lappu eräästä b6:sta. Kuulemma ei pidemmälle tohdi mennä/toimi kunnolla lämpöjen takia. Muutenhan toi kyl näyttää että vetoa ois pidemmällekin?? herää samanlailla, kuin tuo mun 60mm/16#
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut -03 tq; 16.11.2011, 11:45.

                            Comment


                            • Onko pakolämpömittausta? Jos ei niin järjestä. Siitähän sen näkee tohtiiko vai ei eikä tarvii arvailla.

                              Arvaan kyllä että tohtis panna tonnin lisää jenkaa ja pitää ahto samana, mutta varmistus tietty lämpömittauksella.

                              Comment


                              • Juu ei ole pakolämpömittausta. Ei ole mun auto. Onko lambdoissa minkäänlaista lämpötunnistusta?

                                Comment


                                  Miks tuo soppaviiva on tuollainen?

                                  Comment


                                  • Lambdat tietävät vain oman toimintalämpötilansa eivät varsinaisesti pakokaasun lämmöstä. Jos toi seos nyt on 13.5 niin varmaan onkin lämmintä. Vedoltaan on kyllä ihan näpsäkän olonen peli.

                                    Comment


                                    • Liekö ahtoilman lämmöt karkaamassa, eikös sopalla jäähdytetä? Selittäs myös, miks ei oo enempää otettu, eikös?

                                      Comment


                                      • Melko laihalla? Lisää soppaa->vähemmän lämpöä.

                                        Comment


                                        • Unohdin mainita, että auto ei ole valmiiksi säädetty ja tuo lappu on vain "joku". Mitäs vcds group 34 näyttää? Sieltä kuulemma selviää myös pakolämpö lambdan kautta?? Lähinnä tota heräämistä sieltä katottu, kun on ollut juttua noista heräämisistä ja pakopesistä. Tossa on mun ja sen toisen käppyrät vielä päällekkäin.
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut -03 tq; 16.11.2011, 19:57.

                                          Comment


                                          • 034:ssä on mallinnettu lämpötila, ei perustu suoraan anturitietoon.

                                            Seoksella ei tuohon imulämpöön myöskään oikein merkittävästi vaikuteta :)

                                            Comment


                                            • Mut näyttää yllättävän hyvälle kuitenkin tuo superi. Jos tuo antaa vielä nostaa painettakin ja 60mm hukkis antaa anteeksi vielä, niin ei se niin kaukana ole tuosta mun lapusta.

                                              Comment


                                              • Lomat on lusittu ja jatketaan tuunaamista. Juu, hyvältä näyttää ton superin laput ja riittää myös mulle tollaset arvot. Varmaa aika helpolla tulee se viiminen 20 hv:tä sieltä jos tota ei ollu vielä edes säädetty

                                                Comment


                                                • Mites tuo ECU, mihin asti vakiolla pärjää? Vai saako näihin jotain bolt-on settiä, jolla OBD ei huutaisi hoosiannaa?

                                                  Sitten vielä kansista.. Joku tuolla jo kertoili aeb/adr (onko muita?) isoporttisista - onko nuo hydraulisia? Mites niiden toiminta vaikka 8000rpm rajoittajalla?

                                                  Nyt koneessa 360hv ja kyllähän lisää pitää saada ettei ihan jaloissa tarvitse olla..

                                                  Comment


                                                  • orkkis ecut venyy pitkälle sopivilla antureilla. Miinusta että hankala säätää ja sitä kautta tulee kalliiksi.. Pienireikäsillä saadaan parempi/laajempi vääntö. Kaikki 1.8t on hytikoilla, turvallinen rpm raja lienee 8200-8500. Vanhat pakovenat ei tykkää kierroksista ja lämmöstä ja saattavat katketa. Voidaan muuttaa kovaksi kanneksi. Tuskin kannatta jos käytössä ei ole ahdin ja jyrkät nokat joiden tehoalue on todella korkealla ja viihtyy siellä usein.
                                                    Viimeksi muokannut -03 tq; 30.11.2011, 23:33.

                                                    Comment


                                                    • Miinusta että hankala säätää ja sitä kautta tulee kalliiksi..
                                                      Tämä pätee ehkä pelkkää huipputehokäyrää haettaessa.

                                                      Kun otetaan huomioon auton käyttö kokonaisuutena, niin kylmäkäynnistys, tyhjäkäynti, lämpötilamuutokset jne. ovat vakioeculla merkittävästi paremmin hallussa eivätkä vaadi useaa säätökertaa kuten kolmannen osapuolen ecuilla. Parin vuoden dynokokemuksella tiedän sanoa, että harva maksaa kolmannen osapuolen ecun säätämisestä osakaasualueille huolellisesti.

                                                      Comment


                                                      • Olen Jarkon kanssa täysin samaa mieltä.

                                                        Comment


                                                        • Olisko tässä hankala eli monipuolinen?

                                                          Comment


                                                          • Onko huselon projekti jo työn alla???!!!

                                                            Comment


                                                            • No juu, hyvin hitaasti edistyy täl hetkel audiprojekti. Suomen valtiolla eli verottajalla oli eri käyttöä mun projekti rahoille. Pyöritän firmajuttuja ja ku lappu kolahtaa luukusta, se on maksettava, että kreikka saa musuja. Mut onneks tää alkaa jo tästä oikenee ja oon jo jonkun verran osaa hommannu eli pikku hiljaa kuitenkin etenee. Aikataulu oli sinne helmikuun loppuu eli melko varmasti siinä pysytää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X