Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

NM nokka-akselit turbo koneeseen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    NM nokka-akselit turbo koneeseen

    onko kukaan kokeillut NM(2.0L 20v) moottorin nokkia turbo käytössä??pelaako paremmin kuin 7A nokat.

    #2
    Ei oo kokemusta, mut kirjaudu tuonne:

    http://www.s2forum.com/forum/

    Siellä on ollu aika paljonkin juttua.

    Comment


      #3
      Onhan noita tullut lueskeltua.

      olettaa vois
      NM nokilla keski rekisteri parempi,yläpää heikompi verrattuna 7A nokkiin.

      paras taitaa kuitenkin olla vakio imu nokka,7A pakonokka

      Comment


        #4
        nm nokat on rajuimmat mitä on tehtaalta tullut, on nimittäin melkonen teho 2 litrasesta vaparista, ei taida muilla olla, vai tuleeko joku tuotantopeli 80 luvulta mieleen jossa kovempi litrateho/2litrasesta enempi?

        Voin vaihtaa päikseen 7a <-> nm jos jää vaivaamaan ;)

        Comment


          #5
          AAN, ABY, 3B___ Opens 3° ATDC, closes 25° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm
          ADU___________ Opens 13° ATDC, closes 35° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm?
          NM ___________ Opens 0° ATDC, closes 32° ABDC, duration 212°, lift 9,6mm?
          7A____________ Opens 6° BTDC, closes 38° ABDC, duration 224°, lift 9,6mm
          Rally Piper______ Opens 22° BTDC, closes 62° ABDC, duration 264°, lift 10.87mm

          Exhaust

          AAN, ABY, 3B__ Opens 42° BBDC, closes 9° BTDC, duration 213°, lift 8,6mm
          ADU__________ Opens 24° BBDC, closes 1° ATDC, duration 205°, lift 9,5mm
          NM __________ Opens 35° BBDC, closes 3° BTDC, duration 212°, lift 9,6mm
          7A___________ Opens 42° BBDC, closes 3° BTDC, duration 207°, lift 10,5mm
          Rally Piper_____ Opens 57° BBDC, closes 17° ATDC, duration 254°, lift 10.17mm

          En ota vastuuta oikeellisuudesta:)

          Comment


            #6
            Kamulla on vakio imu ja NM pako tehtaan merkeissä ja pelaa nätisti.

            Comment


              #7
              Mikä tuosta vakioimunokasta tekee parhaan? Ymmärrän, jos tuijotetaan vakioajoituksia, mutta säädettävillä pyörillä ratkaisevaksi noussee aukioloaika ja nosto. Pakopuolellahan 7A:n nosto on omassa luokassaan, aukioloajassa tuo 5 astetta ei lie suunnaton? Äkkiä voisi kuvitella, että imupuolella reilu milli nostoa ja pari kymmentä astetta lisää olisi hyvä juttu, jos vaan ei tapaa männän lakeen..?

              Comment


                #8
                Syystä tuntemattomasta 7a imunokalla ei monikaan ole hyviä tuloksia saanut, vaikka on säädettäviä pyöriä ollut.

                liekö syynä osaamattomuus ajoituksissa vai missä??

                S2foorumilla hehkuttavat vakio imunokka + 7A pakonokka yhdistelmää,pitäis pelata kohtuullisesti myös vakio ajoituksilla

                Comment


                • #9
                  Mun muutaman otoksen tutkimuksella 7a-nokilla herää heikommin kuin kellotetuilla turbon vakioilla, ja teho jää samoihin.

                  Tämä siis näissä 500hv maaston vekottimissa. Tosin meillähän on tapana imasta turbosta kaikki mehut, jolloin maksimiteho ei muutenkaan määräydy minkään muun mukaan kuin turbon tuoton...
                  Viimeksi muokannut Repo/promo; 28.6.2011, 09:58.

                  Comment


                  • #10
                    7A___________ Opens 42° BBDC, closes 3° BTDC, duration 207°, lift 10,5mm
                    Tällä rivillä on joku virhe, koska 42-3+180 = 219.

                    Edit: oikeat arvot taitaa olla:
                    Opens 42° BBDC, closes 3° BTDC, duration 219°, lift 10,3mm
                    lähde: www.motorgeek.com/viewtopic.php?f=10&t=28272
                    Viimeksi muokannut Jouni_K; 29.6.2011, 19:26.

                    Comment

                    Working...
                    X