Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 vikakoodia G71 ja G31

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 vikakoodia G71 ja G31

    S4 prefacelift alkoi sytyttelemään EPC valoa käynnistyksien yhteydessä 2-3 viikkoa sitten. Valo syttyy keskimäärin parin päivän välein, ei siis tule läheskään joka startissa. Ja se sammuu heti, jos sammuttaa auton ja käynnistää heti uudelleen.

    Muuten auto tuntuu toimivan ihan suht ok, ehkä hiukan vetoja puuttuu, ahdot tulee korkeemmilla kierroksilla kuin yleensä, mutta voi johtua helteisen kuumasta imuilmastakin...?

    Oheiset vikakoodit löytyy.

    2 Faults Found:
    16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
    P0106 - 35-10 - - - Intermittent
    16622 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too High
    P0238 - 35-10 - - - Intermittent


    Dera taitaa olla jo kesälomalla, niin kysytään apuja teiltä.
    Uskaltaako ajella autolla normaalisti (eli urku auki :D ) ennenkuin vika on selvinnyt?

    thnx,
    /Pauli

    #2
    Kaasuläppä kannattaisi putsata jos on likainen, ja sopeuttaa.

    Noista vikakoodeista en osaa sanoa. Tuskinpa on ahtovuoto koska siitä tulee eri koodi, mutta eipähän se haittaa tarkistaa.

    Comment


    • #3
      ok, testailen noita. Kiitos vinkistä!

      Tuskin tosiaan ahtovuoto, koska yläkierroksilla kiekuu ihan normaalisti.

      Comment


      • #4
        Manuaalin mukaan P0106 on todennäköisesti myös G31-vika , toinen vaihtoehto F96 eli ulkoilman paineanturi ,se sijaitsee Ecussa.
        P0238 on ajossa ilmenevä toimintavika, jos Mil-valo alkaa palaa . Tässä tapauksessa kuitenkin ilmeisesti johtokontakti tai sitten Map-anturi on löysällä, koska EPC syttyy. Omassa Allroadissa nimenomaan EPC syttyi , kun testasin konetta anturin ollessa irti, johto oli kiinni. Auto ei silloin myöskään lähtenyt käymään.

        Comment


        • #5
          Lainataan ketjua kun vikakoodit täsmälleen samat kuin omassa eli b6 1.8tq:ssa.

          Kuinka herkästi tämä G31 anturi viottuu, vai onko yleensä kosketushäiriöistä kyse?
          Entä onkohan G31 toimimattomuus syy ja seuraus myös tuohon toiseen vikakoodiin ja siihen että toteutuneet ahdot eivät pysy pyyntien mukana?

          Comment


          • #6
            Mullekin tuli nyt toisen kerran kuukauden sisällä EPC-valo ja nää kaks koodia

            16622 - P0238 Turbocharger Boost Sensor (A) Circ.
            High Input, 35-10, intermittent

            16490 - P0106 Manifold Abs.Pressure or Bar.Pressure (G71,F96)
            Range/Performance, 35-10, intermittent

            Lähtisittekö G31 vaihdolla liikenteeseen? Ei ole konepeltiä tullut avattua sitten pääsiäisen enkä tuon liitintä nykinyt niin varmaankin ihan perinteinen anturivika.
            edit: MAP-anturin nyt meinasin varuilta vaihtaa, onhan se tuossa 15v jo ollut. Tarjotkaa http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...62#post1101562
            Viimeksi muokannut Pitkänen; 1.7.2014, 06:36.

            Comment


              #7
              Auttoiko MAP-anturin vaihto?

              Tuollaista työntää itsellä, mikäköhän on hajoamassa?

              16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96)
              P0106 - 35-00 - Implausible Signal

              Comment

              Working...
              X