Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbon vaihtoon vinkkejä A4 B6 1,8tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turbon vaihtoon vinkkejä A4 B6 1,8tq

    Uusi Turbo pitää hakea matkahuollosta ja ajatus on perjantaina ruveta vaihtamaan paikoilleen. Jotta hommasta selviäisi mahdollisimman vähän turhaa työtä tekemällä, niin olisin kovin kiitollinen kaikista hommaan liittyvistä neuvoista. Mitä kaikkea kannattaa purkaa edestä ja onko siellä jotain piiloruuveja tms.

  • #2
    Onko se uusi turbo suoraan paikoilleen sopiva?

    Comment


    • #3
      Tuossa on jonkinlaiset ohjeet kuvineen b5:seen. Ei b6 hirveästi eroa..http://www.b5one.com/howto/k04.html

      Comment


      • #4
        Se kaiken järjen mukaan pitäisi olla paikalleen sopiva... En uskokaan, että itse turbon asettelussa ongelmia tulee, jos pultit suostuvat irtoamaan järkevästi. Lähinnä mietityttää, mitä kaikkea olisi hyvä purkaa ja miten esim. ilmaputksari on kokonaisuudessaan kiinni, että sen saisi pois edestä. Sitä irrottamatta voi olla aika toivotonta hommaa...

        Comment


        • #5
          Ilmanputsarikotelo irroittamalla turbo on jo aika hyvin käsillä, öljyn/vedentuloletkut irti, katin 3 mutteria irti, en muista oliko alin sellainen että helpoiten lähti irti katkaistulla 17mm kiintoavaimella, vai saiko auton alta räikällä ja hylsyllä..

          Noiden jälkeen imuputki irti turbosta, ahtoputki irti, turbon tukirauta irti lohkosta ja/tai turbosta, vedenpaluu irti lohkosta, vedenpaluun yläpää on niin hankalassa välissä että se on helpoin pitää kiinni turbossa ja irroittaa vasta kun turbo on pois autosta. Jossain sopivassa välissä tietty itse turbo-pakosarja väliset pultit irti, saa hieman liikkumavaraa turbolle jos on ahdas paikka.

          Öljynpaluun taisi saada suoraan turbosta irti, hieman ahdas väli toki. Lisäilmapumpun letku oli muistaakseni kiinni turbossa kahdella pienellä pultilla, jos oikein muistelen/Etkan kuvaa tulkitsen. En tiedä varmaksi tarviiko tuota imuputkea irroittaa kokonaan autosta kun turbon vaihtaa, itse irroitin omastani.

          Suurinpiirtein noilla eväillä sen pitäisi vaihtua, jotain toki saattoi unohtua kun on jo 1,5v omasta remontista aikaa. Tuossa pari linkkiä joista voi olla myös apua, ainakin kuvien muodossa:

          http://www.a4mods.com/index.php?page...tml&category=1
          http://www.atpturbo.com/root/help/pd...ngitudinal.pdf
          http://www.a4mods.com/index.php?page...tml&category=1
          Viimeksi muokannut JarnoN; 6.5.2010, 15:58.

          Comment


          • #6
            kiitos paljon vinkeistä. Turbo on nyt vaihdettu. Kahteen henkeen pihalle pressusta tehdyn katoksen alla vesisateessa meni aikaa noin viidestä kymmeneen, kun muutana pultti oli aivan sairaan tiukassa.

            Comment

            Working...
            X