Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uutta ahdinta 2.0 TFSI moottoriin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uutta ahdinta 2.0 TFSI moottoriin

    Eli auto b7 2.0tfsi ja uusi ahdin olisi hakusessa. K04 tuli nyt ensimmäisenä mieleen. Kysyisinkin nyt kokemuksia/mielipiteitä mikä olisi hyvä ja mistä kannattaisi ostaa. Maksimaalinen teho ei ole nyt kiikarissa, vaan tähtäimet joskus tulevaisuudessa siihen 300hv:n tienoille. Pakosarja vaihtoon samalla myös?

  • #2
    http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=32 sivun alhaalla holset he221w tosi hyvään hintaan. Joudut teettään pakosarjan. Tai joku discopottu ja valusarja. Tulee 300 helposti, eikä tarvi vetää viimeisilleen. Heräileekin hyvin.
    Eikös näissä 2.0tfsi ole pakosarja integroitu pakopesään?

    Comment


      #3
      Tuossahan alkaa olemaan jo Holsetin hinta kohdillaan. Harmi kun siinä ei ole vesijäähdytystä. Sen kuulemma saa vaihtamalla keskiön, mutta mitä lie maksaa?

      Muistelisin että pakosarja on noissa uusissa koneissa turboon integroitu.

      Comment


      • #4
        Miksi se pitää olla vesijäähdytetty?

        Comment


          #5
          Ei kait se pidä olla, mutta olisihan se parempi ettei öljyt kävisi niin kuumana. Dieseleissä kun on pienemmät lämmöt niin niissähän tuo ei ole niin suuri ongelma. Tuskin ne huvikseen ovat alunperinkään laittaneet vesijäähdytystä jos sitä ei tarvittaisi tai siitä ei olisi hyötyä.

          Comment


          • #6
            Tosiaan ei mikään discodonitsi ei ole hakusessa. Enneminkin hyvä ajettavuus ja siinä sivussa vähän potenttiaalia lisää vakioon verrattuna.

            Comment


            • #7
              No sitten se on k04. Seuraava askel olisi disco. Tuo discopallo on ajettavuudeltaan k04 steroideilla jos niin vois sanoa. Kuitenkin aika samantyylisiä..

              Comment


              • #8
                Vakkari välijäähy tossa koneessa on ilmeisesti aika rimpula. Onko turbon vaihdosta hyötyä jos ei samalla päivitä tota jäähypuolta?

                Vähän ehkä OT, mutta mitä maksaa muutetun auton testauttaminen VTT:llä, jotta se kelpaa muutoskatsastukseen? Tuo turbon vaihtaminenhan varmasti nostaa tehoja yli sen sallitun 12%, tai muuten siinä ei taitaisi olla mitään mieltä.

                Comment


                • #9
                  Muutetun auton testauttaminen ja säätäminen siten että kelpaa muutoskatsastukseen on jonkun kymppitonnin projekti.

                  Auto tuskin kun läpäisee päästörajoja vakionakaan, eli pari päivää voi varata surutta aikaa pussitesteihin.

                  Comment


                  • #10
                    Eilen pari paikkaa soittelin läpi ja totesin että tyydytään korjauttamaan/päivittämään vanha ahdin suosiolla. Semmoisen käsityksen sain että K04 projektin kustannukset karkaa aivan käsistä. Apr:n paketti ilman töitä siinä 7000e luokkaa. Eipä paljon kannata 10k laittaa kahden kympin autoon, sillä rahalla ostaa sitten vaikka kakkos autoksi jonkun vanhan ässäläisen.

                    Comment


                      #11
                      Tuo turbon vaihtaminenhan varmasti nostaa tehoja yli sen sallitun 12%, tai muuten siinä ei taitaisi olla mitään mieltä.
                      Tuo tehoraja on muuten 20%, ja vaikka se ei ylittyisikään niin vähäpäästöisessä tuo homma ei oikein toimi. Siihen kun periaatteessa ei saa vaihtaa mitään ilmanputsarin ja katin väliin.

                      Comment


                      • #12
                        Näillä näkymin lähetellään vanha pökäle fin-turbolle, niin saavat katsoa miten pahasti kärsinyt. Korjaillaan jos korjattavissa on.

                        Onko kellään tietoa mistä voisi saada ulkomailta halvalla uuden vakio ahtimen? Suomessa hinta 1300e tienoilla.

                        Comment


                        • #13
                          APR K04 - paketti ei siis ole lähellekään 7000 euroa, ennenkuin siihen lisätään kytkin vauhtipyörineen ja pakoputkisto kisakatilla. Sittenkin ollaan 6500 eurossa.

                          Iso kasa rahaa, joo, mutta täytyy muistaa, että tehoakin tulee normilastuun nähden melkein 100hv lisää.

                          Comment


                          • #14
                            355-360hp K04 paketilla?

                            Comment


                            • #15
                              Antaaks sun pelkka lastu 265hp?

                              Eurobensalla k04 kiteista mittailtu yli 320hp pyorilta.

                              Comment


                              • #16
                                Epäilemättä APr:n setti olisi paras mahdollinen ja antaa komeat tehot. Mutta toimiakseen kunnolla se vaatii hengittävän putkiston ja kyseisillä asetuksilla saavutettavan väännön myötä kytkinpuolen rojut joutuu ennemin tai myöhemmin uusimaan. En kyllä miettis hetkeäkään jos rahaa olisi pussissa vähän enemmän.

                                Halvempaa ratkaisua pieneen toimivaan piristykseen lastun lisäksi ei taida oikein olla.

                                No putkiston nyt joutuu uusimaan joka tapauksessa jos tehoja haluaa lisää.
                                Viimeksi muokannut 8866; 26.4.2010, 11:47. Perustelu: Yhdistin.

                                Comment


                                • #17
                                  Repo kyllä sanoi jotain sen suuntaista että 04:sen säätäminen toimivaksi on aika paha rasti. Tuolta löytyi pelkkä ahdin/pakosarja yhdistelmä http://www.034motorsport.com/product...ducts_id=18721 Olisikohan mitään järkeä laittaa tuota vakio putken ja hilujen kanssa näin alkuun, vai meneekö motti ihan sekaisin?

                                  http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=AB7

                                  Tuossa olisi toinen minkä löysin..

                                  Soittelen tuossa maahantuojalle ja kyselin uudemman TFSi koneen turbon sopivuutta tuohon BGB koneeseen. Varaosanumero on eri, ja onhan koneissakin eroja mutta onko kellään tietoa mahtaisiko pakosarjan sijainti/jako täsmätä? Saksan maalta saisi todella sopivasti noita uudemman koneen ahtimia
                                  Viimeksi muokannut primus; 27.4.2010, 07:18. Perustelu: Yhdistin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onkos uusi turbo löytynyt? Mihin päädyit?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vanha pökäle kävi tutkittavana ja totesivat että ahdin on täysin kunnossa. Syy vinkumiseen ja suureen määrään öljyä välijäähyissä oli huohotuspuolella. Tyydyin siis päivittämään huohotusjärjestelmän, uusi pässi (vanhasta kalvo riekaleina) ja hengittävämpi putkisto. Ongelmat hävisi ja vetoja on taas mukavasti.

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viesti
                                        APR K04 - paketti ei siis ole lähellekään 7000 euroa, ennenkuin siihen lisätään kytkin vauhtipyörineen ja pakoputkisto kisakatilla. Sittenkin ollaan 6500 eurossa.

                                        Iso kasa rahaa, joo, mutta täytyy muistaa, että tehoakin tulee normilastuun nähden melkein 100hv lisää.
                                        Melkoisesti ovat hinnat nousseet kun nyt ei 7 t edes riitä tuohon pakettiin ja se ei edes sisällä tuota putkistoa, kattia, kytkintä eikä vauhtipyörää.
                                        Noi kun vielä lisätään pakettiin niin hinta onkin jo yli 10 t

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ipad ja/tai kanta tai iha omat käet teki temput terävät ja postas ihan oikeen vastauksen täysin väärään topicciin.

                                          Mikä maailmassa on halvemmaksi viimeisen kahden vuoden aikana muuttunut?

                                          Ikävä fakta on, että taala on kallistunut melkein 20% viime vuodesta, ja rahtikulut kiipeävät vielä lujempaa, kun öljyn hinta nousee samaan tahtiin, ja merkittävimmät huolintalaskujen hintoihin vaikuttavat asiat ovat dollari ja polttoaine.

                                          Eli B7 K04 kit maksaa 6300 eur, sisältää suuttimet ja bensapumpun, sekä softan. Kytkimet alkaen 1250 eur, putkistot alkaen 1350, eli hinta on kahdessa vuodessa noussut kolmanneksella.
                                          Viimeksi muokannut Repo/promo; 16.7.2012, 21:25.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mietin kanssa että ottasin tuon APR K04 kitin omaan ja sitä jo ehdin kyselläkin, mutta... Alle vuoden vanha auto ja heti 30tkm huollon jälkeen alkoi keväällä koneesta kuulua pintakaasulla rällätystä. Vikaa ei heti löydetty vaan vaihdettiin kytkintä ja vauhtipyörää yms. Sitten konetta pois ja selvisi että nelos pytyn kiertokangen laakeri leiponu ja hangannu rankasti metallit kiertoon koneeseen! No nyt just sain auton takas ja uusi kone paikallaan, mutta ei näihin uskalla näköjään laittaa mitään kun jo vakionakin hajoo koneet...Onkohan näitä koneita näistä mennyt vai onko mulla vaan maanantai kappale.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kertokaas tyhmälle mikä ahdin vakiona b7 2.0tfsi 220hv:ssa on :))) k03?

                                              Comment


                                                #24
                                                K03, täsmälleen sama kuin 200hv-mallissa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Minulla on kyseinen B7 2,0 TFSI ajettu 204tkm. Onko porukka huollattanu turboa ja jos ootte niin missä? Vai voiko tuossa olevaa turboa huoltaa? Olen aika käsi ns. näissä hommissa niin voitteko selittää asian kuin tyhmälle :) Sen verran kuitenki ymmärrän että tuolle turbolle on jotakin tehtävä ennen kuin se hajoaa ja olen aika pohjoisesta kotoisin niin onko täällä jotakin liikkeitä lähellä vai miten tätä asiaa kannattaisi lähteä viemään eteenpäin?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jos ei öljyä katoa eikä turbo vihellä, niin ei tarvitse huoltaa.
                                                    Jos kuitenkin huollatat niin esim. Fin Turbo auttaa asiassa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Öljyä on semmonen 0,5-1L vuodessa joutunut lisäileen. Jotkut sanoo että ihan normaalia?!
                                                      Sen verran turbo pitää ääntä että kiihdyttäessä noin 5000 kierroksen jälkeen alkaa kuulumaan semmosta epätasasta "puhallusta " joka ei ole minun mielestä tavallista ja tasaista turbon vihellystä. Ääni on kuulunut jo 3,5 vuoden ajan, niinkauan kuin olen auton omistanut ja asiaa on tutkittu mutta mitään vuotoja ei ole löytynyt. Voiko jokin vuoto tulla esiin vain turbon ahtaessa? Tehotkin kuitenkin tuntuu olevan tallessa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tuo määrä öljyä on ihan normaali kulutus.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onhan se varmaan ihan normaali kulutus, mutta jotkut kertoo, että enemmän merkitsee ajetut kilometrit kuin aika.
                                                          Jotkut ajaa 50tkm vuodessa, toiset 3tkm. Siinä on aika iso ero, että kummalla menee se litra vuodessa öljyä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Oletin että autolla ajetaan se keskiarvo 15-20tkm/v.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X