Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi: 16683 Boost pressure regulation A4 B7

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodi: 16683 Boost pressure regulation A4 B7

    Autoni (A4 Avant B7 1.8T -05) pukkaa antamaan tämmöistä vikakoodia: 16683 - boost pressure regulation: control range not reached P0299 - 002 - lower limit exceeded.
    Vaikka sen nollaa, niin aina se tulee takaisin. Mistä tämmöistä vikakoodia kannattaa alkaa selvittämään? Ajossa en ole huomannu hirveitä eroja, mutta kiva olisi tietää mistä kyseinen vikakoodi johtuu.
    Viimeksi muokannut _Samppa_; 1.4.2010, 18:40. Perustelu: profiilin kulkine korvattu oikeilla tiedoilla

  • #2
    Voisiko kyseessä olla ahtoilman Paineen säätimen anturi (AKA MAP-anturi)?

    Comment


      #3
      Voipi olla vuoto järjestelmässä, eli ecu ei pääse target paineeseen.

      Comment


      • #4
        Letkuja silmämääräisesti tänää tutkistelin, mutta mitään havaittavaa en löytänyt. Mitkä letkut sit tyypillisesti tästä BFB motista rupee vuotamaan? Osais vähän jostain ruveta paikallistamaan.

        Comment


          #5
          Silmämääräisellä tutkimisella ei kyllä yleensä löydä mitään pientä, vain sellaiset kun totaalituho on sattunut. Painetestillä ja silloinkin tarvitaan välillä kärsivällisyyttä. Aloittaa kannattaa painepuolen tutkinnalla.

          Comment


            #6
            Saattaispa olla myös bypass-vika.

            Comment


            • #7
              Kaikista jännin juttu tässä on et en ole huomannu ajossa mitään eroa. Hyvin vetää joka kierros alueella eikä mitään ongelmia ole ollu. Mut tänään piti sit ilmastoinnin kenno desinfioida puhdistus vaahdolla, niin oli tuo airbagin liitin irti ja antoi siitä vika koodin, niin tuli kateltua sit muutakin. Mutta niinhän se on, että tieto lisää tuskaa prkl. Jenkkilän foorumeita lueskelin niin siellä jannut metsästäneet 4kk kyseistä vikaa, eikä ole selvyyttä tullut. Ja repullisen oli osiakin vaihtaneet. Tiedä sit mistä lähtee setvimään?

              Comment


              • #8
                Pystyykös se antamaan tätä vikakoodia jos esim. huohottimen putkissa on jotain likaa?

                Comment


                • #9
                  Tuli nyt tienpäällä testailtua, että milloin vikakoodia antaa. Autolla kiihdyttäessä 2 ja 3 vaihteella yli 6000rpm ja 4 vaihteella yli 4000rpm niin antaa tuota vikakoodia. Ja Auton käyttäytymisessä tien päällä en huomannu mitään erikoista, vaikka koodia pukkaa. Pystyykö noista tiedoista päättelemään mitään? Tepolta tilattu jo uus by-pässi ja vaihdetaan heti, kun ennätetään.

                  Comment


                  • #10
                    By-pässi vaihdettu ja koodia pukkaa edelleen. Seuraavana vissiin painetestiä tekemään.

                    Comment


                    • #11
                      Edelleen häiritsee omaa mielenrauhaa kyseinen vikakoodi, joka tulee aina vaan uudelleen. Paine testi oli ok. Tänään vag-comilla logitin ahtopaineita ajossa niin toteutuneet arvot on kovemmilla paineilla aina 0,2 bar perässä.
                      Tässä olis satunnainen osa logista mistä näkee vähän jotain. Onko tässä nyt jotain selvää syytä miks paineet ei ole sitä mitä pitäs?
                      Voiko se N75 aiheuttaa tämän?
                      Marker,STAMP, /min, %, mbar, mbar,STAMP,,,,,STAMP,,,,
                      ,4.90,1800,63.2,1000.0,1080.0,,,,,,,,,,
                      ,5.08,1960,64.7,1010.0,1100.0,,,,,,,,,,
                      ,5.26,2120,67.7,1070.0,1130.0,,,,,,,,,,
                      ,5.44,2240,69.9,1090.0,1160.0,,,,,,,,,,
                      ,5.62,2440,72.2,1120.0,1200.0,,,,,,,,,,
                      ,5.79,2640,74.4,1110.0,1240.0,,,,,,,,,,
                      ,5.97,2800,76.7,1230.0,1270.0,,,,,,,,,,
                      ,6.15,3040,82.7,1260.0,1280.0,,,,,,,,,,
                      ,6.33,3240,85.0,1250.0,1280.0,,,,,,,,,,
                      ,6.51,3480,86.5,1240.0,1290.0,,,,,,,,,,
                      ,6.69,3640,60.2,1000.0,1250.0,,,,,,,,,,
                      ,6.87,3400,19.5,1000.0,1210.0,,,,,,,,,,
                      ,7.04,3240,13.5,1000.0,1130.0,,,,,,,,,,
                      ,7.21,3040,14.3,1000.0,1090.0,,,,,,,,,,
                      ,7.38,2520,35.3,1500.0,1000.0,,,,,,,,,,
                      ,7.55,2200,77.4,1870.0,1060.0,,,,,,,,,,
                      ,7.72,2320,85.0,1950.0,1150.0,,,,,,,,,,
                      ,7.89,2440,93.2,1940.0,1240.0,,,,,,,,,,
                      ,8.07,2560,106.0,1960.0,1370.0,,,,,,,,,,
                      ,8.24,2720,119.5,1940.0,1530.0,,,,,,,,,,
                      ,8.42,2840,134.6,1930.0,1680.0,,,,,,,,,,
                      ,8.61,3000,143.6,1930.0,1740.0,,,,,,,,,,
                      ,8.79,3200,144.4,1930.0,1720.0,,,,,,,,,,
                      ,8.96,3320,144.4,1950.0,1730.0,,,,,,,,,,
                      ,9.13,3480,143.6,1950.0,1730.0,,,,,,,,,,
                      ,9.30,3640,142.1,1940.0,1740.0,,,,,,,,,,
                      ,9.47,3800,141.4,1920.0,1710.0,,,,,,,,,,
                      ,9.64,3840,131.6,1000.0,1540.0,,,,,,,,,,
                      ,9.82,3800,37.6,1000.0,1410.0,,,,,,,,,,
                      ,9.99,3680,13.5,1000.0,1220.0,,,,,,,,,,
                      ,10.16,3480,13.5,1000.0,1140.0,,,,,,,,,,
                      ,10.34,3320,14.3,1000.0,1090.0,,,,,,,,,,
                      ,10.53,2840,82.7,1980.0,1080.0,,,,,,,,,,
                      ,10.72,2680,94.0,1980.0,1220.0,,,,,,,,,,
                      ,10.91,2720,109.8,1930.0,1410.0,,,,,,,,,,
                      ,11.10,2760,126.3,1910.0,1600.0,,,,,,,,,,
                      ,11.28,2840,136.8,1920.0,1720.0,,,,,,,,,,
                      ,11.47,2920,140.6,1930.0,1720.0,,,,,,,,,,
                      ,11.65,3000,144.4,1920.0,1750.0,,,,,,,,,,
                      ,11.83,3040,142.1,1920.0,1720.0,,,,,,,,,,
                      ,12.01,3120,143.6,1920.0,1730.0,,,,,,,,,,
                      ,12.19,3200,141.4,1930.0,1730.0,,,,,,,,,,
                      ,12.37,3240,141.4,1930.0,1710.0,,,,,,,,,,
                      ,12.54,3320,141.4,1930.0,1710.0,,,,,,,,,,
                      ,12.72,3360,140.6,1940.0,1730.0,,,,,,,,,,
                      ,12.90,3440,139.8,1940.0,1720.0,,,,,,,,,,
                      ,13.08,3520,139.1,1940.0,1720.0,,,,,,,,,,
                      ,13.26,3600,138.3,1930.0,1710.0,,,,,,,,,,
                      ,13.43,3680,137.6,1930.0,1710.0,,,,,,,,,,
                      ,13.61,3720,138.3,1920.0,1700.0,,,,,,,,,,
                      ,13.79,3800,136.1,1910.0,1690.0,,,,,,,,,,
                      ,13.97,3840,136.8,1910.0,1700.0,,,,,,,,,,
                      ,14.15,3920,136.1,1900.0,1700.0,,,,,,,,,,
                      ,14.33,4000,135.3,1890.0,1700.0,,,,,,,,,,
                      ,14.51,4040,134.6,1890.0,1680.0,,,,,,,,,,
                      ,14.68,4120,134.6,1880.0,1670.0,,,,,,,,,,
                      ,14.85,4200,136.8,1870.0,1690.0,,,,,,,,,,
                      ,15.02,4240,135.3,1870.0,1660.0,,,,,,,,,,
                      ,15.20,4280,136.8,1860.0,1670.0,,,,,,,,,,
                      ,15.37,4360,136.8,1860.0,1660.0,,,,,,,,,,
                      ,15.55,4440,137.6,1850.0,1660.0,,,,,,,,,,
                      ,15.73,4480,138.3,1850.0,1680.0,,,,,,,,,,
                      ,15.91,4560,139.8,1840.0,1660.0,,,,,,,,,,
                      ,16.10,4600,139.1,1830.0,1660.0,,,,,,,,,,
                      ,16.28,4560,104.5,1000.0,1510.0,,,,,,,,,,
                      ,16.47,4520,15.8,1000.0,1350.0,,,,,,,,,,
                      ,16.66,4280,12.8,1000.0,1190.0,,,,,,,,,,
                      ,16.85,4120,14.3,1170.0,1100.0,,,,,,,,,,

                      Comment


                        #12
                        Painetestissa varmaan testasit myös bypass-toiminnan? Vuotava N75 voi aiheuttaa tuollaista. Samoin hukkaportin sivuun liukunut akseli, jolloin läppä ei toimi toivotulla liikeradalla. Myös herääminen näyttää maltilliselta ja se vahvistaa epäilystä oikeasta viasta.

                        Comment


                        • #13
                          eikös tämmöisessä ole sähköinen bypassi, sen kunto ei kyllä oikein muuten selviä kun ruuvaamalla irti ahtimen kupeesta ja katsomalla onko kalvo kondiksessa.

                          Comment


                          • #14
                            1.8T ei ole sähköistä pässiä, mut sen sijaan 2.0T on. By pässi vaihdettu tähän jo, eikä sillä ollut vaikutusta.

                            Comment


                              #15
                              Katso imusarjan alta PCV-venttiili. Löytyy poikittaisesta letkusta n.4.sylinterin kohdalta. Kaksi klemmaria keskellä letkua, välissä kletku muuttaa kokoa.
                              Yleensä se antaa kyllä muitakin vikoja mutta kai se on hyvä tarkastaa.
                              Oliko N75 jo tarkastettu ihan mekaanisestikkin?

                              Comment


                              • #16
                                N75 ei ole aiemmin tehty mitään. Uusi N75 tilattu tepolta ja vaihdetaan kun osa saapuu. Pitääpä samalla tutkia tuo venttiilikin.

                                Comment


                                • #17
                                  Täälläkin on samantyylistä vikaa.
                                  Kovien pakkasten jäljiltä jäänyt pikkasen nuhanen olo koneelle (herää myöhässä ja se paras työntö uupuu) ja hengityskin vinkuu enemmän kuin ennen (kuuluu turbon äänet sisätilaan selvemmin)

                                  .. kerroppa Samppa sit kuin kävi .. täytyy varmaan laittaa sit tilaukseen uus n75 + bypässi

                                  Oiskohan noi oikeat ?
                                  -Audi 1.8T Bypass- venttiili Tuotenumero 06A145710N
                                  -N75 -venttiili, 1.8T- moottoreihin Audi, VW, Seat, Skoda Tuotenumero 06A906283E

                                  ja myllyhän on se 1.8T BFB
                                  Viimeksi muokannut Mark; 23.3.2011, 07:28.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mark: sun ahdin voi olla syönyt jäätä - ilmenee ensimmäisenä ääntelynä. Ota ahtimen imuputki irti ja katso peilillä ahtimen imuun. Silmällä näkee, jos on osunut.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Joo kyllä Mark:n tapauksessa voi hyvinkin olla vaurioitunut siipi, juttua aiheesta löytyy ketjusta: Ahtimen (K04) kompura ja turbiini vaurioituneet - mikä aiheuttanut? ?

                                      Tuosta tarkastamisesta vielä eli kun ottaa oikean etuvaloumpion ja ilmansuodattimelle tulevan ilmakanavan irti niin pääsee helpoiten ottamaan tuon imuletkun turbon päästä irti jolloin joko ehdotetun peilin avulla tai sitten työntämällä digikameraa turbon siipien suunnalle ja laukomalla muutaman kerran niin saanee kuvankin onnistumaan josta voi sitten tarkastella siipien kuntoa.
                                      Kannattaa samalla myös kokeilla sormin millaiset välykset turbon akselilla on.
                                      Tuo tarkistus on helppo homma eli jotain puolen tunnin verran voi mennä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        No voe hemmetti .. pitääpi tarkistaa viikonloppuna.
                                        Toi digikameralla tarkastus olikin hyvä idea !

                                        BTW eiks toi N75 ja Bypässi oo siinä turbon yläpuolella (lähellä) .. vois tarkastella niitäkin samassa ?

                                        nii ja semmonen kysymys viellä et pitääkö konehuoneesta kuulua vaimeasti kimeä "piiii" ääni noin 20sekuntia kun virrat päällä mutta kone ei käy .. en oo mielestäni aikaisemmin huomannu. (tulee mielestäni koneen oikealta puolelta)

                                        Comment


                                          #21
                                          Ääni on normaali; kaasuläppä odottaa moottorin käynnistämistä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt on N75 vaihdettu. Ahtopaine login perusteella ei hirveää parannusta tullut ja edelleen pukkaa tulemaan tätä vika koodia:

                                            1 Fault Found:
                                            16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
                                            P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded

                                            Ideoita enää kellään?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Niinsiis ihan oppikirjan mukainen ahtovuotohan tuossa on kyseessä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onkos vikaan löytynyt syytä? Mulla herjaa 1.8T (bex) ihan samaa vika koodia ja herääminen on aika työlästä. Eikä veto muutenkaan ole ihan kotona. Mietin itselleni N75 syylliseks kun eilen huomasin 5 vaihteella täyskaasu kiihdytyksessä että yhtäkkiä nykäisi ja kiihtyi huomattavasti paremmin vitosen kierrokset loppuun. Sitten taas normaali puutuneisuus jatkui.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hmm... Täyskaasu kiihdytys 5 vaihteella ja kierrokset loppuun... Heh.. Suoritit tietenkin suljetulla alueella:-) Eihän siinä hirveesti tule ylinopeutta?!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    "Vikahan" ei ole vieläkään selvinny. Saippua vesi pullon kanssa vuotoja etsitty ja yksi huohotin letku oli rikki, mutta nyt on vaihettu ja edelleen pukkaa koodia antamaan. Muita vuotoja ei löytynyt painetestin avullakaan :(

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Just kävin tuossa auton kanssa nosturilla. Ja vika löytyi jumittavasta Forgen bypassista. Heitin kuikkaa sillä ja laitoin TT:n bypassin tilalle. Nyt pelaa.

                                                      Ja tuosta että luonnollisesti suljetulla tiellä kokeiltiin tämä kiihtyvyys ;)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja _Samppa_ Näytä viesti
                                                        "Vikahan" ei ole vieläkään selvinny. Saippua vesi pullon kanssa vuotoja etsitty ja yksi huohotin letku oli rikki, mutta nyt on vaihettu ja edelleen pukkaa koodia antamaan. Muita vuotoja ei löytynyt painetestin avullakaan :(
                                                        Jos on poissuljettu vuodot niin ahto- kuin huohotinputkissa, letkuissa, yms. sekä bypass ja N75 vaihdettu, on vikakohteita vähemmän.
                                                        - Hukkaportti/läppä ja ahtimen kunto muuten: Onko tarkastettu ja ehjäksi todettu? (ylempänäkin mainittu)
                                                        - Onko auto vakio? Jos ei, niin mikä "lastu" siinä on? Ilmeisesti viritetty, kun tilataan noin 1bar ahtoja.
                                                        - ...ota uudet logit nyt EHJÄN N75:n kanssa, kiihdytä kolmosvaihteella jatkuvasti lappu lattiassa 1000rpm-> punaraja.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Palaten omaan korjaukseen ->
                                                          Kovien pakkasten jäljiltä jäänyt pikkasen nuhanen olo koneelle (herää myöhässä ja se paras työntö uupuu) ja hengityskin vinkuu enemmän kuin ennen (kuuluu turbon äänet sisätilaan selvemmin)

                                                          Ratkaisu -> Ahdin vaihdettu (vanhassa oli siivet kunnossa mutta väljä)
                                                          oiskohan huohotinpuolen jäätymisellä ollut jotain tekemistä turbon rikkoutumiseen .. ?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Mark Näytä viesti
                                                            Palaten omaan korjaukseen ->
                                                            Kovien pakkasten jäljiltä jäänyt pikkasen nuhanen olo koneelle (herää myöhässä ja se paras työntö uupuu) ja hengityskin vinkuu enemmän kuin ennen (kuuluu turbon äänet sisätilaan selvemmin)

                                                            Ratkaisu -> Ahdin vaihdettu (vanhassa oli siivet kunnossa mutta väljä)
                                                            oiskohan huohotinpuolen jäätymisellä ollut jotain tekemistä turbon rikkoutumiseen .. ?
                                                            Hieman vaikea nähdä syy-yhteyttä jäätymiseen, jos kerran siivet täysin kunnossa. Ei myöskään luulisi, ainakaan omiin kokemuksiin perustuen, että ahtimen väljyys merkittävästi vaikuttaisi suorituskykyyn tai heräämiseen, ellei ole aivan totaalisen loppu.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X