Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8T, turbo hehkuu punaisena.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8T, turbo hehkuu punaisena.

    Mietimpä tälläistä että missä kohtaa on kiihdytystehokkainta vaihtaa isommalle? kone on vakio 1.8t 163hv 2001.

    Onko normaalia että kunnon revittelyn jälkeen turbo hehkuu punaisena?

    Jos nostaa kierroksia vaikkapa 2k-3/4k ja päästää kaasun niin turbosta kuuluu pientä kalatusta, kuullostaa siltä kuin jokin hankaisi johonkin, normaalia? ajettu 100000km.
    Viimeksi muokannut Killeri; 17.2.2022, 19:01. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

    #2
    "kalatus" aiheutuu tod. näk. by-pass venttiilin annettua periksi.

    Oikea vaihtokohta bensakoneille lienee aina oikeastaan punaviivalla :)

    Comment


      #3
      Jep, "kalatus", "kikatus" yms. on rikkoutuneen by-pass-venttiilin auheuttamia. Vaihto punaviivalla ja ahdin mansikkana =) Molemmat normaalia. Eläkä sammuta autoa ahdin punaisena, pitkässä juoksussa säästät pitkän pennin.

      Comment


        #4
        Riippuu tietysti hiukan siitäkin kuinka "kilkatus, kalkatus,pärinä,rapina" ym ym määritellään..se voi by-pass:in lisäksi käsittääkseni olla myös N75:stä kuuluva "naputus"..joka on siis normaalia ääntä.

        Comment


          #5
          Rohkenen epäillä, että kukaan voisi kuulla tuon N75 (magneettiventtiili) naputuksen sisälle asti, varsinkaan kaasua nostettaessa jolloin se ei enää napsu.
          Vai sekoitatko Jari nyt ahtopaineen säätöventtiilin (N75) ja hiilipöntön venttiilin keskenään?

          Comment


            #6
            Jaa-a..en tiedä minkä sekoitan vaiko en sekoita mitään, mutta N75 "naputus" on ainoa turboon liittyvä ääni jonka meikäläisen meluvammaiset korvat autoon sisälle kuulevat. Tai ainakin huollon yhteydessä sanoivat koeajolla että tarkoittamani "naputus" tulisi juuri N75 ahtopaineentasaussolenoidista (vai mikä se nyt olikaan..) Tiedä sitten miten on..

            Sillä lailla tämä on hauska homma kun minä en kuule mitään sihahduksia ja suhahduksia ym ym mitä kuuluu esim by-pass:ista, joita muut tosin väittävät kuulevansa minunkin autossani..mutta tuon "naputuksen" kyllä kuulen juuri ja vain kiihdytyksen yhteydessä(lakkaa heti kun kiihdytyskin)..ja jotta kaikki olisi varsin huvittavaa niin suurin osa kyydissäolijoista ei tunnusta kuulevansa tuota "naputusta"..jonka siis huollon kaveri sanoi tulevan N75:sta..
            Tosin myönnän etten käy sen enempää kiistämään kuin kovasti puolestapuhumaankaan tuota korjaamon kaverin kommenttia, koska sielläkin tunnetusti sitä tietotaitoa on varsin vaihtelevasti..eli naputuksen lähde voi olla muukin kuin N75.

            No, yhteenvetona tästä voitaisiin kai sanoa että kuulonsuojauksella on merkitystä jos on mahdollista altistua koville, äkkinäisilleäänille..muutoin voi meinaan jäädä yhtä sun toista mukavaa kuulematta.. :)

            Comment


            • #7
              Sen verran,että vuonna *01 ei tehty 163hv 1.8 Teetä.Se tuli myöhemmin kuvioon mukaan,oliko jossain loppuvuonna *02 tai alkuvuodesta *03 kun 163hv tuli markkinoille.

              Comment


              • #8
                kyllä se nyt aivan varmasti on 01, skannaanko sulle reksiteriotteen? mutta onkos toi naputus nyt normaalia, ei mielestäni uutena kuulunut. eikai kukaan nyt sekoita turbopaukkeeseen joka tulee siellä 6k paikkeilla? auto ei minusta lähde yhtä hyvin kuin aikaisemmin, näin talven jälkeen huomannu ku o päässy ykköselki lähettämään. ääni tulee nimen omaan koneesta jostain, naputuksen ja kalkatuksen sekoitus joka äkkiä vaimenee. jos yrittäisi ehkä vähän suuntaa-antavasti kuvailla niin se kuullostaa vähän samalta kun pikkupoikien muinaiset pyykkipoikapaperi räpättimet pyörissä, mutta ääni hidastuu pois ehkä noin sekunnissa.

                Comment


                • #9
                  ja unohtu tuo mainita että toi vaihtamis homma tuli mieleen kun luin että subaru impreza wrx:ässä kannattaa vaihtaa reilun 6k kohdalla vaikka kone kiertää 8k, näin kiihtyvyys on parempi

                  Comment


                  • #10
                    kyllä se nyt aivan varmasti on 01, skannaanko sulle reksiteriotteen?
                    Tuota en epäile yhtään,joten ei tarvi skannata.Onko autosi vakioltaan 163 hv?,minusta vain tuota "päivitettyä" 1.8 turboa ei saanut vielä *01.Ihmisethän on välillä väärässä,joten en laita päätä pantiksi. :-)

                    Comment


                      #11
                      Tämä salaperäinen nakuttava N75 venttiilihän sijaitsee oikean etuvalon alla auton keulassa, joten jos sen ääni oikeasti kuuluu autoon kuljettajan paikalle, pidän asiaa varsin kummallisena.

                      Yksi (varsinkin lastutetuissa) B6 korisissa 1,8T Audeissa ääntä tai pikemminkin jyrinää aiheuttava kohde on tuo kaksoismassavauhtipyörä.

                      Ja kyllä...kaikki 2001 runkonumeroiset (WAUZZZ8Exx1xxxxxx) A4:t ovat 110 kW versioita. Voihan Pyryn auto silti olla vaikka heinäkuussa 2001 ensirekisteröity, mutta 2002 mallinen (WAUZZZ8Exx2xxxxxx) ja täten mahdollisesti 120 kW tehoinen

                      Comment


                        #12
                        N75:n naksutuksesta vielä..

                        Rollen antaman suuntakin täsmää siihen mistä se vaimea napsutus meikäläisen korviin kantautuu kiihdytyksissä..mutta kuten sanoin: toistan vain apinana sitä mitä minulle korjaamolla asiasta sanottiin..ja koska tunnetusti korjaamoilla osaaminen ja tietotaito-taso vaihtelee laidasta laitaan niin kaikki on mahdollista..

                        Mutta koska kuitenkin sen pirun naksutuksen kuulen sieltä etuoikealta kiihdytysten yhteydessä niin mikä MUU voisi olla ko äänen lähde kuin N75??

                        Kuuluu siis etuoikealta ja vain (voimakkaamman) kiihdytyksen yhteydessä ja loppuu heti kun kiihdytyskin.

                        By-pass:ista en usko olevan kyse koska ääni on kuulunut täsmälleen samana heti uudesta lähtien..eikä huollossakaan löytynyt vikoja (pyysin nimenomaan tarkistamaan by-pass:in ja muut tunnetusti herkästi hajoavat pikkunippelit)
                        No, sehän ei tietysti takaa mitään että asiakas on pyytänyt tehdä jotain tiettyjä tarkastuksia..mutta kuitenkin voitaneen olettaa että asia on korjaamolla hoidettu..

                        Eli: esityksiä/ajatuksia ko napsutuksen lähteestä??

                        Comment


                        • #13
                          voiko olla kiihtyvyys hävikkiin syynä että katti olisi tukossa tai rikki? miten sen voi havaita itse? millaista ja kenen lastua suosittelette, tehoja olisi mukava nostaa vähän mutta ilman minkään muun vaihtotarvetta ja ilman että kone kärsii, eli jotai 190 hevon tienoille.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja pyry
                            ...millaista ja kenen lastua suosittelette, tehoja olisi mukava nostaa vähän mutta ilman minkään muun vaihtotarvetta ja ilman että kone kärsii, eli jotai 190 hevon tienoille....

                            Lehtonen Motorsport myy MTM 190 hv softaa.Vakioahdin riittää ihan hyvin tuolle ja kytkinkin kestää mainiosti täyskiihdytykset.Suosittelen!

                            Ja onhan nuo MTM ohjelma tyyppihyväksytty.

                            Comment


                            • #15
                              mitähän moinen lastu mahtaa maksaa? millä tavalla vaikuttaa kulutukseen, pysyykö normaaliajossa iha samoissa vai miten? sitte viel sellane et millane projekti se lastunvaihto on, ei oo koskaa tullu ees kenenkää kans puheeks eikä ees käyny mieles enne ku nyt :)

                              Comment


                              • #16
                                millä tavalla vaikuttaa kulutukseen, pysyykö normaaliajossa iha samoissa vai miten? sitte viel sellane et millane projekti se lastunvaihto on, ei oo koskaa tullu ees kenenkää kans puheeks eikä ees käyny mieles enne ku nyt :)
                                Kulutus ei nouse juurikaan ollenkaan,eli samoissa mennään.Kaikkihan tietenkin riippuu ajotavasta,oli auto vakio tai lastutettu.Viet auton vain Mietoisiin,muutaman tunnin kuluttua sulla onkin uusi lelu.Soita,kysy,tiedustele...!

                                http://lmsracing.fi/

                                Comment


                                • #17
                                  Sehän ei ole tärkeää kuinka kauan lastutus kestää,vaan se mitä sinulle työn jälkeen on tarjolla.Auton pitää toimia vielä vuosien päästä lastutuksesta.

                                  Comment


                                    #18
                                    MTM:n softa, jota siis Mietoisten paja myy, on varmaan ihan toimivaa. Kannattaa katsoa kuitenkin muidenkin paikkojen tarjontaa (esim. BSR), ellet halua maksaa puolta enempää kuin naapuri :) Jos autossasi on tarpeeksi uusi ohjainyksikkö, voit BSR:n PPC-laitteella palauttaa vakiosoftan itse tarpeen vaatiessa, ja onhan noita muitakin.

                                    Ihan mielenkiinnosta: oletko "T-Power" muutoskatsastanut autosi, kun kerran paperitkin on?

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei nyt taas aleta mitään muutoskatsastuskeskustelua. Niitä on jo nähty riittämiin, eli jokainen huolehtii ihan vaan omansa muutoskatsastuksista.

                                      Comment


                                        #20
                                        OK, sorry. Henkilökohtainen mielipide vaan on, että mitään tyyppihyväksyntiä on turha mainostaa, ellei ne ole paperilla.

                                        Comment


                                        • #21
                                          No ei tästä kannata mitään vääntöä alkaa kehittelemään.Jokainen löytää kyllä oman tuotteensa,joka sopii omaan autoon parhaiten.Hyviä lastuntarjoajia on riittämiin.Minäkin löysin omani ja asiat on kunnossa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tulipa mieleen tuosta BSR:n PPC:stä ja sen kyvystä palauttaa haluttaessa vakiosofta käyttöön..

                                            Muistan jostain lukeneeni/kuulleeni että tosiasiassa PPC palauttaa vakiosoftan kaltaisen..mutta siis BSR:n tekemän softan, eikä originaalia softaa, kuten mainoksista helposti voi ymmärtää.

                                            Asiahan ei sinänsä periaatteessa haittaa mitään..mutta ongelmia tulee siinä vaiheessa jos esim huollon yhteydessä huoltomies yrittää päivittää auton originaalisoftaa tehtaan päivityksellä, kuten aina joskus kuulemma tehdään.

                                            Yhden tapauksen muistan kuulleeni (kyseessä ei ollut Audi) jossa autoon oli jossain messuilla tai vastaavassa syötetty joku parin tunnin kestävä kokeilu-/mainossofta..joka olikin pelannut ihan hyvin ja lopulta auto palautui takaisin vakioksi. Ongelma kuitenkin syntyi siinä vaiheessa kun auton softaa yritettiin päivittää huollossa valmistajan päivityksellä. Lopulta saivat homman onnistumaan..mutta touhu vaati vähän enemmän bittinikkarointia kuin vain normaalin päivityksen.

                                            Jos tästä jotain opiksi pitäisi ottaa niin kaipa se olisi se että kun vie autoa huoltoon niin kannattanee kysäistä onko tarkoitus softaa päivittää..ja jos on niin kertoo sitten että autossa on sisällä joku muu kuin originaali softa, vältytään turhalta työltä puolin ja toisin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Laittakaapas käyttöpanelista rekistereihin VAG-updateen disablointi päälle :)
                                              - tää on kohta kuin mikki-softamaailmassa. Vaan sillä erolla, että mikkisofta syö voiman ja vag-softa yrittää säilyttää voiman raudassa ja virisofta yrittää lisätä voimaa, vaikka rautaa pidetään ennallaan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Voihan Pyryn auto silti olla vaikka heinäkuussa 2001 ensirekisteröity, mutta 2002 mallinen (WAUZZZ8Exx2xxxxxx) ja täten mahdollisesti 120 kW tehoinen
                                                Moro

                                                Onko kaikki tuon kaltaisella sarjanumerolla olevat autot 120kW moottorilla vai onko 2002 vuoden autoissa myös 110kW moottoreita. Itsellä on 2002 helmikuussa rekisteröity auto tuon kaltaisella sarjanumerolla ja rekisteriotteessa lukee 110 kW. Eli voiko rekisteriote olla "väärässä"?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kaipa rekisteriote voi olla väärässäkin, mutta auton sarjanumero joka sieltä autoon kiinnitetystä tyyppikilvestä löytyy pitää useimmiten paikkansa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Hmm mielestäni kyllä 120 kW tuli vasta 2003.

                                                    2002 helmikuussa ei ainakaan ollut vielä tullut.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mulla 10/02 otettu käyttöön ja 120kW tehoja.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        entas jos toi sarjanumero on muotoa WAUZZZ8ExxAxxxxxx??!!? ja loytyy 11.6.2002 paivatty EWG todistus(vaatimuksenmukaisuustodistus) ja valitettavasti "vain" 110kW lukee ko paperissa :(

                                                        Muistaakseni toi 120kW tuli joskus alkusyksysta 02.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          aA1.8T erinäistä

                                                          Minä soitin Helsinkiin APR lastusta:Lupasi että siitä saa Audi 1.8TQ B5 irti koneesta sillä lastulla 195 hv ja yli 300nm vääntöä:Käyn lastuttamassa joskus heinäkuussa siellä Ruskosuontie 6 Tikkurilan suunnalla.Lupasivat ajaa dynöllä penkissä todetakseen ja näyttääkseen minulle mitä saadaan lastulla irti tosta koneesta 134000km ajettu.Onko muilla foorumin jäsenillä vastaa lastua asennettu paikoilleen ja miten toimii auto jos on asennettu APR-lastu??

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Huoltokirjan tarrasta varusteekodien vieressä on myös moottorikoodi, sillä selviää teho parhaiten.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X