Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t (BEX) REVO stage 2 Milltek

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t (BEX) REVO stage 2 Milltek

    Onko kellään kokemusta otsikon mukaisesta yhdistelmästä. Tuli hankittua Miltekin täydellinen putkisto perään asti, mukaanlukien katalysaattori. Samalla oli tarkoituksena päivittää REVO stage 2:ksi, stage 1 ja miltekin katalysaattoria ei kuulemma suositella yhteen. Menikö rahat hukkaan vai onko huomattavia eroja vääntö- ja tehokäyrässä verrattuna vakioputkistoon ja stage 1. Yritin etsiä vääntökäyriä netistä samanlaisella kokoonpanolla mut en sellaista löytänyt, REVOn sivutkin olivat hieman vajaavaiset. Autona siis B6 -04 1.8TQ BEX (vakiona 190hv)

    Edit: Tarvitseeko muuten tuo päivitys uusia suuttimia, vai riittääkö BEXin suuttimet?
    Viimeksi muokannut Rocksu; 28.8.2009, 11:37.

  • #2
    Noni, nyt on autossa alla täydellinen putkisto, ja maanantaiksi olin varannut revon päivityksen Stage 2:ksi. MUTTA, koeajossa auto toimi kun unelma, kaiken lisäksi huonosti toimivan N75 ja hajonneen lamda tilalle vaihdetut uudet osat saivat auton tuntumaan mahtavalta. Kunnes, pienessä kiihdytyksessä silmille hyökkää COOLANT!!! Vilkaisu lämpöihi, punarajalla 130 C. Virrat pois ja jäähdyttelemään. Nyt pitäis sit selvitellä et mitä kävi?? Vedet ei karannut mihinkään -> ei vuoda jäähdytysletkut. Neste ihan normaalin väristä -> pahvi ehjä. Pumppu tuntuisi nostavan paineet ihan normaalisti. Puhaltimen kun laittaa täysille/kuumalle päälle, kabiiniin puhaltaa haaleaa ilmaa.

    Comment


    • #3
      Lämpötila-anturi menny. Sijaitsee muistaakseni konee takaosassa

      Comment


      • #4
        Oisko termostaatti jumissa?

        Comment


          #5
          Vesipumpulle ääni, jos ei hyttiin tule lämmintä. Vesiletkujen paine ei synny pumpusta, vaan lämpötilasta, eli ei kerro pumpun kunnosta mitään.

          Comment


          • #6
            Omassa kulkineessa oli tuo termarikotelon pohja halki. Hukkas sitä kautta nesteitä pikku hiljaa ja silloinkaan ei kabiiniin tullu lämmintä

            Comment


            • #7
              ilmeisesti tuossa bex koneessa on samanlainen termari kun avj:Ssä jos se on särki niin vesi virtaa kokoajan läpi ja kone ei lämpeä ollenkaan. Omasta meni sillon aikasemmin tuo vesipumppu sillon oli aika samat oireet. syy oli loppupeleissä hajonnut termari ja sen osat jotka vaelti veden mukana

              Comment


                #8
                Vesipumppujen siipirattaita on hajonnut ja irronnut ainakin vanhemman mallin 1.8T-koneista. Muovisiipi se kai BEX:ssäkin on, joten vika voisi olla vastaava.

                Comment


                  #9
                  jos ei ole anturi niin silloin vesipumppu taikka termari, tod. näköisemmin pumppu.

                  Comment


                  • #10
                    Vian aiheuttaja selvisi, se on niin kun pelkäsinkin tuo pumppu. Joten tehdään tässä samalla sit hihnan vaihto. kalliiks tulee :( Pumppu on hajonnut mahdollisesti termostaatin kotelon rikkoutumisen takia, siksi kaipaisinkin nyt tietoa, että onko noita 1.8T pyydetty tehdashuoltoihin tuon termostaatin kotelon rikkoutumisen vuoksi (kuulin nimittäin huhua, että näin olisi), ja jos on niin millä perusteella. Koska jos tuo on pumpun rikkoutumisen syy en aikonut olla huollon maksaja!

                    Comment


                    • #11
                      TT:issä on ainakin nyt saatu muovisten pumppujen tilalle valuurautaisia, koska nuo muoviset on hajoillu, mutta minkäänlaista takuukorjausta noille ei ole myönnetty.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Rocksu Näytä viesti
                        Onko kellään kokemusta otsikon mukaisesta yhdistelmästä. Tuli hankittua Miltekin täydellinen putkisto perään asti, mukaanlukien katalysaattori. Samalla oli tarkoituksena päivittää REVO stage 2:ksi, stage 1 ja miltekin katalysaattoria ei kuulemma suositella yhteen. Menikö rahat hukkaan vai onko huomattavia eroja vääntö- ja tehokäyrässä verrattuna vakioputkistoon ja stage 1. Yritin etsiä vääntökäyriä netistä samanlaisella kokoonpanolla mut en sellaista löytänyt, REVOn sivutkin olivat hieman vajaavaiset. Autona siis B6 -04 1.8TQ BEX (vakiona 190hv)

                        Edit: Tarvitseeko muuten tuo päivitys uusia suuttimia, vai riittääkö BEXin suuttimet?
                        Jäikö sulla vanha katti tallelle?

                        Comment


                        • #13
                          Joo, jäi itseasiassa koko täydellinen putkisto.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Rocksu Näytä viesti
                            Joo, jäi itseasiassa koko täydellinen putkisto.
                            Olisitko valmis luopumaan katista korvausta vastaan?

                            Comment


                            • #15
                              Valurautaropelilla varustettuja pumppuja on ollut saatavissa kaikkiin vag motteihin jo kauan. Esim multa. Hintakaan ei ole läheskään marmorin hintaa.

                              Comment


                              • #16
                                Ja noita on saanut melkein kaiksita varaosaliikkeistä jo kauan, kunhan on vain osannut pyytää...

                                Comment


                                • #17
                                  Itse otin marmorilta vesipumpun ja muovinenhan sieltä tuli. Hinta oli 50e ja oli vaihto osa. Entinen pumppu oli hakeillut siivistä ja mureni käsiin kun olivat ottaneet sen irti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Bosch car-servisen hyllystä tuli mulle kysymättä metallisiipinen, muovi siipisten kanssa saapi olla tarkkana että vaihtaa aina siinä remmin vaihdon yhteydessä, eivät kestä juurikaan pidempään kuin se remmin vaihtoväli ellei jopa vähemmän, kun tuo metallin ja muovin yhdistäminen on melkosta mestari työtä,ja sitten kun ottaa huomioon suuren lämmön vaihtelun ja sitä kautta sen lämpölaajenemisen ni muovilla ja metallilla on aikas iso ero, jokusen irronneen muovisiiven olen nähnynnä siitä metallisesta akselista. Näyttäs olevan B5 pumppu siiveltään sama tuon tt:n pumpun kanssa ja jos oikein tavasin omasta lappusesta niin matalampi siipipyörä kanssa muutettujen siipien pitäs antaa nopeampi virtaus nesteelle, mene ja tiedä.. kokemuksia..kellään..itellä remontti vielä edessä..!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kokemuksella, että tuo pumppu ei todellakaan kestä hihnanvaihtoväliä. BEX koneessa hinanvaihtoväli 180tkm. Itselläni pumppu sanoi työsopimuksensa irti 109tkm. Voi kun sillon olis tiennyt ton että on saatavilla myös valusiipisiä pumppuja.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mistä miltekin putkiston hankeit, ja mihin hintaan?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hommasin putkiston ja Katin Doc-Powerilta. Kyllähän putkistolle hintaa tuli, sen mitä sivustolla on pyynti, pienellä alennuksella, samassa paikassa päivitin myös Revon

                                          Comment


                                          • #22
                                            Vanha ketju mutta mietityttää vähä että miten kävi? Mikä oli lopputulos?

                                            Kuinka paljon kyseistä konetta uskaltaa piristää nii että ei ihan koko ajan tarttis pelätä että joku paikka pettää? Softan päivitys siis ajankohtainen.

                                            Kiitos etukäteen jos joku vielä jaksais tähän vastata.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X