Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t AEB turbon öljynkierto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t AEB turbon öljynkierto

    Kun ei oikein haulla löydy niin kasataan tietoa tänne.

    Mikä mahtaa olla kierre/panjon koko turbon öljylinjan tulopuolella, turbo-suodattimenjalka? Turbona KKK k-16
    Paluu linja on jo vaihdettu vähän jämerämpään. Kannattaako putkikokoa samalla suurentaa?

    Huomenna pitäs käydä teetättämässä uusi öljyputki tulopuolelle että saa kierrätettyä sen toista kautta.
    Vakionahan se menee pakosarjan ja lämpösuojan välissä>kuumimmassa paikassa.
    Nyt vedän sen joko koneen etupuolelta tai sitten "samaa kautta" mutta ei pakosarjan läheltä.
    Eikös öljyn tarkoitus ole voitelun ohella myös jäähdyttää ahdinta?

    Öljynpainemittarin asennus olisi myös tarkoitus suorittaa, vihdoinkin. Mitä tähän liittyviä kierteitä yms huomioitavia seikkoja tulee vastaan?
    Viimeksi muokannut Sissonen; 17.8.2009, 16:27.

    #2
    Öljynpainemittarin asennuksessa huomioitavaa (jos kysymyksessä aftermarket-mittari): oletettavasti mittarin kellossa kierre 1/8"-27 NPT, alkuperäinen paineanturin kierre 10x1mm.

    Comment


      #3
      Väittäisin ulkomuistista syöttöbanjon olevan m12x1,5. En silti lottoaisi tuon pohjalta.

      Comment


      • #4
        Joo turbotekniikastakin sanoivat kierteeksi 12x1.5, mutta sit pitää tietää tiivistypintojen muoto yms ennen ku voi teettää siihen uuden letkun...eli pitää nyppästä irti ja mennä sen kanssa hydrauliikka liikkeeseen.

        Comment


          #5
          Onkohan banjo samaa kokoa K03:ssa? Ja kuinka pitkä öljyletkun täytyy olla, jos sen vetää koneen etupuolelta?
          Viimeksi muokannut alpi; 19.8.2009, 12:43. Perustelu: letkun pituus

          Comment


          • #6
            Näyttäisi ainakin orginaalilta tuo öljyputki eli kokokin täsmäisin sitten.
            Itseasiassa öljyletku voi olla jopa aavistuksen lyhyempi etupuolelta vedettäessä. Mittailin että semmonen 1,3m-1,4m letkun kun ottaa niin saa hyvin vedettyä "viileää reittiä".

            Comment


            • #7
              Mikä mahtaa olla irrallinen sähköjohto mikä tulee samassa "suojassa" kuin alkuperäinen öljynpaineenanturin johto. Eli siis öljynpaineanturille tulee vain yksi johto ja sen viereen tulee apikopäinen johto mikä ei mene mihinkään..onko öljylämpöanturia varten vai jotain diaknostiikkaa varten??

              Comment


                #8
                Se on öljynlämpötila-anturin johto. Itekki kans aikanaan etin nimenomaan sitä öljynlämpötila-anturin piuhaa ja siinähän se tuli samassa paineanturin piuhan kans.

                Comment


                  #9
                  Onko kenellään antaa tarkempia mittoja/liitimien kokoja/malleja aeb koneen öljyputkelle. Ahtimena vakio k03-005.

                  Comment


                    #10
                    99 varmasti M12x1,5 sisäjenka autossa molemmissa päissä. Suodatinjalan pää on varma. Ahtimen päässä on sellanen uros/uros sovite tehtaalta.

                    Comment


                      #11
                      Kiitän. Tuon ahtimen puoleisen nyt tarkastaa nopeesti. Sais teetettyä uuden linjan valmiiks ennen auton purkamista.

                      Comment

                      Working...
                      X